Délmagyar logó

2016. 02. 15. hétfő - Kolos, Georgina 3°C | 14°C

Már tervezik a vásárhelyi északi elkerülőt

Hódmezővásárhely - 146 millió 250 ezer forint uniós támogatást nyert a vásárhelyi önkormányzat a várost északról elkerülő közút építésének tervezésére. Az állami beruházásként elkészülő, mintegy 12 kilométernyi közút építése 10–13 milliárd forintba kerülne.

A vásárhelyi önkormányzat azt szeretné, ha minél hamarabb, akár már jövőre elkezdődne az északi elkerülő út építése. – Folyamatosan egyeztetünk szakminisztériumokkal, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal, valamint a MÁV-val a tervekről. Az északi elkerülő út keleti vége a 47-es főút ATEV Zrt.-nél lévő részéről indulna, s az már majdnem eldőlt, hogy itt nem körforgalmi csomópontban csatlakozna a két útszakasz egymáshoz, hanem egy úgynevezett elválasztási csomóponttal, hasonlóan az orosházi elkerülő úthoz – tudtuk meg Mucsi Lászlótól.

Sínek fölött

– Az elkerülő út nyomvonala metszi a szolnoki vasúti pályát is. A MÁV nem egyezett bele, hogy a vasút és a közút egy szintben találkozzék, így itt valószínűleg az utat kell majd a sínek fölött átvinni – magyarázta Mucsi László. – Kétszintű, ám csak a lassú felhajtást lehetővé tevő kereszteződést tervezünk a Bodzási útnál is, itt ugyanis az árvízi védekezés esetén kell biztosítani a járművek Tiszához való szabad kijutását.

  
A polgármesteri hivatal városfejlesztési és üzemeltetési irodájának vezetője hozzátette: kétféleképpen tervezik az elkerülő csatlakozását a 45-ös, azaz a szentesi úttal is, egyrészt körforgalmi, másrészt egy felüljárós csomópontot is terveznek ide. De hogy ezek közül melyik épül meg, azt a várossal az érintett szervezetek közösen döntik el.

Még bizonytalan, hogy az elkerülő hol csatakozik a várostól délnyugati – azaz a Szeged felőli – oldalán a 47-es főúthoz. Ezt valahol Kopáncs és a vízi telep közti szakaszra tervezik, s itt a Békéscsaba–Szeged vasútvonalat valószínűleg felüljárón keresztezi majd az úttest. – Az elkerülő utat úgy tervezik, hogy azon óránként 110 kilométeres sebességgel lehessen közlekedni, s az majd autóút minőségű legyen. Igaz, első körben csak kétszer egy sáv készül el, ezt később lehet újabb két sávval bővíteni – tette hozzá az irodavezető. Aki hangsúlyozta: a város azt szorgalmazza, hogy az építkezés mielőbb, akár már jövőre elkezdődhessen. Ráadásul úgy, hogy az északi elkerülő út nyomvonala miatt minél kevesebb magánterületet kelljen kisajátítani, ahol csak lehet, az a jelenlegi földutak vonalát kövesse.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Kékcitrom1 2012. április 05. 06:56
    „Kedves hecsedli !
    Nem egészen értem, mi köze a hozzászólásomhoz az Ön megjegyzésének?
    De a hiba biztos bennem van!De a javaslatát megpróbálom megfogadni és még
    többet utazni! :)”
  • 20. eldorádó 2012. április 04. 21:12
    „Csütörtökön 15 órától tartja rendes áprilisi közgyűlését a vásárhelyi képviselőtestület. Az ülésen a tervezőmérnökök bemutatják a várost északról elkerülő út nyomvonal-tervezeteit is.

    Itt már sokat nem kell gondolkodni, kommentezni!”
  • 19. hecsedli 2012. április 04. 08:01
    „19. Kékcitrom1 2012.04.04. 07:13

    Ezek szerint Ön se sokat látott még életében,de hosszú az élet azt mondják,próbáljon utazni és nyitott szemmel járni.”
  • 18. Kékcitrom1 2012. április 04. 07:13
    „Egyetértek Én2, az elkerülő ne a város szájába vezessen el, hanem ténylegesen kerülje azt el!
    Legjobb tudomásom szerint Vásárhely a második legnagyobb közigazgatási területű város, mégis láttam olyan térképet, ahol az északi elkerülő lakott ingatlanok közé volt rajzolva,a város házaitól 4-500 méterre.
    Kíváncsi leszek, hogy az érdek, vagy a józan ész fog győzedelmeskedni?”
  • 17. hecsedli 2012. április 03. 20:42
    „17.
    Ha Oroszországot(Szovjetúniót) annak számítod akkor igen.”
  • 16. eldorádó 2012. április 03. 18:21
    „16. Én2 2012.04.03. 12:12

