Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 23°C Még több cikk.

Lázár: A remény és a kihívások éve

Hódmezővásárhely - Az év utolsó városi közgyűlését tartották tegnap Vásárhelycsütörtökön. Lázár János polgármester szerint 2010 a remény és a kihívások éve volt.
– A remények és a kihívások éve volt az idei. Összesen 22 közgyűlést tartott a képviselő-testület, és több mint 50 rendeletet hozott – összegezte tegnap az év utolsó rendkívüli közgyűlésén Lázár János Vásárhelyen. A polgármester értékelésében elmondta: Vásárhely jelentős fejlődésen ment keresztül. Fontos, és befolyásosabb város lett. Kiemelte többek között az oktatási modellt, amely nemcsak az ország, de Európa számára is példaértékkel bír.

Kötelességünk rendezni a lezáratlan ügyeket, nemcsak az országban, de Vásárhelyen is. Rendetlenség helyett rendre van szükség – fogalmazott a polgármester, aki szerint a jövő év legnagyobb kihívása a tavaszi alkotmánymódosítás lesz. Ebben pedig a vásárhelyiek is szerephez jutnak.

Közgyűlés Vásárhelyen. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Az esztendő utolsó közgyűlésén a képviselők 12 igen és 3 tartózkodás mellett arról döntöttek, hogy zöld utat adnak a Tram Train, azaz a integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetésére vonatkozó megvalósítási tanulmány elkészítésének. Ennek 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata 100 százalékban támogatja. Ugyanakkor a Vásárhely–Szeged között tervezett rendszer kapcsán arról is határoztak, hogy együttműködési megállapodást írnak alá a megyeszékhellyel.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. t11 2010. december 18. 21:48
    „"Az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer bevezetésének megvalósításíthatósági tanulmányát elkészíttetik, amelynek. 164 milliós költségét az Európai Unió pályázata teljes egészében támogatja. Döntött a közgyűlés."

    és ezt: "Az előzetes kalkulációk szerint közel 3 milliárdba kerülne a vágányok kiépítése és kb. kétszer ennyibe a villamos szerelvények vásárlása. " ?

    Hol találom a választ?”
  • 22. t11 2010. december 18. 21:42
    „8. hozzászólás lordzola

    Köszi. Keresőbe ütöttem be, hogy tram train, és csak ilyeneket dobott...:) Köszönöm még egyszer.”
  • 21. fles2 2010. december 18. 16:46
    „18.eldorádó
    Éppen ma kaptam a postaládába a fejlesztésekkel kapcsolatos az adófizetők pénzén nyomtatott kis prospektust,csak valahogy kimaradt az ügyeleti kérdés...
    Igen az MSZP cseszte el ,de reményt se látok,hogy a Lázár Úr a Fidesz vissza alakítaná,hogyan?Úgy,hogy nincs elég orvos,nővérke?Még orr és mandula műtétre is Szegedre kell menni.Sőt Szegedre kell utazni,hogy a családi pótlékot eltudja intézni az újdonsült apuka...
    És még ez Megyei Jogú város....na neee”
  • 20. Én2 2010. december 18. 12:43
    „Ugyan kérem mennyit dolgozik Lázár Vásárhelyen amikor a csak egy napot tartózkodik a városban a többit Pesten tölti , becsapta a választókat! Leszarja Vásárhelyt, mivel már kinőlte.”
  • 19. eldorádó 2010. december 18. 12:36
    „Szeged-Vásárhely Tram Train: jó ötlet, főleg 100%-os EU pénzből ;-) átszállás nélkül belvárosból belvárosba!
    Igaz, ez azt jelenti majd, hogy Hmvhely Szeged alvóvárosa lesz(marad) , ami nem biztos, hogy baj.
    Csak jó szegedi nyomvonal kell...”
  • 18. eldorádó 2010. december 18. 12:18
    „"16. fles2 2010.12.18. 06:54

    rövid az emlékezeted, a jelenlegi eü helyzetet az előző kormányzat cseszte el ilyenné, nem a fidesz!
    Lázár terveiben - pár napja, hete olvashattad, szerepel a városi kórház fejlesztése...”
  • 17. lisa01 2010. december 18. 11:30
    „A nyolcvanas évek vége volt a remény és a kihívások időszaka. A hétköznapi emberek számára a mostani időszak az életben maradás, a túlélés megélése.”
  • 16. fles2 2010. december 18. 06:54
    „Azt kellene már megszavazniuk,hogy Vásárhelyen mint Megyei jogú városban elérhető legyen a számunkra legalább az orvosi ellátás,mert már felháborító,hogy Szegedre kell vinni a beteget ha éppen fül,fog,szemészeti panasz van.És akinek nincs autója az,hogy a francba viszi a gyerekét dokihoz?
    Ezért fizetünk TB,hogy egy rendes orvosi ellátást ne kapjunk!Szégyellheti magát a Fidesz!!!”
  • 15. DÓZER 2010. december 17. 23:19
    „Részlet az alábbi címen található kötöttpályás buszokkal foglalkozó cikkből:
    http://www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=61

