Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 23°C Még több cikk.

Közel van az úttesthez a mély árok a 47-esen

Eltűnt a főút mellől a nyári út, ha valaki kisodródik, könnyen a meredek falú, mély árokban találja magát a 47-esen Székkutas és Hódmezővásárhely között – mondják az autósok, akik rendszeresen arra járnak. A felújítás megfelel az előírásoknak – tájékoztatott a NIF.
Székkutasi mezőgazdasági vállalkozók keresték meg lapunkat azzal, hogy az úgynevezett 1-es bekötőúton, ami Öthalomba és Szőrhátra vezet, főleg nagy gépekkel közlekednek. Eddig elfért egymás mellett két traktor, vagy egy traktor és egy kombájn. A 47-es főút fejlesztése miatt azonban erre már nincs lehetőség. A főút csapadékvizét a bekötőút mellett épített árokban vezetik el a Kakasszéki-érbe. Az árok rendkívül meredek és legalább 3-3,5 méter mély.

– Az út mellett szinte azonnal kezdődik az árok. Mivel a 47-es felől érkező csapadékvíz elvezetésére szolgál, nem értjük, miért nem lehetett oda zárt rendszert tervezni. Talán még nincs késő a változtatásra – erősítette meg a helyiek panaszát Rostás Péter alpolgármester. Szél Istvánnal, Székkutas polgármesterével megnéztük az útfelújítás azon szakaszát, ahol már az árok is készül.

– Az úttól körülbelül 1 méterre húzódik mindkét oldalon a mély vízelvezető.

– Az útpadka, vagy ahogy mi nevezzük, rázó, maximum 1 méter széles. Eddig mindkét oldalon volt nyári út is. Különösen télen sokszor előfordult, hogy megcsúsztak az autók. Én magam is jártam úgy, hogy 40 kilométeres sebességnél kicsúsztam az útról. Visszakormányoztam az autót – nyilatkozta az egyik autós, hozzátéve, most viszont a nyári út helyett a mély árokba csapódik, aki télen megcsúszik vagy egy szabálytalankodó miatt félrerántja a kormányt. A mély árkokra panaszkodtak az autósok nemrég a 55-ös út felújításával kapcsolatban is. Az ügyről nemrég írtunk lapunkban.

Az autósok jobban örültek volna, ha a nyári út megmarad. Helyette most ott az árok. A szerző felvétele
Az autósok jobban örültek volna, ha a nyári út megmarad. Helyette most ott az árok. A szerző felvétele


– Van egy körülbelül 1-1,5 kilométeres szakasz, ahol megmaradt a nyári út, és beljebb került az árok. Nem értjük, hogy miért nem lehetett mindenhol ezt az elvet követni? A beruházás 12 milliárd forintba kerül, ha mindkét oldalon 2-3 méterrel több területet sajátítottak volna ki, meg lehetett volna oldani – mondta egy másik autós, aki naponta ingázik Székkutas és Hódmezővásárhely között.

A felvetett problémákkal kapcsolatban megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-t. Válaszukban leszögezték, a kivitelezési munkák a jogerős építési és vízjogi létesítési engedélyben előírtak figyelembevételével történtek. Az 1-es bekötőút az Új Élet MGTSZ tulajdona, a vízjogi létesítési engedélyhez a hozzájáruló nyilatkozatot megadták. A 47-es út új vízelvezető árkaival kapcsolatban pedig írásbeli kérdésünkre a következő választ kaptuk: „A kivitelezés során a burkolt útfelületet 3,5 méterről 3,75 méterre szélesítettük, ezáltal is növelve a közlekedők biztonságát. A vízelvezető árok mindenhol legalább 2,25 méter távolságra épül a burkolat szélétől, az érvényben lévő előírásoknak megfelelően."

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kézzel fárasztja a harcsákat Elek József - galéria

A 68 éves férfi évek óta "üti a vizet" a kuttyogtató bottal, nála kevesen ismerik jobban a Tiszát Mindszent környékén. Tovább olvasom