Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Laptop 3. osztályban

Hódmezővásárhely - Egy harmadikos osztály kisdiákjai laptoppal dolgoznak az órákon a vásárhelyi Németh László Gimnázium és Általános Iskolában. Az intézmény a kompetencia alapú oktatás fejlesztésére 9 és fél millió forint értékben nyerte a számítástechnikai eszközöket.
Nagy izgalommal várták a nyelvtanórát a Németh László Gimnázium és Általános Iskola 3. b osztályos diákjai, hiszen végre a tanulói laptopok mögé ülhettek. A 8-9 éves gyerekek buzgón követték osztályfőnökük, Konczné Karasz Edit utasításait, kapcsolták be a padjukra tett laptopokat, jelentkeztek be felhasználónévvel és jelszóval. Néhányuknak nehezebben ment, látszott, hogy nem mindenki járatos a komputerek kezelésében. A gyerekek többségének mozdulatairól viszont kiderült, otthon is gyakran gép elé ülnek. Miután elindították a legismertebb szövegszerkesztő programot, máris megkapták a feladatot: írjanak kijelentő, felszólító, felkiáltó, óhajtó és kérdő mondatokat.

A tanulói laptopokat 9,5 millió forint értékben nyerte az intézmény a Humánerőforrás-fejlesztési Programtól. Az osztályban már eddig is működött a tanítók és a gyerekek munkáját is megkönnyítő interaktív tábla.

A vásárhelyi gyerekek élvezik a tanulást laptoppal. Fotó: Tésik Attila
A vásárhelyi gyerekek élvezik a tanulást laptoppal.
Fotó: Tésik Attila

– Az, hogy órán laptopot használnak nem jelenti, hogy nem írnak füzetbe, vagy nem használnak nyomtatott tankönyveket – mondta Konczné Karasz Edit.

– Matematikához, nyelvtanhoz, olvasáshoz és környezetismerethez van interaktív anyagunk. A gyerekek az olvasókönyv feladatait a laptopon tudják kitölteni. Ráadásul azonnal látják, helyesen válaszoltak-e a kérdésekre.

Laptop 3. osztályban - KÉPGALÉRIA Fotó: Tésik Attila

Pályáznak

A megyében csak a Makói Általános Iskolában, illetve a szentesi Klauzál-iskolában használnak a felsősök laptopokat az órán. A vásárhelyi Klauzál-iskola is pályázatot nyert. Szegeden négy iskola, az Alsóvárosi, a Tisza-parti, a Béke utcai és a Rókusi, valamint a Szegedi Ipari és Szolgáltató Szakképző Iskola József Attila Általános Iskolai és Szakiskolai, illetve móravárosi tagintézménye indul a jövő évi pályázaton.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. Beth 2009. október 22. 21:13
    „Akkor neked JB, nem lehetnek filléres gondjaid.”
  • 27. JB007 2009. október 22. 19:11
    „Norman!

    Ezt Te sem gondolhatod komolyan. Ha van, akkor legyen jogtiszta, vagy használjanak mást! Itt most nem csóró otthoni laikusól, hanem pályázati pénzből vásárló iskoláról van szó.

    A gyerek pedig igenis tanulja meg, hogy nem lopunk, hanem veszünk.

    (Nekünk jogtiszta az XP - mindhárom gépen. Meg még jópár program az. Burzsuj lehetek...)”
  • 26. Norman_Bates 2009. október 21. 08:12
    „Továbbra is az a kérdésem mi a francnak kellett jogtiszta Xp meg Office?
    Szegény gyerekek meg azt tanulják, hogy minden hülyeséget meg kell venni! Így, hogy lesznek leleményesek az életben? Vegyen drága MS terméket az aki már nem tud mit kezdeni , annyi lóvéja van!”
  • 25. kcha 2009. október 20. 18:54
    „Mas iskolakban evekig nincsen toalettpapir...
    Nem tanulnak meg rendesen magyarul ezek a diakok, tele lesznek helyesirasi hibakkal. Olyan kicsi a kijelzoje a laptopnak, hogy nem birjak majd elolvasni a szovegeket, ami a latasuk romlasahoz fog vezetni. Persze az sem mellekes, hogy ezeken a gepeken jol lehet jatszani, a tanar ugysem veszi eszre...”
  • 24. uzsolt 2009. október 20. 17:25
    „Hopp! Még egy:
    http://haromnegyzet.blog.hu/2009/10/20/regi_vagy_uj

    Bár azért ezekre az oldalakra felkerülni kétes dicsőség...”
  • 23. uzsolt 2009. október 20. 16:43
    „Országszerte híresek lettünk!
    http://vastagbor.blog.hu/2009/10/20/vegre_valami_jo_hir_megjottek_a_laptopok”
  • 22. Ionsrác 2009. október 20. 14:08
    „Bocsánat, már 35-40.000.-ért is kaphatók hasonló gépek.”
  • 21. Ionsrác 2009. október 20. 12:05
    „A tisztelt cikkíró esetleg utánakérdezhetett volna, hogy 9.5 milló forintért hány darab "notebookot" vett az iskola.

