Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Lázár a bankok megregulázásáról és a léhűtő közszolgákról

Hódmezővásárhely - Lázár János kedden online interjút adott a delmagyar.hu-n. Hódmezővásárhely polgármestere a bankok megregulázásáról, a kisebb parlamentről és a léhűtő köztisztviselőkről beszélt.
Nyilas Péter: Hogyan vélekedik a parlamenti képviselők költségelszámoltatása ügyében indított népszavazás-tervről? Nem gondolja, hogy "az emberek" előtt emelné a Tisztelt Ház ázsióját, ha önként elszámolna azzal, amivel mindenki másnak is el kell számolnia?

Lázár János: Tavaly a Blikkben én voltam az egyedüli, aki tételesen elszámolt, azaz magam is támogatom a kezdeményezést. Egyébként 2002 óta nem létezik elszámolás. Erről nem népszavazást kell rendezni, hanem az országgyűlésnek kellene döntést hoznia.

Suhym: Becsey Zsolt miért nincs az EP választási listán?

Lázár János: Feltételezem, hogy a Fidesz más fontos hazai vagy diplomáciai  szerepet szán neki. Véleményem szerint, Becsey Zsolt egy értékes ember, aki jól végzi a munkáját.

Kókai Károlyné: Magyarországon nagy létszámban lévő hiteltörlesztők megnyugtatására személyesen tárgyalt a Miniszterelnök a bankokkal. Közölte, hogy a törlesztés könnyítésére, az esetleges fizetési nehézségek áthidalására, a bankok három hónapos fizetés felfüggesztésével, illetve a hitel átütemezésével fognak az ügyfelek rendelkezésére állni. Mi tehát a teendő valójában? Van-e valaki, aki ezt a segítséget ilyen magas ellenszolgáltatás nélkül hajlandó megtenni?

Lázár János: Akár most is a Parlament asztalán lehetne. A pénzintézeteket meg kell regulázni! Egy fogyasztói társadalomban nyilvánvalóan mindeki jobban szeretne élni, azt kellett volna korábban leszabályozni, hogy milyen feltételekkel lehet hiteleket felveni. Az pedig külön érdekesség, hogy a bankárok póbálják megoldani az a problémát, amit ők maguk okoztak.

Lázár János: Tavaly a Blikkben én voltam az egyedüli, aki tételesen elszámolt...
Lázár János: Tavaly a Blikkben én voltam az egyedüli, aki tételesen elszámolt...

nyomdasz63: Mi lesz a haszid telepesekkel?

Lázár János: Ebben a kérdésben magam is csak az újságokból tájékozódom...

pintyőke: Mi az oka, hogy a Csongrád megyei fideszesek klánokra tagozódtak, kiskirályok irányítják a képviselő-bábokat? És kik azok a bomlasztó kiskirályok?

Lázár János: Az én politikámat 2006-ban 72% támogatta, ennyit szeretnék kívánni a Csongrád megyei Fidesznek is.

Paul: Magyar Anna a Csongrád megyei közgyűlés elnöke hogyan tudta megúszni a nemmindennnapi botrányát? Mit tud ez a nő, hogy a cs megyei fdeszesek nem határolódtak el tőle még?

Lázár János: A Fidesznek nem érdeke, hogy országos szintű bortrány kerekedjen egy lokális ügyből. Egy ilyen eset rendkívül sokat amortizálhat egy politikai párton, és persze hihetetlenül tekintélyromboló.

Nagyné Szabó Anita: Várhatóan mikorra várható a várost elkerülő út átadása? Hosszú időbe telik átkelni a Kaszap utca-Oldalkosár utca kereszteződésnél, arról nem beszélve, hogy az autósok, kamionosok egyszerűen nem veszik észre a zebránál várakozó a gyalogosokat, az iskolába, óvodába önállóan menő gyerekekért pedig aggódhatnak a munkahelyen a szülők, hogy odaérnek-e épségben.

