Délmagyar logó

2017. 11. 22. szerda - Cecília 5°C | 13°C Még több cikk.

Kritizálják az új menetrendet

Hódmezővásárhely - Közelebbről is megvizsgáltuk a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő autóbuszjáratokat. Megnéztük melyek a 2013-as változtatásokkal kapcsolatos leggyakoribb panaszok.
Megnéztük milyen változtatásokat eszközöltek a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő autóbuszjáratok egyes vonalain, mik az ezekkel kapcsolatos leggyakoribb panaszok, illetve összehasonlítottuk a két város közti busz- és vonatközlekedést.

Mindent Vásárhelyről

A delmagyar.hu hivatalos Hódmezővásárhely Facebook oldala, nem csak vásárhelyieknek.

 
A 2013. január 1-ével bevezetett új menetrendet a legtöbb kritika a Szeged – Hódmezővásárhely viszonylaton közlekedő gyorsjáratok indulási ideje, valamint a megnőtt menetidő miatt éri. A korábbi években érvényes rend szerint a "hódmezők" óra 30-kor indultak a vásárhelyi vasútállomásról, ami azt jelentette, hogy óra egészkor a Budapesti körúton, negyed körül pedig az Indóház téren voltak az utasokkal. Az egykori sárga-piros táblás buszok idén már minden óra 40-kor indulnak Vásárhelyről, így az érkezési időpontok is kitolódtak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például annak a Vásárhelyről Szegedre tartó utasnak aki a Nagyállomás és a Mars tér között közlekedik és félre vagy egészre kell Szeged valamely pontjára eljutnia, annak 10-13, illetve 40-43 perce van, hogy ezt megtegye.

Közelebbről is megvizsgáltuk a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő autóbuszjáratokat.
Közelebbről is megvizsgáltuk a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő autóbuszjáratokat.

Nem ilyen drasztikus a helyzet akkor, ha a két Volán pályaudvar között utazunk, ezen a szakaszon ugyanis jóval gyakrabban járnak a buszok. A már meglévők mellé a társaság új helyközi járatokat is bevezetett, melyek óra 15-kor indulnak a két városi autóbusz-állomásról.

A legnagyobb bosszúság azokat érte, akik a két vasútállomás között utaznak. Ezen a vonalon járatritkítások történtek, illetve az útvonal átalakítása miatt a meglévő buszok menetideje is megnőtt. Az új menetrend szerint az Indóház tér és a hódmezővásárhelyi Nagyállomás közti szakaszon közlekedő gyorsjáratnak a két megálló közötti kevesebb mint 30 kilométer megtételére 50-55 percre van szüksége. Ez 10-15 perccel több mint az ugyanezt a távolságot bejáró vonat menetideje (a szegedi Nagyállomás és a Népkert vasútállomás relációjában az eltérés 8 perc).

Az általunk megkérdezett utasok szerint a út, többek közt a megállóhelyek áthelyezése miatt lett hosszabb. Sokan úgy látják, felesleges, hogy a gyorsjáratos buszok bemenjenek az amúgy is zsúfolt, egyszerre akár 10-15 járművet is fogadó autóbusz-pályaudvarokra. Ám a kötöttpályás közlekedés nem minden esetben szolgál alternatívaként, még ezen az útvonalon sem. Szegedről Vásárhelyre délelőtt illetve az esti órákban csak két óránként indulnak vonatok, ám a pályaudvartól pályaudvarig közlekedő buszjáratok között akár három óra is lehet, így előfordul, hogy e két forgalmas közlekedési csomópont között akár órákig nincs tömegközlekedés.

A 2013. január 1-ével bevezetett új menetrendet sok kritika érte.
A 2013. január 1-ével bevezetett új menetrendet sok kritika érte.

