Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 2°C

Lázár szerint 3 csapás és elszámoltatás kell

Hódmezővásárhely - Három csapás, több rendőr, törvény előtti egyenlőség, állami erőszak-monopólium és elszámoltatás – ezek a Fidesz rendteremtési programjának legfőbb elemei. A Nemzeti ügyek politikájának ezzel kapcsolatos fejezetét Lázár János vásárhelyi polgármester készítette.
- Nem lehet úgy elkezdeni a jövőt, hogy az elmúlt 8 évben kormányzó szocialisták ne számoljanak el az adófizetők rájuk bízott pénzével és az uniós forrásokkal – nyilatkozta lapunknak Lázár Jánosvásárhelyi polgármester, az országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának elnöke. A Fidesz–KDNP képviselőjelöltje készítette a Fidesz Nemzeti ügyek politikája című választási programjának renddel kapcsolatos fejezetét. Fontosnak tartotta hangsúlyozni: két nagyon komoly problémát kell most megoldani. Szavai szerint a „törvényen felüliek", azaz a közbizalmat kapott és azzal visszaélő politikusok, tisztségviselők felelősségre vonása elengedhetetlen. A másik csoport a „törvényen kívüli", szociális segélyüket bűncselekménnyel kiegészítők kérdése.

Lázár János: Kevesebb irodai, több utcai rendőrre van szükség, magasabb fizetésért. Fotó: Schmidt Andrea
Lázár János: Kevesebb irodai, több utcai rendőrre van szükség, magasabb fizetésért. Fotó: Schmidt Andrea

– Nincs olyan, hogy megélhetési bűnözés – hangsúlyozta Lázár –, így tolerancia sincs. A munka lehetőségét kell megteremteni, de nem lehetünk elnézőek. A jogszabályok mindenkire ugyanúgy vonatkoznak, a törvény előtt mindenki egyenlő.

Kérdésünkre Lázár azt is elmondta: a Fidesz kormányra kerülése esetén biztosan lesz háromcsapás-törvény is, azaz a visszaeső, erőszakos bűnözők a büntetési tétel duplájára, és a mainál jóval gyakrabban tényleges életfogytiglanra számíthatnak. A három csapást – ahogy azt korábban megírtuk – az Egyesült Államokban vezették be 1993-ban. Ami pedig a Magyar Gárdát illeti, a politikus úgy fogalmazott: pártja olyan rendet teremt az országban, amelyben nem lesz szükség semmilyen más erőszakszervezetre. Az állami erőszak-monopólium garantált – hangsúlyozta –, az államon kívül más nem szavatolhatja a biztonságot és védelmet. Ami pedig a rendőrséget illeti: több rendőr, köztük pedig kevesebb irodai és több utcai egyenruhás teljesítsen szolgálatot, magasabb fizetésért és szélesebb jogosítvánnyal – áll a programban.