Lázár János: Megkötött szeződésünk van arra, hogy 2009 november 14-re elkészül a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő útszakasz négysávosítása. Ezzel a 47-es út és a város közvetlenül csatlakozik az ötös úthoz. Június 30-re elkészül az ipari elkerülő út, valamint ígéretünk van egy további tehermentesítő út megépítésére is, de a mai gazdasági helyzetre tekintettel, ez az időpont bizonytalan.

A polgármester szerint a pénzintézeteket meg kell regulázni.
A polgármester szerint a pénzintézeteket meg kell regulázni.

Paul: Egyetért azzal, hogy csökkenteni kell a parlamenti képviselők számát? Kinek kellene ezt végre elkezdeni?

Lázár János: Véleményem szerint már 2010-től kevesebb parlamenti képviselőnek kell lennie, mintegy 200-250 főre gondolok, emelett kevesebb önkormányzati hivatalnak és kevesebb települési képviselőnek kellene lennie. Az önkormányzati szolgáltatásokat, polgármesteri hivatalokat kistérségi szinten kellene megszervezni, jóval kevesebb fizetett települési képviselő kellene és sokkal több társadalmi önkéntes.

Paul: És a megye sorsa?

Lázár János: 19 megyében 50 fős önkormányzatok vannak - teljesen feleslegesen. Ez a pénzkidobás cimborasszója.

jokeman: Mennyi esélye van az előrehozott választásoknak? Valaki tudja egyáltalán, hogy mi történik ebben az országban?

Lázár János: Az első és legfontosabb lépés, az a bizalom tisztázása. Az emberek döntsék el, hogy kit hatalmaznak fel arra, hogy rendet tegyen az országban, ezért mihamarabb előrehozott választásokra van szükség. Egy világos programmal és egyéretelmű többséggel rendelkező kormány azonnali cselekvése kell. Valamint az állam átalakítása: cél, hogy az minél kisebb legyen. Hogy lehetséges az, hogy nincs a faluban tanító, az oktatási hivatalokban pedig tömegek élik a közszolgák kényelmes és léhűtő életét..?

Katona Péter: A hódmezővásárhelyi közalkalmazottak (óvónők, tanítók...) miért nem kapnak havonta kafetériát (termeszetbeni hozzájarulást) es ruhapénzt szemben a városi tisztségviselőkkel? Ön szerint ők alacsonyabb rendű állami tisztségviselők, s nekik nem jár napi ebéd és nem kell megfelelő ruhazatban dolgozni?

Lázár János: A törvény nem biztostja számukra ezt a jogot. A törvény különbséget tesz köztisztviselők és közalakalmazottak között. Ellenzem az alanyi jogú juttatásokat, szereintem midnenkinek teljesítmény alapján kellene juttatásokban részesülnie. Ennek ellenére a város tavaly kétszer, Húsvétkor és Karácsonykor egyszeri élelmiszerutalványban részesítette a közalkalmazottak - köztük a pedagógusokat.

Lázár János: Az első és legfontosabb lépés, az a bizalom tisztázása.
Lázár János: Az első és legfontosabb lépés, az a bizalom tisztázása...

Sári Mihály: Nagyszabású tervek készültek a belváros átépítésére. Mi valósul meg belőle és mikor?

Lázár János: 2010 végére minden látható lesz. Magánberuházásként megvalósul a Fekete Sas melletti szálloda. Épül egy kereskedelmi szolgáltató ház a Hódi Pál utcában, ez egy 2,5 millirárdos beruházás. A kulturház és környéke is megújúl, ennek költség 1,2 milliárd forint - ez már önkormyányzati beruházás. A Rapcsák András úton elindul a Tornyai János-városfejlesztési beruházási program, ez egy a kormány által jóváhagyott, kimemelten kezelt projekt. Készültek kiviteli tervek, indultak közbeszerzési pályázatok, októberben kezdődhetnek az építkezések.

