Délmagyar logó

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -3°C | 10°C Még több cikk.

Ma a szervizelésből élnek

Két hónap alatt átszervezte életét a Vásárhely és Szeged közötti gyorsjárat üzemeltetésétől elesett Hód-Mező Kft.: profilt váltottak. Jelenleg mindenféle négykerekű járművet javítanak, szerződést kötöttek adagolók szervizelésére. Ezenkívül önjáró mezőgazdaságigép-műhelyt is vásároltak, így a földeken szerelhetik meg az elromlott kombájnt. A megmaradt nyolc busszal különjáratokat vállalnak.
Egy török buszgyárral kötöttek szerződést: garanciális javítás a műhelyben. Fotó: Tésik Attila
A vásárhelyi Hód-Mező Gépjárműjavító és Szolgáltató Kft. három hónapja elvesztette fő bevételi forrását, vagyis a Szeged és Vásárhely közötti gyorsjárat üzemeltetési jogát, ám a cég továbbra is működik. Mivel korábban is több lábon állt, egy gyors fejlesztésnek köszönhetően a járműjavítás került az előtérbe.

– Az emberek többsége a sárga-kék buszokkal azonosít bennünket. Elég sokat fordítunk reklámokra, hogy megismerjék és megkedveljék a többi szolgáltatásunkat is. A kiesett bevétel pótlására igen kevés időnk maradt, gyorsan kellett cselekednünk – nyilatkozta a cégtulajdonos, Vecseyné Bartók Andrea.

Lemaradt diákok

– Két gyermekem Szegeden tanul, s általában busszal járnak iskolába. Tegnap reggel azonban kocsival vittem be őket, valamint két osztálytársukat, mert ahogy sokan mások, ők sem fértek fel a volán gyorsjáratára – árulta le Vecseyné Bartók Andrea. A diákok Vásárhelyen a mozinál lévő megállóban akartak felszállni előbb a 6.20-kor, majd a 6.30-kor induló buszra, de már nem volt hely. Mivel a szegedi középiskolájukban nem fogadják el a késést, így szóltak édesanyjuknak, aki autóval sietett a segítségükre.

Egy 140 millió forintos beruházásnak köszönhetően Bosch-dízeladagoló szak és garanciális szervizt építettek, az ügyfélváróban a kocsitulajdonos nem csupán alkatrészt vásárolhat, hanem monitoron követheti, hogyan javítják autóját. Szerződést kötöttek egy török autóbuszgyárral is. Mivel egyre több ilyen jármű kerül be hazánkba, a Hód-Mező megszerezte a garanciális javítás jogát. Magyarországon kívül már Romániába és Ukrajnába is mentek egy-egy lerobbant buszért. Ezenkívül – ha szükséges – személy- és teherautókat is mentenek. A legfrissebb beruházás egy önjáró műhelykocsi megvásárlása volt. A megkímélt állapotban lévő Prágát a lehető legkülönbözőbb gépekkel szerelték fel, ráadásul saját áramforrása is van. Így a helyszínen, akár a búzaföld kellős közepén is meg tudják javítani a meghibásodott kombájnt vagy traktort, maga a kiszállás ingyenes.

– Két buszt eladtunk, kettőt pedig kivontunk a forgalomból. A megmaradt nyolccal különjáratozunk. Az egyik áruházláncnak mi szállítjuk a dolgozóit, de vittünk már nyugdíjas csoportokat, illetve vágányzárnál vonatpótlóként is közreműködtünk – folytatta a cégtulajdonos.
Korábban tizenkilenc alkalmazottja volt a cégnek, jelenleg tizenötöt foglalkoztatnak. Öt buszsofőr átkerült a Volánhoz, s a nagyobb hangsúlyt kapott szervizelés miatt mezőgazdasági-gépszerelőt és autóvillamossági szakembert vettek fel.

A tervek között szerepel, hogy különálló műhelyt alakítanak ki a mezőgazdasági gépek javítására, valamint hamarosan csúcsesztergagépet is vesznek. Nem adják fel.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Giró-Szász szerint az MSZP nem feltétlenül akar nyerni

Giró-Szász András szerint a szocialisták októberben nem feltétlenül akarják megismételni a 2002-es… Tovább olvasom