    Két okból érdekes ez, egyrészt mivel a képeken nem notebookok láthatók, hanem ún. netbookok, amelyek már 70.000.- forinttól megkaphatók, de 100-110.000-ért a drágább márkájúak is.

    Másrészt ha a 9.5 millió forintól egy osztálynyit vettek, akkor az darabonként 380.000.- forintot jelent, tehát kb. ÖTSZÖRÖS ÁRAT, de úgy is megfogalmazhatom, hogy a 9.5 millióból kb. 7 milliót valaki ismét ELLOPOTT.

    Közbeszerzés, mi? Nem, kérem, hanem lopás.

    Kitől? Hát a gyerektől.”
  • 20. eva45 2009. október 20. 08:58
    „19.eldorádó
    Én még a betűket se találom meg gyorsan de csak gyakorlás kérdése az egész. Azért számítógépen nem lehet mindent megoldani elvégezni.
    Muszáj az agyunkat is használni gondolkozni mert "berozsdásodik".”
  • 19. eldorádó 2009. október 20. 08:47
    „haladni kell a korral! Ahogy nem tanulunk már nyílvessző készítést és kőszerszám pattintást, úgy megy ki a kézírás is a divatból. A gyermekeket a lassú betűformálással és "szép" írással kínozzuk, amit pár év múlva úgyis kinőnek! ellenben milyen bosszantó, ha egy felnőtt nem találja a klaviatúrán a felkiáltó jelet! Na, nekik már nem lesz ilyen gondjuk!”
  • 18. Beth 2009. október 19. 22:51
    „amúgy az infoóra csak játék nekik...”
  • 17. Beth 2009. október 19. 22:26
    „Iskoláskorban még teljesen fölösleges a gép használata. Nem elég nagy a kezük a kicsiknek.
    Hátfájás, fejfájás, rossz tartás, rossz nyaktartás, mi kell még????

    Inkább a kezük fájjon a könyvek miatt, amit irodalomórára kell elolvasni, de persze ezeket derogál némelyiknek.”
  • 16. aggodo 2009. október 19. 20:18
    „Eleg nagy baromsag volt harmadik osztalyosokat laptop ele ultetni .Csak meg kell nezni a fenykepet.A gyerekek meg kicsik,igy a monitor nincs megfelelo tavolsagra szemuktol,igy a szemuket is rongaljak.Majd nezzek meg,hany gyereknek kell par ev mulva szemuveg es hany fog kulonbozo fizioterapiakra jarni,mert a hagyomanyos iskolapadok nem megfeleloek egy harmadikos gyerek magasagahoz a laptop hasznalatahoz.Ugy latszik ez senkinek sem tunt fol.Abban egyeteretek a tobbi hozzaszoloval,hogy felnottkorra teljesen vissza lesznek maradva. Elfelejetenek memorizalni, gondolkozni,irni,stb. Mi lesz,ha egy termeszeti katasztrofa miatt vissza kell ismet terni a hagyomanyos dolgokhoz ,a papiron vagy a fejben valo szamolashoz,a kezirashoz? Mi lesz ezekkel a gyerekekkel felnottkent? Fizetniuk kell majd valakinek,hogy megirja nekik a dolgaikat?
    A kompjuter jo,igenis sokat segit a munkaban,a mindennnapi eletben stb. ,de egy 8 eves gyerek eletet nem szabad erre epiteni.Lesz lehetosege sajat akaratabol a kompjuter kezeleset kesobb is megtanulni ,ha akarja.Nem vagyok a kompjuter ellensege,de mindennek megvan az ideje.Addig meg jobb,ha rendesen tanul.”
  • 15. eva45 2009. október 19. 19:50
    „Rajzóra pedig nincs 7.osztályban ,legalábbis az első félévben. 2 info pedig van.
    Kézügyesség kreativitás viszlát!”
  • 14. JB007 2009. október 19. 18:12
    „Félreértés ne legyen: nálam kevesen támogatják jobban a számítógép-használatot. 22 éves koromig nem is láttam gépet, ennek ellenére 12 éve azzal foglalkozom (programozás, majd tanítás)
    Nekem a problémám az, hogy sok gyerek csak néz a könyvre, hogy mi az, a szövegszerkesztőt tudja használni (vagy legalábbis azt hiszi) de az írásképe olyan mint egy orvosé. :)
    Valamint mi alapján van egy iskolában ekkora különbség osztályok között? A 3.b többet kap? A 3.a nem érdemli meg? (ugyanebben az iskolában a fiaméknál hagyományos tábla és füzet+ceruza van). Vagy itt eldöntötte valaki, hogy belőlük informatikus lesz, a többiből bölcsész?