Varga Pál: Hogyan képes elviselni, feldolgozni azt a rengeteg - sokszor minden valós alapot nélkülöző, sokszor primitív - támadást, ami személyét és családját éri? Hogyan képes ezek ellenére is teljes erőbedobással dolgozni a városért és a régióért, mi motiválja ebben?

Lázár János: Egyre jobban viselem... Természetesen próbálok ezekkel nem foglalkozni. Gazdaságilag ma olyan idők járnak, ha én ezekkel a kisstílű politikai vitákkal foglalkoznék... És idén nagyvonalú szeretnék lenni, semmiféle ilyesmivel nem szeretnék foglalkozni. Számomra az a fontos, hogy működőképes legyen a város - ez számomra a leginspirálóbb.

Félnótás: Ezt Kósa Lajos nyilatkozta: "..Az önkormányzati minisztertől kapott adatokra hivatkozva azt is hozzátette, hogy a költségvetési főösszeghez viszonyítva a legeladósodottabb megyei jogú város Hódmezővásárhely, ahol 136,5 százalékos ez az arány." Kérdésem mi a valós helyzet? Hány év alatt sikerült "produkálni" ezt a tetemes adósságot?

Lázár János: 20 év alatt sikerült a tetemes adósságot felhalmozni, amiben nekem döntő szerepem volt, hiszen úgy gondoltam, 2006-ben történelmi lehetőség van arra, hogy jelentős fejlesztési forrásokat szerezzen a város. Soha olyan olcsón pénzt nem lehetett szerezni, és azóta sem is lehet. Ezen csak nyert a város. Ma a bankok háromszor drágábban kapnak a piacon pénzt, mint amennyiért az önkormányzat akkor szerezte a forrásokat. Működési adóssága az önkormányzatnak nincs. Akkor nem csak hitelt vettünk fel, hanem ésszerűsítettük a gazdálkodásunkat, ezért nincs most működési hiányuk. A fejlesztések egyébként a város vagyonát gyarapítják. Amikor Hódmezővásárhely polgármestere lettem, 7 milliárd volt a város vagyona, ha most kellene átadnom a Vásárhelyt, több mint 40 milliárdnyi vagyonnal adnám.

A hódmezővásárhelyi polgármester az olvasók kérdéseire válaszol. Kérdéseiket az interju@delmagyar.hu e-mail címre küldhetik.

Olvasóink írták

78 hozzászólás
  • 78. FűzfaVessző 2009. január 30. 10:42
    „skid!
    Továbbra is mindenkit arra biztatok ha tudomása van korrupcióról akkor tegyen feljelentést.Legyen példa a Teréz város.Természetesen a vádakat bizonyítékokkal kell alátámasztani.A hozzászólásból számomra az derült ki,hogy van bizonyíték/nyilvánvalóan túlszámláznak/.De ha ez csak fikció,hogy ezzel mennek a kerekek akkor ez a vád nem áll meg.
    F.V.”
  • 77. skid 2009. január 30. 08:19
    „Kedves FV: Én nem lettem megszólítva de nem bírok egy mondatot hozzáfűzni: Azért mindenki tudja, hogy mi megy az országban, mivel műkődnek a "kerekek", ne csináljuk úgy, mintha nem itt élnénk.”
  • 76. FűzfaVessző 2009. január 29. 21:40
    „efje !
    Amiről Ön beszél azt hívják korrupciónak ,ha meg van róla győződve tegyen feljelentést.Minden bizonnyal meg vannak a bizonyítékai és nem csak a levegőbe beszél .
    F.V.”
  • 75. Én2 2009. január 29. 17:51
    „harcitomi-Te csak szajkózod a magadét, hogy csak így meg úgy lehet pályázni....stb. Az átkos rendszerben nem csináltak mindent pályázatból mégis rendezett és tiszta volt Mártély és a strand is.