Sokan amiatt bírálják a busztársaságot, hogy nem adott megfelelő tájékoztatást a változtatásokról. Bár a Tisza Volán Zrt. honlapján már december közepén olvashatóak voltak a főbb változások és több helyi sajtóorgánumban is szó volt januári menetrend módosításokról, az utazóközönség egy nagy részét így is váratlanul érték az új megállók és indulási időpontok. Kétségtelen az is, hogy míg például néhány évvel ezelőtt színes, feltűnő táblák hirdették Szegeden, az Indóház téren, hogy a buszmegálló a túl oldalra költözött, addig ma, Hódmezővásárhelyen egy, a menetrend tartójába helyezett, fekete-fehér hirdetmény jelzi a Kálvin János téri helyközi járatos megálló megszűntét.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. okoskaaa 2013. január 18. 11:59
    „Egyetértek rozimre-val, nem vagyok egyedül ezzel.
    Sőt, a meglepetés úgy ért, hogy többen is ott álltunk a megállóban és csak én vettem észre, mikor már gyanússá vált, hogy nem jön a busz, hogy jé mi az az apró kiírás itt lentebb, hogy nem áll meg itt a busz...??? Az időpontváltozásokról már nem is beszélve, az internetről töltöttem le a menetrendet mert kiírva még nincs.
    Valaki említette itt a piroskát, hát egy vonatot szerintem nagyobb macerával és kiadással jár bevonni néhány ember kedvéért aki bulizik hétvégén. (Jellemző, hogy megszüntették a legkésőbbi buszjáratot is).
    Taxizzon az ember... 20-30 km odaseneki...
    vagy Telekocsi...??
    A Tamtraint meg felejtsük el, az se lesz gyorsabb. Pl városon belül 5 (!) km/h-val közlekedhet csak.
    Engem személy szerint az bosszant legjobban, amit itt többen is felróttak, hogy a menetidő megnőtt. Egy gyorsjárat legyen gyorsjárat, és persze mellette legyenek bokorjáratok is. Ennyi.
    Bár nem is tudom, miért lepődök meg, magyar szokás, hogy ami bevált és jól működik, bele kell rondítani.”
  • 20. Pengemester 2013. január 18. 09:05
    „"Az új menetrend szerint az Indóház tér és a hódmezővásárhelyi Nagyállomás közti szakaszon közlekedő gyorsjáratnak a két megálló közötti kevesebb mint 30 kilométer megtételére 50-55 percre van szüksége."
    Ez tényleg nem túl acélos eredmény, főleg úgy, hogy menetrend szerint Mindszentről Szeged-Rókusig 39 perc alatt ér át a vonat. Ja, és ez nem kevesebb, mint 39 kilométer.
    Egyébként nem csak a Mars téren, hanem Hódmezővásárhelyen is szűk a buszpályaudvar, Vásárhelyen ráadásul a Kálvin téri körforgalom és az Emlékpontnál lévő lámpa közötti szakasz eleve forgalmas, nagyon kiművelt agyműködés eredményeképp kell balra nagy ívben befordulni a pályaudvarra, miközben több, mint valószínű, hogy épp akkor akar kijutni onnan valaki. Szegeden is izgi a helyzet, mert az a gyorsjárat kvázi a Mars téren állt meg több, mint 20 évig. No, ezen sikerült még egy picit csavarni...
    Egyébként egy valamit nem értek: ebből a cikkből az jön le, mintha Szegeden és Vásárhelyen kívül nem volna más település a megyében. A Szentesről 18:00-kor induló buszt gyorsjáratosították, csak a rák tudja, hogy minek? Azért, hogy megszívassanak egy csomó szegvárit és mindszentit?! Könyörgöm: ha Szentesről gyorsan Szegedre akarok buszozni, nem fogok Mindszenten és Mártélyon átzötyögni, megyek Barattyos felé...egyébként a puding próbája az evés: aki ezt kitalálta, utaztatnám ezerrel, hogy egyáltalán lássák, mit sikerült alkotniuk.”
  • 19. rozimre 2013. január 17. 16:43
    „@jagusia
    Én se tudtam a menetrendváltozásról amíg a délmagyaron nem volt róla cikk (dec vége-jan eleje). A buszokon nem láttam kiragasztva cetlit, hogy jan 1től módosulás várható.
    Csak érdeklődök, milyen módon volt ez közölve az utazótársadalommal?
    Ha már kifizetem a jegyet én is igyekszem olyan buszra olyan helyen fölszállni, ahol le tudok ülni.
    Az tény hogy nem lehet mindenkihez alkalmazkodni, de miért kell önkényesen 15perccel későbbre tenni a buszt? Volt rá igény? Lehet sokaknak így jobb, csak ők nem fognak itt panaszkodni. Egyébként a fő probléma a megnövekedett menetidő... (legalábbis nekem, mivel naponta járok be dolgozni, és ezzel elvesznek kb 20-30 percet naponta a szabadidőmből, aminek nem nagyon örülök)”
  • 18. jagusia 2013. január 17. 12:16
    „nem én vagyok okoskaaa...
    decemberben már tudva levő volt a változás, sőt én még új menetrendet is találtam, decemberben
    Más : sokan csak azért mennek ki a Hmvhelyi MÁV Nagyállomásra felszállni a buszra mert ott még van ülőhely... hát bas..a meg tényleg nem lehet mindenkihez alkalmazkodni”
  • 17. okoskaaa 2013. január 17. 09:44
    „jagusia te nagyokos, ha nem a volánnak kell kiírni a változásokat, új menetrendet, akkor kinek kell?