    Azt meg akkor sem hiszem, hogy a "speciális multimédiás hiper-szuper programok" kerültek 200.000 Ft-ba! Vagy ez is egy adják a pénzt, akkor költsük el, majd megindokoljuk mi az értelme utólag?

    Az elszámítógépesedésnek pedig sajna sok hátránya van...mondom ezt informatikusként.”
  • 13. Norman_Bates 2009. október 19. 16:01
    „A sok előny mellett van 1 nagy hátránya ennek az elszámítógépesedésnek, mégpedig az, hogy nem lesznek rákényszerülve arra, hogy dolgokat megjegyezzenek, "minek jegyezzem meg, ott a google, bármikor kikeresem"
    De, ha nincs ott a google, akkor meg cumi van!
    A másik meg, mi a francnak kell oktatási célokra jogtiszta szoftver? Bejön a BSA a matekórára és mindenkinek átnézi a gépét? Vicc!
    Ha az én gépemre jogtiszta szoftver kerülne, szerintem sokkot kapna a windows és lefagyna :))”
  • 12. Logaritmus 2009. október 19. 15:37
    „Zsolt, ebben egyetértek veled.”
  • 11. eva45 2009. október 19. 15:31
    „10. Szilágyi_Zsolt
    Sajnos nagyon igazad van és akik nem így látják ők már a számítógép mellett nőttek fel.
    Személyes kommunikációban mérföldekkel lemaradtak a fiatalok ezt én is tapasztalom. Egészséges mértékkel használva a számítógépet növeli a tudást. De amikor már minden más háttérbe szorul akkor kezdődik a testi leépülés.”
  • 10. Szilágyi_Zsolt 2009. október 19. 15:17
    „Logaritmus, ne érts félre, nekem nem a haladással-fejlődéssel van a bajom! Persze, hogy szükségesek a számítógépes ismeretek is, ezt aláírom. Csak az a baj, hogy ebben is, mint például a nyelvtanulásban, átestünk a ló túlsó oldalára, és az "új" ismeretek megszerzése a szocializáció és az alapműveltség elsajátításának rovására megy. Kissé túlzásnak tartom a nagy- (horribile dictu! középső-) -csoportban elkezdett angol nyelvi előkészítőket éppúgy, mint az alsós korban mindenáron erőltetett számítógép-felhasználási ismereteket. Könyörgök, ezek még kisgyerekek. Az ő korukban fontosabb lenne a társas viselkedés, az illendőség alapszabályai, a készségszintű írás, olvasás, számolás elsajátítása! Ezek az óvodás-alsós évek alapozzák meg a későbbi felnőtt életüket, és amit itt elmulasztanak, az később már nem pótolható. Ez nem főiskola/egyetem, amelyet mindegy, hogy 20, 25 vagy 30 évesen kezdek el! Utána meg csodálkozunk, hogy a fiatalok nem tudnak rendesen beszélni, hogy minden mondatuk b...meggel kezdődik és g...cire végződik, hogy minden második szavuk izé, mert a szókincsbéli hiányosságaikat ilyen menőzéssel próbálják pótolni. Elszörnyedünk, milyen szegényes a műveltségük, mennyire nem tudnak kézzel írni (mert billentyűzeten pötyögtek már nyolcéves korukban is), olvasni, mennyire csökevényes a szövegértési készségük (funkcionális analfabetizmus, ugyebár). A felsorolt problémák nem kis mértékben az általam felvázoltakban gyökeredzik... Nem szeretek magammal példálózni, de én 12 éves koromig nem is láttam számítógépet, 17 éves koromig pedig internetet, most mégis nagy biztonsággal tudom őket használni bármire, amire szükségem van.”
  • 9. Logaritmus 2009. október 19. 14:14
    „Szerintem jó ötlet, számítógépes tudás nélkül ma nulla az ember, bármit akar csinálni. A NAGY baj viszont ezzel a programmal az, hogy a gyerekeket Windows-ra szoktatják rá. Tényleg inkább az ingyenes Linuxot kellene adni nekik.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Könyvek Amerikából

Hódmezővásáhely - Félezer, zömében angol nyelvű könyvet adományozott a vásárhelyi Németh László… Tovább olvasom