    Olvashatná lj, hogy mennyire szeretik a vásárhelyiek a strandot és szívügyüknek tartják. Örülök is ennek hiszen a vásárhelyi embereké volt és nem kellett hozzá csak egy hozzáértő ember Török tanár úr és szépen tisztán ment minden. Keressetek már egy török tanárurat.!

    SKID- szerintem sok ember gondolatával találkoznak a Te ötleteid, miért nincs a vezetők üres agyába semmi.
    Miért fél lj a mártélyi polgármestertől, nem kell neki félni nincs mitől.

    KISOKOS- ha a fityesz csökkenti az önkormányzatokat akkor az is benne van a pakliba, hogy csak Szeged marad meg megyének és vásárhely hozzácsatlakozik NEM?”
  • 74. efje 2009. január 29. 16:08
    „Jol látjátok vazze! Mártély ugye mar rég átment személyeskedésbe, kar érte. Nalunk akkor van pénz valamire ha a zsebekbe is jut bőven. Nem létezik hogy a L.J. által említett beruházások tényleg annyiba kerülnek. Nyilvánvalóan túlszámláznak. Frappáns kifogásokkal meg mar tele van a padlás.”
  • 73. skid 2009. január 29. 13:56
    „Sztem meg úgy fog megoldódni rövid távon, hogy ha a Fidesz nyer, akkor fogja magát LJ, és felmegy Pestre. Persze, akkor sem fogja elereszteni ezt a szegény várost, hanem majd beülteti az emberét, akit majd irányítgatni fog. Ezt követően, ha 4 év múlva megbukik a Fidesz (mert miért ne), akkor visszajön, valamilyen úton-módon kiebrudalja az emberét, akit ő rakott ide. És minden marad a mai állapotban.:)
    Higgyétek el, így lesz. A nyakamat rá.”
  • 72. kisokos 2009. január 29. 13:44
    „Nos, ha már többen feszegetjük ezt a mártélyi témát, nekem az a véleményem, hogy az előző hozzászólásomban leírt probléma ( Lázár szemszögéből ), hamarosan megoldódik. A Fidesz is drasztikusan csökkentené az önkormányzatok számát. Nem lennék meglepve, ha a 2010-es választások utáni parlament elsők között fogadná el az új önkormányzati törvényt, amely ezt szabályozná, és már a 2010-es önkormányzati választások is ennek a jegyében történnének. Egy ilyen törvény nyilvánvalóan a Mártély nagyságú települések önállóságának vetne véget, úgyhogy nagy a valószínűsége annak, hogy Mártély 2011-től a Lázár birodalom egyik provinciája lesz.”
  • 71. skid 2009. január 29. 13:44
    „65. DMagóg: Teljes mértékben igazad van, csak sajnos ez a szemlélet, miszerint, ha csökkentjük az árat, akkor nő a kereslet, és végül több hasznot hoz, hazánkban ismeretlen. Ez egy alap közgazdasági tétel, csak itt Mo-on nem ismerik.
    Egyébként, hogy ne menjek messzire, Gyulán a fürdőben is jár kedvezmény a helyieknek.”
  • 70. skid 2009. január 29. 13:40
    „Csak pontosítás képpen: a tv árának másik felét adja oda a bank.”
  • 69. skid 2009. január 29. 13:39
    „Jah, most jutott az eszembe egy hasonlat a pályázatokra vonatkozóan, hogy csakis olyan dolog tud megvalósulni ebben a k.rva országban (nem én találtam ki ezt a jelzőt), amire támogatás van.