    4. jagusia 2013.01.16. 11:48

    1. okoskaaa 2013.01.16. 09:33
    "Januárban azzal indult az első munkanapom, hogy keresgéltem, honnan és mikor indul a busz (mind Hmvhelyen mind Szegeden). "
    Ezt azért ne a Volánnak ródd már fel..”
  • 16. Liborné Pásztor Ágnes 2013. január 17. 08:39
    „Lányom az idén már kétszer késett el az iskolából amiatt, mert nem fért fel a buszra. Ez korábban sosem fordult elő!”
  • 15. rozimre 2013. január 16. 20:50
    „Én mondom ezek zsenik! Fogalmam se volt, hogy a gyorsvasutat hogy tudják gyorsabbra csinálni a busznál. Ezt a zsenialitást! A buszt kell lelassítani, és meg van minden oldva. 5-10 év múlva mikorra elkészül a kutya se fog rá emlékezni, hogy mennyi is volt a menetidő a Hód-Mezős korszakban. És addig a városvezetés megvásárolhatja magának a német presztízs autógyárak legújabb termékeit a jutalékokból. Az utas meg vár, többet utazik ... addig se tüntet itt.
    Bár az én ötletem lett volna, de legalább a jutalmat én kapnám meg érte. De sajnos belém ilyen jellegű zsenialitás nem szorult :(

    Biztos ami biztos, aki nagyon föl van háborodva a véleményemre keressen rá a szarkazmus jelentésére :)

    Egyébként a gyorsjárat semmivel sem gyorsabb a többi busztól, ami minden megállónál megáll(buszállomástól-buszállomásig nézve se!). A buszok meg egyre rosszabbak. Ha jól tudom azzal nyert a Hód-Mező-vel szemben, hogy voltak alacsonypadlós buszai. Van, de most betolták a helyi-járatos buszokat is. Jobb is, hogy nem mennek azok 100-110-el mint a Hód-Mezős társaik.”
  • 14. nsanyi55 2013. január 16. 19:33
    „Minden olyan változtatás, ami csak két másodperccel is megnöveli a menetidőt, nem az utasok érdekében született!!!!!
    Az a jól bevált gyakorlat, mely szerint a jövő évi menetrend úgy készül, hogy lemásoljuk a tavalyit, még mindig utasbarátabb, mint a mindenáron változtatni akaró okoskodás!
    Az, hogy a Hódmezőt beintegrálták (hú de jól hangzik!) a pályaudvarokra, igazi nagy baromság!”
  • 13. nagyi17 2013. január 16. 19:20
    „Az interneten elfelejtették átírni a menetrendet. Köszönjük informatika, hogy ilyen gyors és pontos vagy :(”
  • 12. tothis18 2013. január 16. 19:18
    „Igen, az összehangolás, az összehangolatlanság, de nem baj, majd megoldja aki mindent megold!
    Ld.:A múlt héten közzétette a kormány, hogy az 5000 főnél nagyobb települések adósságának hány százalékát venné át az állam. A végleges mértékeken a tárcák és az önkormányzatok még február végéig elreszelgethetnek. A törvényi mértékek alapján a csúcsadósok közül a legnagyobb nyertes Kaposvár és Hódmezővásárhely, de szinte valamennyi megyei jogú város legalább tízmilliárdot írhat le az adósságából, így lesz olyan város, amely még náluk is jobban járhat. A bankokkal eddig csak adatszolgáltatási kérdésekről egyeztettek, ami még a végrehajtás során visszaüthet.