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. bohóc 2010. november 22. 07:49
    „Mit akarnak ezek?:-))Eleve tolvajok vannak oda fent.Na de a fejétől büdösödik a hal!Csak sajnos a farkánál kezdik pucolni.Ők mutatják a jó példát.egyenlő elbirálás?Itt ez fogalom kicsiny hazánkban.Ahol a pénz ott az igazság.Pici ember meg d.... ott ahol van.:-((((”
  • 87. idir 2010. március 29. 03:24
    „A terrorista az,aki nem vedi es nem vedeti masok joegeros jogait,vagyis az aldozatoktol megtagadja a torvenyes jogvedelmet.Az a hatosagi jogi vegzett,kinevezett (vezeto)aki csak azt tudja bizonyitani,hogy o nem csinalt semmit,az magaban eleg bizonyitek arra,hogy cselekvesi kotelezettseget megtagadta es az azaltal keletkezett karokat mint maganszemely megteriteni koteles,mert munkakori utasitasa es eskuje nem terjedt ki az alkotmanytagado jogalkalmazasra.Ezert a karokozasat nem nem lehet az adofizetokre,az ugyben artatlan emberekere tehelnie.A kinevezett hatosagi vezeto,ha nem ellenorzi milyen dologi jogi jogutodi kotelezettseget vallal el a kinevezesevel,akkor addig mig jogutod,felelos (vagyis hatosagi vezetoi ideje alatt)a jogsertes alatt keletkezett karok kesedelmi kamatainak ra eso reszenek visszafizeteseert barmekkora reszletekben is,meg a jogutodai altal is.Az Alkotmanyban az emberi jogok a nemzetkozi szerzodesben vallalt kotelelzettsegek,amelyek nem evulnek el.Pl.Az elethez valo jog,a jogegyenloseghez valo jog,a barmit valaszthatosaghoz valo jog,(aki a BTK-bol kotelezettseget valaszt magara,azt a jogat is teljesiteni kell) jog a jogeros jogfolytonos jogugylettel szerzett barmilyen ertekben kifejezheto dologi joggal terhelt el nem evulheto jog.Ezen jogok ellen valo jogellenes beavatkozast az Alkotmany soha nem fogadja el jogerosnek meg az allammal szemben, harmadik szemellyel szemben kozhiteles bejegyzesnek tartott hamisitvannyal szemben sem .Pl.A Foldhivatal vezetojevel szemben sem,az Onkormanyzattal szemben sem,de barmilyen jogvegzettel szemben sem.Az Alkotmany vedelme alalt allo el nem evulheto jogokat nem helyezi hatalyon kivulinek a PTK-ba foglalt orokosodesi rendelet azon pontja,hogy a hagyateki karokozasert a jogutod csak a hagyatek ertekeig felel.Azok a jogaszok,akik ezt kovetik,tagadjak az Alkotmany legfelsobb parancsat,azt,hogy a tulajdonjog nem evul el,vagyis jogfolytonos es jogfolytonossagat megszakitani nem lehet .A tulajdonjog elevulhetetlen jogfolytonossagat ,amit az Alkotmany ved nem helyezheti hatalyon kivul a hagyateki tartozas megszunteteset eloiro PTK bejegyezes sem,mivel a PTK egyetlen pontja sem helyezheti hatalyon kivul az Alkotmany el nem evulo,aldozatvedo jogat,parancsat.A BTK-ban eloirtakat nem orokli,de az ertekben kifejezhetoket a jogutod orokli.Akar elonyt,akar hatranyt hagy ra jogelodje.Az adossag nem bun,de elevulhetetlen kotelezettseg.Ezen ugylet a jogelod es jogutod szemelyes elonye vagy kotelezettsege.Akik akadalyozzak az Alkotmany altal parancsoltak alkalmazasat,azoktol a bunelkovetes eszkozet el kell kobozni.Marmint a diplomajukat,mert ugy ertelmeztek a torvenyeket,hogy ertelmezesukkel hatalytalanitottak az Alkotmany el nem evulo parancsat,vagyis tagadtak a demokracia alapjat,ami a demokratikus rendet parancsolja.Aki a demokratikus rendet nem alkalmazza,az hazaarulo ,aki ezeket tamogatja,az is.Azok az orszaggyulesi kepviselok,akik ezeket tetlenul nezik es engedik,azok is hazaarulok.Osszegezve:Mi a rend? Rend,az alkotmany parancsat kovetni.A demokratikus orszag rendje az orszag demokratikus Alkotmanyaban van lefektetve.Ha az allam ezt koveti,csak akkor beszelunk jogallamrol.
    Azt mindenkinek meg kell erteni,hogy ha egy demokratikus rend alapu jogallamban valaki bunt kovet el,azt sajat akaratabol teszi,tehat a BTK-bol is sajat akaratabol valaszt maganak evekben kifejezheto buntetest,attol fuggoen,hogy mit csinalt.Ezert ,a demokratikus jogallamban minden elkovetett bunert meg kell adni a bunozonek maradektalanul azt,amit o a bunevel a BTK-bol magara vallalt,kamataival egyutt.Az eddigi gyakorlat az,hogy a bunozot megfelemlitessel ,terrorral tartjak tavol a bunelkovetestol.Ez Alkotmanyellenes.El kell fogadni azt,hogy amit o szabad akaratabol,(bunelkovetesevel) mint kotelezettseget valasztott magara,azt a jogat meg is kapja,mert senki sem kenyszeritette erre.ha ezt le akarja hazudni,a bunteteset automatikusan duplazni kell.”
  • 86. félnótás 2010. március 27. 22:06
    „Több rendőrr kell4 Főleg abból a fajtából, aki letörli a belső kamerák felvételét, a Dr. ......Boldizsár, (forrás: Dr. apuci nyilvános vagyonbevallássa ´Anno), szülinapi rodeójáról:”
  • 85. félnótás 2010. március 27. 21:10
    „Igaza van4
