Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Lassítás – újabb 30-as övezet Hódmezővásárhelyen

A Hódtó után a Kertvárosban is 30-as övezet kialakítását kérték a lakók. A strand mögötti utcákban már a helyükön vannak a sebességkorlátozó táblák, az utak egyenrangúak lettek, s így a jobbkéz-szabály érvényesül. A lassítás a 47-es főút városi szakaszának egy részét is érinti.
A 47-es főút városi szakaszának egy részén, a Tóalj utcában is láthatók már a 30-as táblák. Fotó: Tésik Attila
Vásárhelyen elsőként két évvel ezelőtt, a Hódtóban alakítottak ki 30-as övezetet. Ezt a városrészben lakók kérték az önkormányzattól, mert már több balesetet is okoztak a száguldozók. A hódtóiakhoz hasonlóan a kertvárosiak is emiatt fordultak a polgármesteri hivatalhoz.

– A városi strand mögötti terület igazi társasházi övezet, kis utcákkal, családi házakkal. A nagy és gyors forgalom veszélyezteti az ott élők biztonságát – mondta Kalocsai Géza, a közlekedési, környezetvédelmi és mezőgazdasági tanácsadó testület elnöke.

Ha Szeged felől érkezünk Vásárhelyre, az Ady Endre és az Ipoly utca kereszteződésében találkozhatunk az első 30-as övezetet jelző táblával. A következőt a Somogyi Béla, az utolsót pedig a Bartók Béla utcában találhatjuk.

Mivel a vasúti sín, az Ady Endre és a Kaszap utca, valamint a városi strand által határolt területen 30-as övezetet alakítottak ki, így az utak egyenrangúak lettek, s így a KRESZ szerint a jobbkéz-szabály érvényesül.

– Sajnos ezt sokan nem ismerik, illetve többen megszokásból vezetnek, s nem figyelik a táblákat. Ez a kijelentésem nem lesz népszerű, de én jó
Kishomoki kérés

Öreg-Kishomokon is 30-as övezet bevezetését szeretnék a lakók. Ugyanis miután leaszfaltozták a terület dűlőinek nagy részét, sok autós versenypályának képzeli azokat. Mivel ezek az utak nagyon keskenyek, s nincs mellettük hely járdának, a gyalogosok is ezen közlekednek. A szülők féltik csemetéiket a száguldó járművektől, ezért lenne jó, ha mihamarabb kikerülnének ide is a sebességkorlátozó táblák.  
ötletnek tartanám, ha ötévenként KRESZ- vizsgát kellene tenniük a járművezetőknek – folytatta az elnök.

A másik változás, hogy a 47-es főút városi szakaszának egy részén – a Tóalj utcában a Szőnyi és a Kaszap utca között – is kikerültek a sebességkorlátozó táblák. Két okból javasolta ezt a testület. Az egyik, hogy a Szentkirály utcánál a József Attila-iskola miatt nagy a gyalogosforgalom, s főleg gyermekek mennek át a főúton. A másik, hogy a megépült Kaszap utcai elkerülő út ellenére az átmenő forgalom egy része még mindig ezen a megszokott úton halad. A lassítás miatt idővel talán a gyorsabb elkerülőt veszik igénybe.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A komp bérlője kifizetné a biztosítást

A mindszenti komp üzemeltetője, Juhász Lajos kifizetné az éves biztosítási díjat, ha cserébe az… Tovább olvasom