Délmagyar logó

2018. 07. 20. péntek - Illés 18°C | 27°C Még több cikk.

Kopáncson ma körbe-körbe járnak a nagyjárművek, a szakemberek azt tesztelik, mennyire hajlik, hogyan feszül a híd

Próbaterhelést végeznek pénteken és szombaton is a 47-es főút Hódmezővásárhelyt elkerülő útján, a kopáncsi körhídon. Negyven tonna súllyal megpakolt teherautókat engedtek a felépítményre.
Hat, egyenként 40 tonnás teherautó hajtott fel pénteken a körhídra a sajtó jelenlétében. A már szinte teljesen elkészült létesítményt kétnapos terhelésnek vetik alá.

– A támaszközökben negyedórát töltenek a teherautók. Közben a szakemberek azt mérik, hogyan hajlik, mennyire feszül a híd – mondta Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtószóvivője.
– A szombati dinamikus mérés során pedig ugyanezek a teherautók különböző sebességgel hajtanak majd körbe-körbe a hídon. A hatóság azt figyeli, hogyan reagál az építmény. Az eredményeket kiértékelik, ami 2-3 hetet vesz igénybe. Ha minden a papírforma szerint alakul, akkor elindíthatjuk a műszaki átadás folyamatát. Március végére pedig részlegesen forgalomba helyezhetjük a hidat.
Megrakott teherautókkal tesztelik a körhidat - Szeged

– A kormány útfejlesztési programjának célja, hogy a lakott területeket minél inkább tehermentesítse az áthaladó forgalomtól. Ennek hatására a belterületeken javul az életminőség és a forgalombiztonság is – mondta a körhídon megtartott sajtótájékoztatón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője.
Az összesen 240 tonna teherautós terhelés szemmel láthatóan meg sem kottyant a körhídnak. A szakemberek mérési eredményeire még 2-3 hetet várni kell. Fotó: Kuklis István
Az összesen 240 tonna teherautós terhelés szemmel láthatóan meg sem kottyant a körhídnak. A szakemberek mérési eredményeire még 2-3 hetet várni kell. Fotó: Kuklis István

– A 47-es és a 45-ös Magyarország két kiemelt főútja, amelyek nagy tranzitforgalmat bonyolítanak le. Hódmezővásárhelyen naponta mintegy 20 ezer jármű halad át. A város 20 évet küzdött azért, hogy az út kezelője, az állam elterelje a forgalmat Vásárhely belterületéről. Március végén a több mint 12 kilométeres elkerülő utat átadjuk a forgalomnak.

Lázár János arról is beszélt, hogy ma Magyarországon 3000 milliárd forint értékű útépítési és felújítási program zajlik. Ebben a dél-alföldi régió kiemelt szerepet kapott. A kormány célja, hogy Szeged elérhetőségét javítsa, emellett, a következő években szeretnék elérni, hogy Debrecent is könnyebben lehessen megközelíteni. A tervek szerint a 2020-as évek elején kezdik Szeged és Debrecen négysávos úttal való összekötésének építését.
– Hódmezővásárhely életében kiemelten fontos az elkerülő út. A város élhetőbb lesz, ha a 18-20 ezer jármű nagy része nem halad át a városon. Bízunk benne, hogy a kivitelezők tökéletes munkát végeztek, a mérési eredmények jók lesznek, és március 29-én átadhatjuk az elkerülő utat – mondta Hegedűs Zoltán alpolgármester.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rövidesen megkezdi a Strabag a tramtrain vágányának építését - Biztonságba helyeztek két szobrot a Népkertnél

Rövidesen megkezdi a Strabag  a tramtrain vágányának építését - Biztonságba helyeztek két szobrot a Népkertnél
- A tramtrainhez kapcsolódó közműkiváltások még zajlanak, de rövidesen újabb, látványos szakaszába… Tovább olvasom