    Van egy család, ahol van már egy színes televízió. Namármost, jön egy lehetőség, hogy ha vesz az ember még egy tv-t, akkor a másikat meg odaadja a bank.
    És mit csinál az ember??? Megveszi, pedig nincsis rá szüksége. És örül neki, hogy milyen jó üzlet, hogy féláron vett egy Tv-t. Az teljesen lényegtelen, hogy van már egy, vagy általába csak egyet néz az ember. Beteszi a másik szobába, néha-néha bekapcsolja, amikor a feleség éppen mást szeretne nézni.
    Ez jó üzlet?
    Mindenki gondolja át, hogy venne-e ezek után így még egy tv-t.”
  • 68. skid 2009. január 29. 13:26
    „Kisokos: Sajnos igazad van, amíg nem ül Mártélyon egy bólogató kiskutya, addig semmi esély. Pedig láttam nagyon sok vidéki kistelepülést, ahol van egy tó, és más semmi, de mégis megy a látogató. Ugyan miért?
    Harcitomi: Azt én sem tudom , hogy van-e ilyenre pályázat, de azt meg te gondold át, hogy hiába írnak ki pályázatot egy bocs a szóért "sz.r" projektre, ha az nem hoz a konyhára semmit, igazából nem szolgálja a helyiek érdekét, sőt még viszi is a pénzt. És ha jól tudom, nemigen akad 100% vissza nem térítendő támogatás, azaz a város is hozzá tesz kb 50% önrészt, azaz sok tízmilliót-százmilliót.
    Ami a Mártélyi üdülőt illeti, tényleg természetvédelmi terület, de gondolom az önkormányzatnál még senki sem nézett utána, hogy mi a fenét lehetne vele kezdeni. Ha nagyon akarnák, biztosan lenne megoldás.
    Én2: Nem vagyok öreg, a harmincas éveimet taposom, és én is emlékszem azokra a szép időkre, amikor tényleg sokat lejártak, rendben volt minden, voltak büfék, ső étterem is. Most meg van egy ócska bódé (bocsánat annak tulajdonosától), ahol mint az utolsó kocsmában, csaki nyáron lehet italt kapni.
    Egyébként vannak még ötleteim, csak nem tudom megvalósítani, mert nem én ülök a polgármesteri székben.
    De hátha egyszer :) Akkor rendbe tenném a dolgokat.”
  • 67. kisokos 2009. január 29. 12:21
    „Egyetértek azon véleményekkel, hogy Mártély feltámasztásához nem milliárdokra volna szükség. A probléma gyökere más természetű. Bár a mártélyi üdülőövezet közigazgatásilag Vásárhelyhez tartozik, de amíg Lázár szemében olyan polgármestere van Mártélynak, aki első számú közellenség, addig ott komoly fejlesztésre nem lehet számítani. Ha majd az ottani polgármesteri székben egy egy elkötelezett Lázár katona fog ülni, láss csodát egyből lesznek látványos fejlesztések.”
  • 66. sugárbányász 2009. január 29. 10:57
    „Addig ameddig a bankok nem egyszámjegyü kamatokat számolnak föl, csakis és kizárólag uzsorárol lehet beszélni. A válságot saját maguk spekulálták ki, a mégnagyobb haszon érdekében. Az egész bankrendszer egy mammonisztikus társadalom.”
  • 65. DMagóg 2009. január 29. 10:27
    „Strand:

    Meg kellene próbálni, milyen árakon lenne közel teljes a KIHASZNÁLTSÁG, az mekkora veszteséggel járna. Például, ha negyed áron, ötször ennyi látogató lenne, az 25% bevétel növekedést jelenthetne. De, ha már csökkenne a veszteség, akkor is megérné a helyi lakosokért áldozni. (Vannak települések, ahol a helyiek jelentős kedvezményeket kapnak, persze, a vendég csalogatás sem lehet közömbös.)”
  • 64. harcitomi 2009. január 29. 10:11
    „Nem tudom, az ötleteid közül hányra írtak ki pályázatot. Jó lenne már megérteni, hogy a város csak olyan pályázatokon tud elindulni, ami ki is van írva. Csak a város erejéből nagyobb beruházások biztos nem lesznek jó néhány évig.
    Mártély: természetvédelmi terület, ha jól tudom, ezért a kotrás, szabályzás kilőve.”
  • 63. Én2 2009. január 29. 10:10
    „skid- gratulálok a véleményedhez, teljesen tökéletes.Miért is nem látják (tudják) városunk vezetői, hogy mi kellene ennek a kis városnak aminek a lakossága csak csökken, lassan már nem illeti meg a megyei jogú város titulusa mivel kevesen vagyunk.
    Nagyon-nagyon jó ötleteid vannak mindenben egyetértek Veled, igen Mártélyt is nem sok pénzből rendbe lehetne hozni és (nem kellett volna elhanyagolni lehet, hogy tudatosan!) akkor a környékbeliek szívesen fürdőznének ott, mint régen. Igen mint régen annyian voltunk Mártélyon meg a strandon is mint a heringek és jó volt. Most rideg,kopár, kietlen és koszos mindkettő. Ki a fene megy koszos helyre, ez így jobb városunk vezetőjének? Talán lehet, hogy nem tudja ahogy Te mondod hisz gyerek még.Hallgathatna az idősebbekre de nem mert őket utálja.”
  • 62. skid 2009. január 29. 08:43
    „Hát, amikor olvastam a strandfürdő 100 milliós minuszának levezetését, akkor nem tudtam eldönteni, hogy sírjak-e vagy nevessek. Igazi politikusi, statisztikai megközelítése. Jól hangzik. Csak az sem hiszi, aki mondja.
    Akkor, ha a magyar államadósságot leosztjuk 10 millió főre, akkor "csak" 1,5 millió fő jut egy főre. Nem ér meg ennyit, hogy ne legyünk eladósodott rabszolgák a saját országunkban. A hülyének is megéri.:)
    Mit kellene ide hozni, hogy jöjjenek a látogatók?
    Hát: biztosan nem az Emlékpontot, meg a Tornyai felújítást, meg az új PMK-t. Ezek max csak a vásárhelyieknek jelent valamit. És ezt nem képes felfogni a városvezetés.
    Csak egy pár ötlet, ami hirtelen eszembe jutott:
    1. Az ország egyik legnagyobb föld alatti járatrendszer húzódik városunk alatt. Meg kellene nyitni, azt berendezni. Ha jól tudom, nem nagyon van ilyen az országban.
    2. Kása erdő: Mecsextrémpark szerű szabadidő park gyerekeknek és felnőtteknek. Nem kerül olyan sokba. Én voltam többször Pécsen a Mecsextrémben, annyi a látogató, hogy valamihez oda sem fértünk sokadszor sem.
    3. Mártélyt végre rendbe tenni: kikotorni, szabályozni, normális strandot kiépíteni, kiszolgáló helyiségekkel, vizen átívelő kis hídat a belső szigetre építeni, ott pihenő parkot létesíteni.
    4. Erősíteni a biciliutakat (amivel talán most próbálkoznak), de a kiépített pihenőhelyek abszolút hiányoznak. Komplett biciklis túraajánlatokat hirdetni az országban.
    5. Az élményfürdő jó lenne, de már mindenhol van, úgyhogy kiegészítő beruházásnak való.
    Az a baj tudjátok, hogy a városvezetőnk nagyon "öreges, tatás". Lehet, hogy fiatal, de a gondolkodása mint az öregemberé. A többiek pedig üresfejű, abszolút impotens, bólogató kiskutyák, akiknek semmi újító ötletük sincs.
    Ebbe az városba egy fiatalosan gondolkodó (nem biztos, hogy fiatal, lsd jelenlegi), haladó vezetés kellene!!!
    Csak az a baj, hogy senki (országosan elismert és bizonyított ember)nem lát a vidéki polgármesterségben perspektívát. Ezért nyer örökké LJ, nincsen valódi kihívója.”
  • 61. getback 2009. január 29. 08:37
    „lázárjános egy egoista,öntelt,hiú. hatalmával teljes mértékkel visszaélő diktátori hajlamokkal rendelkező politikus,azonban legnagyobb hibája az, hogy fiatal így még valószínű, hogy sokáig fog a nyakunkon ülni.Szomorú dolog kimondani, de megérdemeljük.Sajnos a város nem tud "produkálni" egy hozzáértő, karakán,gerinces,becsületes,független ellenlábast.”
  • 60. Én2 2009. január 29. 06:22
    „tulipanok- örülök, hogy valaki egyetért lj-al és tapsol annak, hogy ennyi adóssága van a városnak, és annak is, hogy nincs a városban mhely, nincs megélhetés, egy rossz alvó város, ahogy sokan nevezik.

