Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Körforgalmak, lámpa, elkerülő: közlekedési beruházások Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Közlekedési lámpát tesznek a 47-es főúton a Kutasi út és a Jókai utcai kereszteződésébe Vásárhelyen. Még az idén átadják a város négy új körforgalmát is. Az északi elkerülő megvalósíthatósági tanulmányára pedig hamarosan kiírják a közbeszerzést.
Ősztől közlekedési lámpa irányítja a forgalmat a 47-es főúton a Kutasi út és a Jókai utca kereszteződésében – hangzott el tegnap a városházán tartott sajtótájékoztatón. Grezsa István, a településrész képviselője azt mondta: a közlekedésfejlesztés ebben a ciklusban nagy hangsúlyt kap a városban. A belváros rehabilitációja után a Rapcsák András úton megszűnik az autósforgalom, így a Szentes felé közlekedők a Kutasi utat használják majd, ezért kell a biztonságos kereszteződéshez a közlekedési lámpa.

– A beruházás költsége 37,5 millió forint, 70 százaléka pályázati forrás – mondta Grezsa István. Hozzátette: a Jókai utca felújításáról is tárgyal a város. Az önkormányzati képviselő bízik benne, hogy még ebben a ciklusban elkezdődik Vásárhely északi elkerülő útjának kialakítása is, amely mindkét főút forgalmától tehermentesítené a települést. A tervek szerint Kopáncsnál indul, átszeli a Bodzási, mártélyi, 45-ös és a Rárósi utat, végül az ATEV Fehérjefeldolgozónál tér vissza a 47-esre. Az állami beruházásként megvalósuló 12 kilométeres szakasz építése mintegy 10–13 milliárd forintba kerül. Az elkerülő út megvalósíthatósági tanulmányára 146 millió forintot nyert a város, hamarosan kiírják a közbeszerzési pályázatot. A beruházás várhatóan 2013–2014-ben indul – hallottuk Göbl Vilmostól, a polgármesteri hivatal sajtóreferensétől.

Még az idén elkészül viszont Vásárhely négy új körforgalma. A Kinizsi–Vöröskereszt–Táncsics utcánál már megindult a kettős körforgalom (40 milliós beruházás) kivitelezése. Nyáron megkezdődik az Ady–Tóalj–Kodály Zoltán utcánál és a Szőnyi–Tóalj utca–Hősök terénél a körforgalmak építése is. Minderre közel 164 milliót nyert a város.

Kiírták a közbeszerzést

Kiírták a tram train, azaz integrált villamos- és nagyvasúti rendszer Vásárhely és Szeged közötti szakaszán a megvalósíthatósági tanulmány közbeszerzését. A pályázat határideje június 23. Az eredményhirdetés várhatóan július 7-én lesz, és július 21-én kötik meg a nyertessel a szerződést. A tanulmányra 164 millió forintot ad az Európai Unió, a beruházás becsült költsége 11–13 milliárd forint.

Olvasóink írták

  • 9. eldorádó 2011. május 14. 09:46
    „A szocreál lerohadt Hősök terét is rendezni kellene: a Városháza utcát megnyitni az Ady u. felé, ha már körforgalom épül oda!”
  • 8. eldorádó 2011. május 14. 09:37
    „A kórház mögött a Hunyadi utcát is egyirányúsítani kell, miután felszedik a kib@szott fekvőrendőröket! Az utca forgalma így lecsökkenne a felére és megszűnne az autósok, mentősök és az ott lakók bosszúsága!”
  • 7. Cheguevara 2011. május 13. 09:10
    „Azért csak 2014-ben indul a beruházás mert addigra már jó sok pénzt el tud lopni Lézer Jano a hódmezővásárhelyi néptől.”
  • 6. Cheguevara 2011. május 13. 09:04
    „Felmaratták az Ady Endre és Kutasi utakat, de gondolom addig ilyen marad míg ki nem épül a Tram Train vasút vonala? Vagy újra fel akarják maratni az utakat a Tram Train villamos vonal kiépítésére?”
  • 5. booo 2011. május 11. 17:51
    „Érdekes beruházások ezek! Annál is inkább mert remélem most nem aszfaltozzák le a 47-es érintett szakaszát hogy azután felbontsák a jelzőlámpa miatt. Ugyanez a szitu a strandnál, ahol gyalogátkelő hely lesz -állítólag lámpával-. Vérlázító is lenne az új utat felverni.
    A Jókai-kutasi kereszteződést én sem értem miért nem körforgalom, ha már a város ennyire a körforgalmat támogatja lehetne ott is az.
    Az északi elkerülőről már rengeteg cikket olvastam, hiszem a megvalósítását akkor ha átadják!
    Ha már útépítés, jó lenne a laktanya körforgalomtól a malomig megcsinálni az utat, ezáltal újvárosra kényelmesen el lehetne jutni.

    Jó dolog az utak rendbetétele, vajon munkahely teremtéssel mikor foglalkozik a város?”
  • 4. Norman_Bates 2011. május 11. 16:11
    „3. balihoho 2011.05.11. 15:28
    XD Már majdnem komolyra vettem LOL

    A jókai lámpás dolgot támogatom, eléggé brutál balra kanyarodni csúcsidőbe, bár fura, hogy mindenhova körforgalom az meg lámpás, ami még áramot is fogyaszt, viszont abból a szempontból érthető, így legalább mégtöbb helyen tudják a rendőrök szivatni 50.000-es csekkekel a a sárgán áthajtó autóst.”
  • 3. balihoho 2011. május 11. 15:28
    „Vásárhely az egyetlen megyei jogú város, amelynek nincs sétáló utcája! Még a Szegfű utca sem az, mert nincs korlátozva az autóval történő behajtás! Ha rajtam múlna, a Szőnyi utcát a Rapcsák utcával együtt, a kőfaltól a Lázár utcáig lezárnám! Az út közepére pihenő padokat tennék, köztesen meg cserjés dísznövényeket raknék ki, nagyméretű virágtartókban. Ha már annyi milliárdot ráköltenek a belvárosra, legyen szép! Ja és sürgősen felújítanám a Szőnyi utca gyalogjárdáját! teljesen tönkre ment, fel lehet benne botlani!”
  • 2. macs 2011. május 11. 14:52
    „Segítsetek! Ezek most látványberuházások lesznek, vagy a fenntartható fejlődést fogják szolgálni?”
  • 1. airwaves 2011. május 11. 11:36
    „Az elkerülővel Vásárhely levegője sokat tisztul és igazi slow city lesz. 10-15 év múlva kb. akkora élet lesz mint a Holdon :( Szeged pedig gazdagodik majd egy új külvárossal, ahova villamos-vonattal is el lehet jutni...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gaál Adrienn vásárhelyi lett: az egykori válogatott a Gregus iskolatitkára

A HNKC egykori beállósa, Gaál Adrienn októbertől a HISZK Gregus Máté Tagintézmény iskolatitkára, mellette az NB I/B-s Dorozsmában kézilabdázik, ahol a serdülőknél edzősködik is. Tovább olvasom