    A gumikerekeken haladó egysínes villamosok ötvözik a hagyományos busz- és a hagyományos villamosvonalak pozitív tulajdonságait: építési költségük 30-40%-kal kevesebb, mint a hagyományos villamosvonalaké, mivel kevésbé komplikált infrastruktúra szükséges üzemeltetésükhöz, fenntartásuk pedig megoldható a hagyományos buszdepókban. Az újfajta járművek kevésbé szennyezőek, nagyobb a kapacitásuk, mint a hagyományos buszoké, kisebb fordulási sugárra, illetve nagyobb emelkedők leküzdésére képesek, könynyebben manőverezhetők. Meg kell azonban jegyezni, hogy kevésbé hatékonyak, mint az acélkerekű villamosok.”
  • 14. dzsorzso 2010. december 17. 22:05
    „Ezt csak Tram Train-t csak lézer akarta megvalósítani mert ezen nem 10 hanem mindjárt 25 % ot nyer :/.. az hogy fölösleges az meg nem érdekli.... Munkaerőt hoz a vasút? Nem... Munkaerőt hozott volna Pl.: Biogyár? Igen... és miért nem fog hozni ?? Mert a cégnek nem volt felesleges % -a és így nem itt fog építkezni... Lézerkardunk nem a városért van, hanem ellene... teljes mértékben tesz arra mi lesz Hmvhely-el és lesz e az embereknek még pár év múlva munkájuk...”
  • 13. skid 2010. december 17. 20:33
    „Most nem csak azt mondom hogy "Vesszen Trianon", hanem azt is, hogy "vesszen Lézer!"”
  • 12. macs 2010. december 17. 20:17
    „Tram train az igen. Vásárhelyen. Villamos Szegeden, minek?
    Csak halkan kérdezem, nem lenne jobb Vásárhelyen busszal felhordani az utasokat a vasútra, igényeknek megfelelő menetrendet csinálni, és kész a tram train Szeged-Hmvhely között. Az a forgalom ami most közúton, buszokon bonyolódik, gyorsan átterelhető a vasútra és még környezetkímélő is. Az Uzsgyik kényelmesek.”
  • 11. tintasbarns 2010. december 17. 19:01
    „Reményünk az hogy eltűntök a picsába hamarosan.”
  • 10. skid 2010. december 17. 17:54
    „"...oktatási modellt, amely nemcsak az ország, de Európa számára is példaértékkel bír." - mondta Lézer

    "...oktatási modellt, amely nemcsak az ország, de Európa számára is szégyen." - mondja a többség

    Most akkor mi van?”
  • 9. Klukovics 2010. december 17. 17:33
    „"...oktatási modellt, amely nemcsak az ország, de Európa számára is példaértékkel bír."
    És számomra is.
    A nagyobbik gyerekemet Szegedre fogom iskolába járatni, a kisebbiket pedig magánóvodába.
    Mint Lázár.”
  • 8. lordzola 2010. december 17. 15:31
    „t11-nek egy kis segítség!
    http://www.vasarhelyihirek.hu/belvarostol_belvarosig
    A promenadon annyi értelmetlenség, meg hülyeség jelenik meg, nem csodálom hogy homály van néha.”
  • 7. csafe 2010. december 17. 14:51
    „Nem vagyok jártas az ilyen kettős villamos és vasút pályákban.
    Azt tudom, hogy a villamos 600÷650 V egyenárammal megy, a vasút meg 25 000V vált árammal. Igaz itt még nincs villamosítva, de nem is akarják? Valaki tud ennél többet?
    Lehet, hogy nekünk műszakiaknak bonyolult csak ez, a politikusoknak roppant egyszerű?
    Majd kíványcsian várjuk a fejleményeket!
    Tényleg, a napelemes közvilágítással amit szintén János ötlött ki, mi a helyzet?
    Ha lesz, szívesen arra fogok biciklizgetni, hogy lássam hogy világít, télen hajnalban :-)”
  • 6. t11 2010. december 17. 09:04
    „Valaki azt írta egy másik cikknél, hogy 100%-ban uniós támogatásból valósul meg.
    Ez mit jelent akkor: "Dr. Lázár János hozzátette: száz százalékos állami és uniós támogatással valósul meg a program, amelynek alapfeltétele a két város közötti együttműködési megállapodás megkötése. "?
    http://promenad.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=86586

    Valaki, aki tudja, világosítson már fel, köszönöm.”
  • 5. Larsson 2010. december 17. 08:50
    „Csak párhuzamos síneken érne valamit, azt meg ennyi pénzből nem lehet megvalósítani, álmodozzon csak jankó!”
  • 4. Hód 2010. december 16. 20:44
    „"a jövő év legnagyobb kihívása a tavaszi alkotmánymódosítás lesz"
    Lázárnak lehet, hogy ez lesz a legnagyobb kihívása, jót eljátszik a Parlamentben, 4 év múlva pedig fel is költözik Budára, de a vásárhelyieknek inkább az lesz a problémájuk, hogy egy öregedő, szegényedő városnak el kell kezdenie visszafizetnie az irdatlan mennyiségű adósságot, amit a svájci frank kötvény kibocsátával sikerült felhalmozni! Tehát a kihívás a város totális anyagi csődjének elkerülése lesz, már annak, aki itt marad.
    A TT akkor lehet sikeres, ha gyors lesz, és bejön a városközpontba. Nekem továbbra is az a kérdésem, hogy hol gondolják bevezetni Vásárhelyen ezt a villamos(??) vasúti (??) sínt?”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Védekezés a belvíz ellen Vásárhelyen

Folyamatosan végzi a belvíz elleni védekezést a Tisza-Marosszögi Vízgazdálkodási Társulat a városban és a kistérségben. Tovább olvasom