Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 35°C Még több cikk.

Lázár: Nincs szükség üres buszokra

Hódmezővásárhely - Jövő márciusig támogatják a jelenlegi tartalommal, menetrenddel a tömegközlekedést Vásárhelyen – döntötte el tegnap a közgyűlés. Lázár János polgármester szerint nincs szükség üres buszokra, a változtatáshoz viszont pontos utaslétszám kell a Tisza Volántól.
– Nem lehet pontos adatok nélkül dönteni arról, milyen legyen a város tömegközlekedése – jelentette ki a tegnapi rendkívüli közgyűlésen Lázár János vásárhelyi polgármester, aki hiányolta a tájékoztatóból: hányan utaznak helyi autóbuszjáratokon. – Olyan tömegközlekedésre van szükség, amelyet ki is használnak. Célcsoport: a diákok, a nyugdíjasok és a munkások. Minden továbbit meg kell fontolni – állapította meg a városvezető, aki szerint nincs szükség üresen közlekedő járatokra.

Három koncepciót ismertettek tegnap a képviselőkkel. Az első menetrendi verzió csak a műszakszállító járatokat (1,4,12,13,14) tartalmazza, éves 105 ezer 100 futott kilométerrel. A második elképzelés bővített, 8 vonalon szállítaná az utasokat, a kilométer pedig 262 ezer 258. A harmadik pedig a most érvényben lévő menetrend 387 ezer 268 futott kilométerrel. Jelenleg a költségek mintegy 18 százalékát fedezi a lakossági árbevétel – derült ki a közgyűlésen. Az anyag előterjesztője Kovács Pál, a város főtanácsadója is egyetértett abban Lázár Jánossal, hogy pontos adatok nélkül – megkérték a szolgáltató Tisza Volántól, de még nem érkeztek meg – nem lehet dönteni a tömegközlekedés sorsáról.

Szükség van helyi autóbuszjáratokra Vásárhelyen, de nem a jelenlegi formájában – vélte Benkő Zsolt fideszes képviselő. A polgármester javaslatára a közgyűlés végül úgy döntött: a város csak 2012. március 31-éig támogatja a mostani tartalommal, menetrenddel a tömegközlekedést, és 3 hónap alatt kidolgozzák a lehetőségeket.

