Délmagyar logó

2018. 02. 25. vasárnap - Géza -8°C | -1°C Még több cikk.

Már visszaszámol a Hód-Mező

Még két napig járnak a Hód-Mező sárga-kék buszai Szeged és Vásárhely között, júniustól ugyanis egy évig a Tisza Volán üzemeltetheti ezt a gyorsjáratot. A vásárhelyi társaság sofőrei kitartanak és abban bíznak, jövőre cégük nyeri meg a pályázatot.
Fotó: Tésik Attila
Még két napig járnak a Hód-Mező sárga-kék buszai Szeged és Vásárhely között, júniustól ugyanis egy évig a Tisza Volán üzemeltetheti ezt a gyorsjáratot. A vásárhelyi társaság sofőrei kitartanak és abban bíznak, jövőre cégük nyeri meg a pályázatot. Az utasok egy része csalódott, bizonytalan, a többieknek meg az a fontos, hogy továbbra is gyorsan, pontosan átjussanak egyik városból a másikba.

A sárga-kék buszok tulajdonképpen hozzátartoznak a vásárhelyi városképhez – s nem csak azért, mert Hód-Mezőnek hívják a pályaudvar és a szegedi vasútállomás közt ingázó gyorsjárat működtetőjét. Ezek az egyenkülsejű járművek tíz éve folyamatosan róják a köröket a két város közt, s gyakran kettő-három is beáll belőlük a megállóba. Már nem sokáig, mert ahogy arról szombati lapunkban beszámoltunk, június 1-jétől, azaz csütörtöktől egy évig a Tisza Volán Zrt. üzemeltetheti a két vasútállomás közti gyorsjáratot. A menetrend változatlan marad, korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált buszok járnak.

Sándor József több mint tíz éve vezeti a Hód-Mező buszait Vásárhely és Szeged közt. Fotó: Tésik Attila
Mindez azonban, úgy tűnik, nem nyugtatja meg az utasok egy részét. Szegeden, a nagykörút és a József Attila sugárút kereszteződésében lévő megállóban találkoztunk tegnap délelőtt azzal a középkorú asszonnyal, aki kérte, nevét ne írjuk le. Egy virág-ajándéküzlete van Vásárhelyen, kellékekért jár be minden héten a megyeszékhelyre. Rendszeresen a Hód-Mezőre száll, mert mint mondja, olcsóbb, gyorsabb, tiszta, s gyakran kettő-három is jön egyszerre, így mindenki felfér. Olvasta cikkünket, így már azt is tudta, hogy a jövő héten hiába várja a megszokott buszt. Mindezt úgy kommentálta: „Sajnálom. Sok furaság történik, amit nem értünk."

Vásárhelyre érve aztán kisétáltunk a Kossuth térre, talán itt szállnak fel egyszerre a legtöbben a Hód-Mező párban járó, Szegedre tartó buszára. Az indulási idő előtt tíz perccel csupán két-három ember lézengett itt. Répás Evelin Vásárhelyen kollégista, Szegeden, a Mars téren száll fel arra a buszra, amellyel hazajut Bács megyébe. A diáklány azt mondja: eddig a Hód-Mezővel utazott, mert a Volán buszánál hamarabb beér, s nem áll meg csak a két városban. Számára azonban nem jelent problémát, ha ezután nem a kék-sárga busz jön ugyanebben az időben – a lényeg, hogy elérje úti célját. Nem így nyilatkozott viszont néhány perc múlva egy kisebb tömegben ácsorogva Buzás Istvánné, aki a Pick alkalmazottja, s egy évtizede a Hód-Mezővel jár dolgozni. Ideges, mondta, bizonytalan, hogyan lesz tovább. Nem nyugtatta meg az a hír, hogy a tájékoztatás szerint minden marad a régiben, azt az egyet kivéve, hogy más társaság buszára kell szállnia holnaputántól. Azt mondta, első kézből szeretnének végre tájékoztatást kapni. Mindenesetre a hír hallatán nem vállalta el az éjszakás műszakot ezen a héten, mert nem volt biztos benne, hogy reggel ugyanakkor buszra tud szállni, mint eddig.


A sofőrök reménykednek

Az egyik tegnap délelőtti Hód-Mező járatot Sándor József vezette, aki készségesen válaszolt kérdéseinkre. Tíz éve ingázik már a két város közt, naponta ötször teszi meg a távot oda-vissza. Érdeklődésünkre, nem unalmas-e ilyen hosszú időn át ugyanazon az úton járni, csupán annyit mondott: „Nem az út a lényeg, hanem az utasok." Ők meg folyamatosan változnak, cserélődnek. A sofőr szomorúan beszélt a jövőről, amely egyelőre igencsak bizonytalan. A főnökasszony, Vecseyné Bartók Andrea még a múlt héten tájékoztatta a minisztériumi döntésről másféltucat alkalmazottját, s a tizenegy sofőrnek azt ígérte, egy évig biztosan megtartja őket, hátha jövő tavasszal a Hód-Mező nyeri a koncessziós pályázatot. Addig meg maradnak a különjáratok. Sándor József azt mondja, nyáron és ősszel jó is az, de télen kevesen mennek kirándulni, s ki tudja, akkor mi lesz. Hozzátette ugyanakkor: a sofőrök kitartanak, s nem tervezik, hogy átmennek a Volánhoz dolgozni, bár a társaság vezérigazgatója épp lapunkban nyilatkozta, hogy állást kínálnak nekik, ha megfelelnek a feltételeknek. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A gyerekeké volt a vasárnap

Mire jó a gyermeknap? Az apróságok arca mindent elárul. Arra mindenképp jó, hogy bizonyságul… Tovább olvasom