    ő az a képviselő, akinek az eddigiekben a legtöbb mentelmi (közel 20!)) ügye volt.
    Milyen érdekes, önmagától nem volt hajlandó, 2 kivétel, lemondani a "menedékről".
    Bravó tisztesség(?)!
    Vagy csak duma az ember maga?”
  • 84. Filctoll 2010. március 27. 18:19
    „Skid - Nem is olyan rossz az ötlet! Vásárhely mindig első akar lenni mindenben ! Most ismét meg lehet(-ne) mutatni!”
  • 83. deszkás 2010. március 27. 10:35
    „SZULUTYKA! Légyszi.,pötyögd már le ide hogy hányan is fagytak meg és haltak éhen? Megfogsz lepődni egy kisebb faluról -ezek a honfitársaid VOLTAK!!”
  • 82. skid 2010. március 25. 20:34
    „Jani, légy te az úttörö. Légyszíves számolj el a vagyonoddal! Hogyan lettél milliárdos ilyen rövid idő alatt?”
  • 81. Én2 2010. március 25. 08:07
    „békaügetés- miért nézed le az embereket, ki vagy Te fideszes. Mindenkinek lehet véleménye ha nem egyezik a Tiéddel akkor is tiszteletbe kell tartani. Sok ember visszasírja a 40 évet, mivel akkor volt mhely, kaja, megélhetés, nem volt kilakoltatás és még sorolhatnám, hogy mi volt ami az ember megélhetéséhez szükséges.
    Látom nincs anyagi gondjaid, de ne is legyen csak gondolj azokra is akiknek van. A rendszerváltás óta ami Neked nagyon tetszik- az embereknek csak rosszabb, akkor miről beszélünk?”
  • 80. Filctoll 2010. március 23. 20:38
    „békaügetés - Nem tán Marx, Engels, Lenins műveire gondolsz?
    A cikkben van egy szóköz hiány, majdnem Úgy olvastam: HódmezőLázárhely.
    "nyilatkozta lapunknak Lázár Jánosvásárhelyi polgármester,"”
  • 79. békaügetés 2010. március 23. 19:42
    „Ennyi rosszindulatú hozzászólást....!!! Most látom milyen mély nyomot hagyott a több mint40 év. A buta embernél nincs rosszabb. Olvasni,olvasni,olvasni,de nem mindegy ,hogy mit.Szeretném ajánlani a gyakoribb könyvtári látogatást.”
  • 78. Én2 2010. március 23. 17:38
    „MISTY! Mi az megbántottam a fideszt, sajnálom, egyik pártot se szeretem jobban mint a másikat. Csak azért bátorkodtam írni a fideszt mivel ő mondja nagy szájjal, hogy elszámoltat. Jólteszi de abba ők is benne vannak.
    Nekem nincsennek enyémek de neked vannak látom.”
  • 77. misty.cum 2010. március 22. 18:02
    „Én2
    arany Bogaram, a húsz év nem a FIDESZ-nél kezdődött. A tieiddel is kezdhetnénk, és haladnánk előre. Egyébként nem ártana többet olvasnod, és kevesebbet írnod!”
  • 76. szulutyka 2010. március 21. 21:36
    „Már csak három hét és eltakaríthajuk a szemetet!”
  • 75. Én2 2010. március 20. 19:50
    „Nem a 4 évről kell elszámolni hanem a 20 évről és minden képviselőnek.Kezdje a fidesz mutassa meg, hogy milyen
    f sza gyerekek. Lássuk.”
  • 74. OPP 2010. március 20. 13:52
    „Nahát akkor 4 évnyi elszámoltatás elé nézzünk. Nem is rossz kilátások. Ez a Bronson féle Bosszúvágy sorozatnak hányadik része lesz...és ki lesz benne Bronson? Azon kívül sok épület van a fővárosban amit szét lehet majd még verni stb.”
  • 73. zero 2010. március 20. 13:13
    „Saját magát elláto börtönök épitése ./jobbik/”
  • 72. Én2 2010. március 20. 12:20
    „Gyorsan eltüntettétek Gabriellát, nem tőle kell félni hanem az emberektől , akiknek elegük van a hazugságokból.”
  • 71. Én2 2010. március 20. 09:57
    „Holló- nagyon jó törvényjavaslataid vanak be lehetne vezetni.”
  • 70. Léni 2010. március 20. 09:29
    „Félelmetes és elgondolkoztató, hogy mi lesz itt, ha a Fidesz győz! Teljesen úgy viselkedik
    Lázár János is, mintha a Fidesz és "társaik" csak abszolút tiszta múltú, fedhetetlen tagokból
    állna.Az erőből történő politizálást vetíti ez a nyilatkozat is a jövőre nézve. A három csapás
    rendszere már bebizonyította Amerikában, hogy nem jó! A Fidesz miért erölködik mégis mindenáron
    a bevezetéséért? Az elszámoltatásnál reméljük saját magán és a párttársain kezdi a példamutatást!
    Előfordulhat, hogy csak a munkahelyteremtés vezérli a fideszeseket? Új börtönök építése,
    annak üzemeltetése, a rabok őrzése. A dühítő csak az, hogy a befizetett adónkból kell ezt az
    elgondolást finanszírozni és az életfogytiglanos rabokat is ebből kell eltartani! Gondoljuk csak el,
    ha valaki három alkalommal kisebb bűncselekményt követ el, azt életfogytigra kell ítélni?
    Ezt akarjuk?”
  • 69. DMagóg 2010. március 20. 08:40
    „66. Hód 2010.03.19. 21:08 !

    Egyetértek veled, de ezzel szokták magyarázni. Mondják, hogy más a politkai és más a szakmai döntés, a minisztérium, jellemzően politkai döntéshozó. Persze, ettől még nem ártana, ha szakmailag is értene hozzá.”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nemzetközi sikert hozott Szabó Klára Petra divatblogja

Formatervezőként végzett, de divatblogjának köszönhetően festőművészként is ismert a vásárhelyi Szabó Klára Petra. Tovább olvasom