A közgyűlés tegnap megtárgyalta és elfogadta az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok jövő évi üzleti terveit is. A nyugdíjaslakópark beszámolója kapcsán pedig Lázár János azt javasolta az intézmény vezetőjének, Hajdú Józsefnének, hogy a 10 üres lakásra hirdessen akciót.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. cikicakk55 2011. december 20. 20:10
    „Az a baj, hogy bizonyos népréteg is rájött, hogy kerékpárral kifizetődőbb járni.A baj csak az,hogy nem a sajátjukat használják.Fiam,egy lépcsőházban lezárt kerékpárját emelték el,még Ő a város gálánsan ingyenes korcsolyapályáján adott a fittségére.”
  • 22. eldorádó 2011. december 18. 14:01
    „kerékpárutak és a porcelán gyárakhoz kell egy munkásjárat, "oszt´jónapot"!”
  • 21. gogol 2011. december 18. 13:50
    „Tisza Volán életképek dec-i számában olvasható,hogy Hmvhelyen forgalomba helyeztek egy 28 férőhelyes Merci Sprintert.Talán az megfelelne.”
  • 20. mattil 2011. december 18. 13:36
    „Sajnos Európa-szerte közismerten rosszul szervezett Hódmezővásárhely tömegközlekedése. Az, hogy nem véletlenül igencsak megnőtt a kerékpárosok száma az utóbbi évtizedben ugyancsak ennek köszönhető nem kis részben. Pedig nem olyan nagy élmény ám télen, havas jeges időben kerékpározni, de a mára már sok helyen kétórás követési időre csökkentett helyi járatra várni meg egyenesen ésszerűtlen, hiszen annyi idő alatt akár gyalog is meg lehet járni az uticélunkat! Miközben a mai napig egy több mint harmincéves rendszer szerint kijelölt útvonalakon gyérítik a járatokat, mivel egyre kevesebb az utas, talán az egészet újra kellene gondolni és akár egy vadonatúj rendszert is létre lehetne hozni. Az utaszámlálással, majd ez alapján történő csökkentéssel épp az a legnagyobb gond, hogy mivel csökken a kínálat, egyenes arányban csökken a kereslet is, ami végül egészen a teljes megszüntetésig vezető lefelé ható spirált indít el.
    Nagyon egyszerű példa: párom helyi lakosként olyan három-négy évvel ezelőttig bérletes volt, jómagam pedig aki nem vagyok helyi, csak hozzá járok rendszeresen, évekig utaztam a helyi járattal hozzá, nem kevés pénzzel támogatva a jegybevételt. Aztán azóta ő is kerékpárral jár, jómagam pedig vonattal a kerékpárommal együtt indulok el Szegedről, majd a Nagyállomástól elkerekezek hozzá. Nem a jegy illetve a bérlet ára miatt, amit ki tudnánk fizetni, hanem amiatt, mert menet közben legalább háromszor-négyszer változtattak a rendszeren és sohasem pozitív, hanem kivétel nélkül rossz irányba. Párom reggel elindult annó dolgozni a város tulsó végére, akkor amikor még reggelenként 25-30 perces követési idővel indult a busz. Elment a Kossuth térig, ahol átszállt egy másikra. A menetrend pont megfelelő volt, mert a busz érkezése és a következő indulása között volt kb. 10 perc, így akkor is elérte, ha valami miatt az amivel indult késett pár percet. Aztán ésszerűsítettek ami azt jelentette, hogy a két busz pont ugyanakkor ért a Kossuth térre, így szerencsés esetben át lehetett szállni, de sajna sokszor nem, mert bár panaszt írt sokat, legtöbbször nem várta meg a csatlakozó busz az előzőt. Sokszor úgy tűnt a sofőrök még talán sportot is űznek abból, hogy akkor csukják az ajtót, majd lőnek ki padlógázzal amikor az előző busz éppen beérkezik és rohanni kezdenek az utasok a másikra. Aztán a következő módosítással már nem is biztosítottak lehetőséget arra, hogy átszálljon valaki. A busz korábban elment, mint ahogy az előző beérkezett, majd csökkentették mindkét vonalon a követési időt ami végleg betett annak a reménynek, hogy helyi tömegközlekedéssel is el lehet érni az uticélját.
    Jómagam pedig korábban akár busszal, akár vonattal mentem, beérkezés után kényelmesen át tudtam szállni helyi járatra, mert még ha nem is volt talán szándékos, de pont megfelelően igazodott ezek érkezéséhez a menetrend. Aztán el lett cseszve ez is. Akárhol szállok le a helyközi buszról, a helyi járat pont azelőtt megy, mielőtt megérkezem, a vonathoz meg nem igazodik egyik sem, még Népkerten sem, a Nagyállomást pedig még csak véletlenül sem érinti egyik sem! Így lettünk kerékpárosok. Nem valami nagy örömmel, hanem szükségszerűségből. Tavasztól őszig, ha nem esik az eső, nem olyan nagy gond, de télen azért igencsak fázunk és veszélyesnek tartjuk mindketten.”
  • 19. szpirigonzálesz 2011. december 18. 09:08
    „Nincs szükség üres buszokra,
    nincs szükség betegekre,
    nincs szükség öregekre.
    Nem kifizetődő az üzemeltetésük.”
  • 18. qrumpli 2011. december 17. 16:35
    „Ennek a lézernek megen igaza van( főleg me fineszes vagy fideszes mindegy)
    A legjobb lenne ha az utasok elő
    re megbeszélnék mikor kellene egyet buszozni
    .
    Teljesen felesleges lenne a menetrend is.
    Hogy ez mien okos embör.
    1 nem zavarnák a buszok a forgalmat
    2 nem fogyna annyi üzemanyag