    Kellenek az értelmetlen beruházások s az ország fizet, ezért kell a tramtrain! Végig gondolta valaki, h troli egyszerűbb és olcsóbb lenne..nem számít aki kitalálta szinte superman...nem???”
  • 11. Minibusz 2013. január 16. 18:12
    „8. NTK 2013.01.16. 16:31
    A 100-110-et, vagy legalábbis ehhez hasonló sebességeket anno én is láttam, de érdekes módon, azokon a buszokon és azokkal a gkv-el nem volt "halálfélelmem".
    Most, amikor csak poroszkálunk, nos akkor már van. Nem a sebesség miatt, hanem mert a vezető egyik kezével fogja a kormányt, miközben félig hátrafordulva hevesen gesztikulálva hadonászik, az első ülésen lévő szintén Volános dolgozóval.
    Ja!
    És az "érdekesség", hogy mondjuk a (mostani menetrend szerinti)15:15-ös busz, még a múlt érába, 15:40-re nem ért át Vásárhelyre a busz pu.-ra, és most sem ér át 15:50-re, mondjuk csak 2-szer utaztam azóta azzal, de a vicces az, hogy miután kiért Vásárhelyről, azon a szűk kanyargós utakon behozta a lemaradását.
    Reggel dettó ez van, csak fordítva.
    Algyő után, de leginkább a nagykörúton (a belvárosban) adják a busznak az érzést.
    Szóval minden tiszteletem a menetrend kiagyalójának, de ahogy egy Volános dolgozó megfogalmazta (nem erre a témára!), annak az embernek adják oda a fizetést, meg a jutalmat, és kérjék meg, hogy ne is menjen be dolgozni, mert azzal legalább nem árt! És ez annyira igaz megfogalmazás és jó gondolat, hogy érdemes terjeszteni.
    A másik, ami szerintem jobban aggaszthat mindenkit, az a Mars téren az új peronok.
    Nos én még nem láttam igazándiból, hogy mekkora tömeg tud ott összeverődni, mondjuk egy péntek délután 2-kor induló buszra, de egy életveszély ami ott lehet. Egyfelől kicsi a hely, a másik, hogy sok az ember, no meg elől hátul mennek a buszok. A régi 15-16--os állásban hátulról max csak rátolattak az emberekre, akik nem csak a peronon álltak.
    Ja!
    És a mókaság, hogy 12-esről (emlékezetből írom, lehet hogy nem az) megy az algyői busz, ami időben beáll, ezáltal elzárva az utat a Vásárhelyre tartó busz elől (13-as kocsiállás), aki/ami így nem tud időben beállni, ergo mit tehet a gkv, át a peronon be a várakozók közé, hiszen csak "1 maradhat".
    Szóval továbbra is az a véleményem, a gyorsjárat nem gyors, de a többi stimmel.
    Anno 59 perc alatt tette meg a vonat a Bp-Vác vonalat, (33,9 km) és volt benne egy 10 perces várakozás.
    Ma 42 perc alatt teszi meg, egy csili vili mozdony, de azokon a síneken, amiken a nagy előd is.
    Szóval arra akarok ezzel utalni, hogy eltelt 100-150 év, de az évszámon kívül nem változott semmi.
    Javaslom, tényleg csináljanak egy utasszámlálást, 2 egész héten keresztül, és mérlegeljenek. És az volna a legjobb, ha a járművek tachográf korongját is beszednék, hogy lássák, nem csak úgy mondjuk azt, hogy megelőz bennünket egy Trabant, amit 2 ember tolt.
    És a magam részéről majdnem minden sérelmet elmondtam a menetrenddel kapcsolatban is.”
  • 10. precision2000 2013. január 16. 17:32
    „Újabb indok, hogy megépüljön a tramtrain. Az majd akár 45 perc alatt is megteszi a 30 kilométert...”
  • 9. segedi 2013. január 16. 17:11
    „Nem teljesen ide tartozik, de mégis: Földeákról 9.32-kor indul a busz Makóra. 10.02-kor ér be. Mennél tovább Szegedre. Makóról a busz 10-kor és 10.30-kor indul Szegedre. KÉT PERCEN MÚLIK, HOGY NE KELLEJEN DEKKOLNOD MÉG FÉL ÓRÁT. Volt, hogy szerencsém volt és elértem, de általában csak a hátsó lámpáját látom a 10-es busznak, ahogy elindul. NAGYON IDEGESÍTŐ!!! 2 VAGY INKÁBB 1 PERC! Godolom lehetetlen ezt a problémát megoldani!!!!
    Hogy jót is írjak: szenzációs, hogy Földeák-Szeged között létezik közvetlen járat. Lehet, hogy nem a legoptimálisabb időpontokban, de ne kötekedjünk. VIszont: pont a járat nagyszerűsége miatt NAGYON SZERETNÉK A FÖLDEÁKI INGÁZÓK, HOGY A SZEGED-FÖLDEÁK JÁRAT HÉTVÉGÉN IS JÁRJON! Ez azért is indokolt lenne, mert manapság egyre inkább Szegedre kerül a beteg, és akinek nincs kocsija, annak kész kaland hétvégi ritkább járatokkal meglátogatni a családtagját. De úgy gondolom a koleszosok is örülnének.....”
  • 8. NTK 2013. január 16. 16:31
    „""""""""""7. Minibusz 2013.01.16. 13:51
    Amíg a "gyorsjárat" a 4 sávos úton 55-el poroszkál, addig nincs miről beszélni.""""""""""
    Ez így igaz.