    Járt ön már Európában?”
  • 15. Én2 2012. április 03. 12:12
    „Ha elkerülő akkor valóban az legyen és ne szelje át a várost.Lehet tanúlni a környező városokból.”
  • 14. CsengeleMSN 2012. április 02. 22:21
    „A hód udvarházból parkolóház lesz, tudtátok?”
  • 13. Én2 2012. április 02. 13:37
    „hecsedli- igazán örülök, hogy Te mindennel meg vagy elégedve ami Vásárhelyen történik. Se mhely, se megélhetés, se szóakozási lehetőség, se rendes közlekedés de nem is sorolom hisz Te elégedett vagy ami itt megy.Jó Neked.”
  • 12. eldorádó 2012. április 02. 08:46
    „Az északi elkerülő drága és pazarló a megkezdett déli nyomvonalhoz képest, de köszönik szépen a tervezők az uniós pénzt a tervezésért.
    A déli elkerülőt, hogy az újvárosi lakosság is elfogadja, a vasútállomás vágányai alatt kellene vezetni! (Vagy, a tároló vágányok helyén mivel a MÁV-nak nincs helyi teherforgalma :-)”
  • 11. mivan? 2012. április 01. 13:39
    „Ezek a 30-as táblák tényleg idegesítőek. Minek? Megérteném ha lenne elkerülő út, és az átmenő forgalom nem a városon keresztül haladna. De így!”
  • 10. lukrecia 2012. március 31. 20:43
    „Az Atev felé déli irányban kellene rávezetni az utat. A szentesi utat meg jó ötlet összekötni a 47-el. Kopáncs is jó ötlet.”
  • 9. IGAZMONDO2 2012. március 31. 20:08
    „Remélem mielőbb készen lesz, és fizetős. Az út nyomvonala a T. polgármester földjein fog majd vezetni, hisz azért van neki annyi a vagyonbevallásába feltüntetve!”
  • 8. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. március 31. 14:26
    „6. hecsedli 2012.03.30. 19:49
    Én ugyan nem láttam az utóbbi pár évben 30-as táblánál kamerázó rendőrt, de ha igaz, akkor ritka egy gerinctelenség volt.
    Egyébként meg ha levezetnél napi 3-400 km-t szerintem neked is pont elég lenne, a kátyúkat, a gyalogosaokat, a bicajosokat, meg a többi autóst figyelni, táblákat lesni már nem igen marad energiája az embernek, vagy ha igen, akkor szarul osztja be :D”
  • 7. picipest 2012. március 31. 07:16
    „ettől a mocskos uniótól csak csurranak a pénzek,különösen a narancsos városokba, ilyenkor nem is olyan rossz ez a közösködés..”
  • 6. hecsedli 2012. március 30. 19:49
    „Én 2 nem kell gyorsabban menni mint a megengedett és akkor nincs gond,egyébként meg lehet a dolgukat végzik.Mint ahogyan neked is az a pártközponti feladatod hogy mindent fikázzál ami vásárhellyel kapcsolatos.”
  • 5. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. március 30. 17:38
    „"A MÁV nem egyezett bele, hogy a vasút és a közút egy szintben találkozzék, így itt valószínűleg az utat kell majd a sínek fölött átvinni"
    Pedig milyen jó lett volna oda is egy körforgalom
    terv:
    47-es szegedi út körforgalom.
    bodzási út körforgalom
    mártélyi körforgalom
    szentesi út körforgalom
    47-es orosházi körforgalom
    kész... kérem a 140 millát :)”
  • 4. Lázárhelyi 2012. március 30. 16:23
    „146 millió??? Az szép! Három ember átlagfizetése, ha nyugdíjazásukig dolgoznak.
    Szerintem már rég meg van az tervezve, olyan szempontok alapján, hogy ki földjén át vezessen az út, hisz a kisajátítás jól fizet.
    Már legalább húsz éve látni olyan térképeket, melyeken már van elkerülőnk, s mégsem épült semmi.
    Tipikus fideszes jelenség, hogy már a tervezés előtt is "isteníttetik" magukat.
    Inkább építeni kellene végre. Elkerülőt, járdákat, utakat, iskolákat, óvodákat és egy normális belvárost!”
  • 3. Én2 2012. március 30. 14:59
    „Még addig sok mérget megeszünk Vásárhelyen a közlekedésben.A vásárhelyi rendőröknek napok óta nincs más dolguk mint a 30-as táblánál dekkolni és fényképezni. Tetszik nekik, biztos jól jövedelmez.”
  • 2. mivan? 2012. március 30. 14:01
    „Jó munkához idő kell, de remélem minél hamarabb elkészül.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Galériák

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fókuszban a vásárhelyi labdarúgó-akadémia

A Hódmezővásárhelyi Labdarúgó Akadémiával kapcsolatban a következő egy évben három rekonstrukció valósulhat meg: a városi stadionban, a HISZK Eötvös József Székhelyintézményben és a Cseresnyés Kollégiumban. Tovább olvasom