    A strandi számításaid nem igazán helytállóak, mivel nem az egész város lakossága fizeti ezt az összeget, hanem csak a bérletesek meg az a néhány ember aki még lemerészkedik. Szégyen és látható, hogy valami nagy gond van, hogy vásárhelyen csak ennyi embeer látogatja a fürdőt. Nem gondolod?

    Szerintem a vezetéssel a van a baj aki nem szereti a belépő embereket és úgy látszik azon van, hogy minél kevesebben legyenek. Mit tesznek annak érdekében, hogy a látogatottság nagyobb legyen. Semmit csak sírnak-rínnak, hogy mennyi az adóssága. Nincs a városban egy hozzáértő ember ? NINCS, akkor nem az adófizetőknek kell megfizetni a vesztességet hanem a vezetőknek, akik eddig is megkapták a fizetésüket ha jól működik a strand ha nem.”
  • 59. tulipanok 2009. január 29. 02:36
    „Tisztelt Hölgyeim Uraim !
    Az elsősorban nekem intézett hozzászólásokkal kapcsolatban néhány gondolat. A kort talán önmagában tisztelni kell, de ha az butasággal is párosul, akkor ez az elv kicsit megingani látszik. ( cipésznek )
    Ami a beruházásokat illeti, talán valóban lehetett volna jobb témákat is találni, csak hát mit. Az M5-ös autópálya, ami úgy volt beharangozva mint Szeged egyetlen üdvöskéje hány befektetőt hozott? Hasonló a logisztikai központ is, és sorolhatnám. Az viszont talán ténynek megállapítható, hogy az az adósságként emlegetett összeg ellenértéke, fedezete ezáltal a városban megtalálható, szemben a bőszme által felvett adóssággal, amire fedezet talán a Szent Korona, vagy a magyor polgárok vére az európai vagy amerikai véradóállomásokon. Szerencsétlen helyzet Magyarország számára az a pályázati rendszer, aminek manapság talán sokan örülnek, és aminek tulajdonképpen fogjai vagyunk. Van ingyen pénz, célirányzott beruházásokra, csak az önrészt is mellé kell tenni. Ergo. Vagy beruházunk, a pályázati kiírás szerinti elvárások szerint, vagy nem. Ki melyiket választaná ? A magm részéről nem vagyok egyértelműen beruházás párti
    A probléma mindemellett továbbra sem Jánossal van. Ha az a bizonyos máskéntgondolkodó tábor egyetlen hiteles és fajsúlyos embert ki tudna állítani ellenében, az meggyőződésem szerint mindenkinek jót tenne, mert a demokrácia így működik. Amíg ez nem történik meg, addig bizonyos mértékig természetes, hogy van talán bizonyos arrogancia. Találjátok meg a megfelelő embert! Egyébként pedig a város kétharmada lefizetett, és manipulált ?
    Ja, még a strandfürdő sokat emlegetett 100 milliós működési vesztesége. Ez 50000 lakost figyelembe véve fejenként évi 2000 Ft-ot jelent, kb havi 180 Ft. Nem ér meg ennyit, hogy a gyermekeink fedett, és fűtött helyre járnak úszni tanulni ? Hány fröccsöt szoktatok meginni havonta? Vagy a sör népszerűbb ?”
78 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bankszámlán pihennek a mindszenti adományok

Mindszent - Még tavaly nyáron derült ki, hogy a túlzóan magas százalékú magántulajdoni rész miatt… Tovább olvasom