    3 mindenki fideszes lenne.
    Mivel nem lehetne a buszra számí
    tani még kevesebben buszoznának
    Na kb ien a fityiszös gondolkodás.”
  • 17. Pengemester 2011. december 17. 16:17
    „Az a szép az egészben, hogy elvileg szeptember elsején már új menetrendnek kellett volna lennie. Különben meg elmondom miért tűntek el az utasok. Hétvégén gyakorlatilag lehetetlen hazajutni Mártélyra, Mindszentre, de Székkutas is necces. Jó volna, ha a főfőfőtanácsadói grémium kicsit utána nézne ezeknek a dolgoknak két adag sólet, és toroskáposzta között. De tudjátok mit? Számolok fejben: Egész évre úgy 55 ezer forintba fáj a helyi járatos bérlet. Ha a "nem mondom kik" picit tovább meghagyják a keróm, nem lopják el, akkor azért valljuk be: ennyi pénzért eléggé pofás drótszamarat lehet venni. Hogyha 3 évente lecserélem, akkor is nyertem több, mint 100 ezer forintot. Innentől pedig nem fog érdekelni a helyi járat. Csendben jegyzem meg, nem túl régen utasszámlálás volt. Ugyan miért is???”
  • 16. medikuss 2011. december 17. 15:53
    „mindezt egy olyan városban, ahol az emberek 80%-a biciklivel jár :) 19 autó v motor és a többi gyalog v busz.
    ha óránként van egy busz, azt ki várja meg? aki nem tud annyira mozogni, az beruház egy Tornádóra, a jegyár alapján nem is soká visszahozza az árát + nem kell várnia
    ennyire egyszerű”
  • 15. macs 2011. december 17. 12:45
    „"- Olyan tömegközlekedésre van szükség, amelyet ki is használnak. Célcsoport: a diákok, a nyugdíjasok és a munkások."
    Ez a kijelentés nagyon tetszik! És mit csináljon az aki már nem diák, még nem nyugdíjas és nem munkás, egyszerűen csak környezettudatosan akar élni? Miért van az, hogy mig a világ boldogabb részén egyre többen figyelnek a környezetükre, addig nálunk ez a téma csak keveseknek fontos?”
  • 14. airwaves 2011. december 17. 12:20
    „"- Olyan tömegközlekedésre van szükség, amelyet ki is használnak. Célcsoport: a diákok, a nyugdíjasok és a munkások."
    MUNKÁSOK????
    Na olyan vásárhelyen nem sok van! Diák se sokáig. Nyugdíjas az bőven. A város társadalmi szerkezete szerint a lakosság létszáma 20-25 év múlva a fele lesz.
    Na de hol érdekli ez Lázálom Jánost?”
  • 13. efje 2011. december 16. 23:28
    „Márciusban idöközi polgármester választás lesz több városban, köztük Vásárhelyen is.
    Lázár úr lemond a városvezetői pozíciójáról.
    A gyenge városi utasforgalom jelentős részét átvehetnék a várost amúgy is átszelő helyközi busztársaságok is. Ők azonban képtelenek az utasbarát gondolkodásmódra, ezért csak szerződésmódositásokkal lehetne őket rákényszeríteni.
    Ehhez azonban Lázár úr támogatására lenne szükség.”
  • 12. booo 2011. december 16. 21:36
    „13. Renchy - NÁLAD A PONT! A buszokon utazó emberek száma egyenesen arányos a munkahelyek számával!”
  • 11. Renchy 2011. december 16. 19:12
    „Nem vagyok túl idős, de emlékszem még azokra az időkre, amikor tele volt az összes helyi járat műszakváltáskor. Délelőtt pedig ritkábban és kevesebb járat volt az igényeknek megfelelően. Akkor még voltak olyan munkahelyek, ahová tömegével jártak az emberek dolgozni. Ahogy fogy a munkahely, úgy fogynak a járatokon lévő emberek is, akik teljes árú menetdíjat fizettek és így megérte a volánnak a járatok üzemeltetése. A diákokból és a nyugdíjasokból nem sok bevételük van.”
  • 10. MámegintKamu 2011. december 16. 19:03
    „Igaza van nem kell Busz kapjon minden magyar audit!! De ne ám 2 évesnél régebbit mert annak nagy a költsége Magyar Anna Csongrádmegyei Fidesz mondta nem Én. Ja meg havi 500 km benzinpénzt mert mi ennyivel is beérjük.
    Magyarország legyen végre a Magyaroké ne a Fideszeseké!”
  • 9. joy 2011. december 16. 15:34
    „Üresfejű prolitikusokra még kevésbbé van szükség.”
  • 8. Egyolvasó 2011. december 16. 15:01
    „Jani bácsi, önöknek úgyis jár az ingyenjegy a tömegközlekedésre, elkérhetném az önét, ha már úgysem használja ki?”
  • 7. mivan? 2011. december 16. 14:02
    „Akkor vegyen telit!”
  • 6. vajlingroka 2011. december 16. 12:14
    „Nem akarok nyelvtan ninja lenni, de stilisztikailag megfelelőbb és könnyebben érthető a "105 ezer 100" helyett a 105 100 kifejezés. Az "ezer" számnév totálisan felesleges.”
  • 5. Együgyű 2011. december 16. 11:29
    „Teljesen igaza van!
    Nincs szükség buszokra! Mert ő és csapat társai buszok helyett lézerblokkolós Audikon, Super bikákon, stb furikáznak közpénzen. Vigyorogni meg a világra itt is lehet! Tőlük igaz az is, hogy a buszok üresek lesznek! Mi ebben a kivetni való!”
  • 4. Zsoltee0716 2011. december 16. 11:10
    „1. klj-54 2011.12.16. 09:35

    Ennyi :)”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Motorost gázolt halálra a teherautó Hódmezővásárhelyen

Egy idősebb kismotoros férfi halt meg kedden délelőtt közlekedési balesetben Hódmezővásárhelyen.
Tovább olvasom