    Viszont az is hozzátartozik a valósághoz, hogy a Hód-Mező járatok sokszor 100-110-zel is közlekedtek. Ezt egyszer a saját szememmel is láttam a vezető mellől. Meg azt is, amikor az algyői híd után a Vásárhely felé - az akkor még két sávos úton - "tolta" le a szembejövőket a busz. Csöppet meglepődtem amikor leelőzte kocsimat a busz. Pedig én sem mentem lassan.
    No, meg ha jól tudom, akkor a Hód-Mező tulajdonosa is stopperrel mérte a fordák idejét. Aki nem fordult időben annak bünti járt.”
  • 7. Minibusz 2013. január 16. 13:51
    „Amíg a "gyorsjárat" a 4 sávos úton 55-el poroszkál, addig nincs miről beszélni.
    Szabályos vagy sem, a 70-80-as tempót adni kellene a busz arcába.
    És az új menetrend kapcsán csak annyit, hogy most már indokkal tudnak lassabban vezetni a gkv-k.
    Még annyit, hogy talán jobb lenne néha-néha egy-egy utasszámlálás, természetesen tanítási időben és nem csak 1 napig, hanem 2 egész héten keresztül.
    És talán egyszer megérjük, hogy a Neoplan buszok eltűnnek a süllyesztőben valamint a kék Volvo buszokon sem ázik el az utas.
    Tény és való, a Hód-mező anno .37-körül indult a Mars térről, és le mertem fogadni, hogy egészkor meg leszállok róla a Kossuth téren.”
  • 6. majdénmegmondom 2013. január 16. 13:38
    „noakkormegmondanám a hiányosságokat:
    1. Szeged indóház téren még mindig a régi menetrend van kint
    2. Hmv helyen a digitális kijelzőn és a kocsiállásoknál illetve a neten meghrdetett kihelíezett menetrend egyáltalán NEM egyezik
    3. Szeged Nagyállomásnál egyéb olyan buszok is kivannak írva, amik nem is közlekednek.........nincs is ember aki értené, hogy merre meg mikor indulnak”
  • 5. Fortis66 2013. január 16. 11:50
    „Az utasok számára alternatívák nélküli monopol piac....”
  • 4. jagusia 2013. január 16. 11:48
    „1. okoskaaa 2013.01.16. 09:33
    "Januárban azzal indult az első munkanapom, hogy keresgéltem, honnan és mikor indul a busz (mind Hmvhelyen mind Szegeden). "
    Ezt azért ne a Volánnak ródd már fel..”
  • 3. eldorádó 2013. január 16. 11:40
    „nincs éjszakai, hétvégi "buli" járat.
    A vasútállomások között - ha már ott a sín - a vonat (motorkocsis "Piroska") járjon, legalább óránként oda-vissza!”
  • 2. balihoho 2013. január 16. 11:11
    „Először volt a Hódmező. Gyors, pontos, és olcsóbb volt mint a volán. Szúrta is a volán bögyét, hát kivágták a koncessziós szerződésből, még a MSZP kormány idején. Befurakodott a volán, és láss csodát. Néhány év kellett ahhoz, hogy ne különbözzön ez a járat rendszer a többitől, se árban, se menet idő tekintetében. Mit mondjak, ügyes! És egyúttal bosszantó is! De ilyen ez, ha nincs konkurencia!”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tévhitek a második világháborúról

Az év első történelmi szabadegyetemén - január 16-án, szerdán délután 5 órától az Emlékpontban - dr. Pihurik Judit egyetemi adjunktus előadása a hetven évvel ezelőtti doni katasztrófa évfordulójához kapcsolódódik. Tovább olvasom