Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 23°C Még több cikk.

Megszűnik a Vásárhely-Makó vonal

Hódmezővásárhely - Nem sztrájkoltak tegnap sem a vásárhelyi, sem a makói vasutasok, pedig decembertől megszűnik a Hódmezővásárhely–Makó vonalon a személyszállítás. Ezt ma hozza nyilvánosságra honlapján a közlekedési minisztérium.
Csupán egyetlen, Makóra tartó vonat vesztegelt tegnap délelőtt a vásárhelyi vasútállomáson. A peron néptelen volt, a váróban is csak pár utast találtunk. Pedig a vásárhelyi vasutasok közül senki sem sztrájkolt. A szentesi jegyvizsgálók munkabeszüntetése kihatott a vásárhelyi vasútállomás életére is. Több mint kétórás késéssel érkezett az első szentesi vonat, utasok nélkül. A szerelvényről leszálló jegyvizsgáló a Makóra tartó vonaton folytatta a munkát, ami így szintén több órát késet. Az utasok nem háborogtak, merthogy két vasúti dolgozón kívül senki nem szállt fel a makói vonatra.

Decembertől megszűnik a Hódmezővásárhely–Makó vonalon a személyszállítás. E szárnyvonalon naponta 6-6 vonat jár, információink szerint szerelvényeként 4–5 utassal. A megszűnésről szóló döntést ma hozza nyilvánosságra honlapján a közlekedési minisztérium.

Kihasználatlan viszonylat. Tegnap a MÁV-dolgozókon kívül senki sem ült fel a szerelvényre. Fotó: Tésik Attila
Kihasználatlan viszonylat. Tegnap a MÁV-dolgozókon kívül senki sem ült fel a szerelvényre.
Fotó: Tésik Attila

A makói vasútállomáson a vasárnapi éjszakai műszakból senki sem sztrájkolt, és mire megjött a hétfő reggeli váltás, már másutt is véget ért a munkabeszüntetés. Csak azért maradtak ki járatok hajnalban, mert nem indultak Mezőhegyesről, illetve Hódmezővásárhely felől. Az állomáson 30 ember dolgozik, legrosszabb esetben 8–12 dolgozót érinthet itt a leépítés, de bíznak abban, hogy a teherszállítás a személyszállítás megszűnése esetén is folytatódik az érintett vonalon, és akkor akár az összes munkahely megmaradhat.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. KovácsPistike 2009. október 24. 23:01
    „Ha jól tudom, Hódmezővásárhely és Makó között van még egy falu, bár ez nincsen kiírva a fotón szereplő táblára. A falusiak nem tiltakoznak, hogy megszűnik a vasút? Nincs a falunak polgármestere, vagy nem akar lobbizni a falusiakért?

    Demokrácia=demokraták+erkölcs
    mszp=szdsz=mdf=jobbik
    gyurcsány=bajnai=fico=slota”
  • 20. Szemif 2009. október 21. 21:48
    „17-18. Gratulálok, eljutottál oda, hogy sokba kerül a vasút. Eddig sok politikus is eljutott! De a személyforgalom szüneteletetése minimális haszonnal jár az a cikk akkora hülyeség, hogy fáj! Szerinted ha a "baktert" aki egyébként forgalmi szolgálattevő de teljesen mindegy, szóval ha a baktert átteszik máshová, akkor mondjuk Algyőn olcsóbban fog integetni? Nem! Ez egy virtuális költség épp azért vezették be, hogy a MÁV csoportton belül átlátható legyen a ki hova küld pénzt. A dolog iróniája, hogy a hatás épp az ellenkezője lett. Aki csak azt látja a személyvonatban, hogy x. költségű, az nem látja a fától az erdőt, vagy ez esetben a BZ-től a pályát.....meg most őszintén Magyarországon élsz, ez nem az Athéni városállam Periklész korában, ahol minden athéni születésű, szabad, 20 év fölötti férfi politizálhatott közvetlenül a népgyűlésben, ez egy képviseleti demokrácia, te csak négyévente vagy népszavazások esetén szólhatsz bele és akkor is csak felhatalmazol egy embert, hogy képviseljen valamit, és a siker, tehát az, hogy az történjen amit te akarsz még közel sem biztos. A közvetlen demokrácia ekkora méretben nem működik, max. önkormányzati szinten. Mivel benne vagy a buliban, mint minden adófizető, így célszerű elhalkulni, hiszen a jogod neked is adott (elvileg), hogy bekerülj a parlamentbe, alapíts egy Vasútellenes Szövetség nevű pártot és, ha kormányra kerülsz beárhatsz minden vonalat. Ezt amúgy minden adóhuszárnak mondom, aki azon, hörög, hogy azénadóm, azénadóm.....ez a fránya társadalmi szerződés már csak ilyen..........”
  • 19. Írástudatlan-Tdi. 2009. október 21. 19:59
    „Ezek a vonal megszüntetések csak arra jók hogy megint rengeteg sok ember váljon majd munkanélkülivé és ezáltal kerül a kilátástalnságba. Az ilyen áron megspórólt pénzt meg símám lenyúlják a gyílkos Szocik! Ne hogy azt higgye már valaki hogy pont ezek az elítélendő gyílkos rendelkezések fogják ezt a szarfészek országot és azt a szétrabólt MÁV.-ot kihúzni a szarból! Ha bár a Magyar eléggé bírka és elhisz minden ártó Szoci propagandát.Hát észre kellene már venni hogy lassan de biztosan még a hátralévő uralmuk ideje alatt ha kell a gyílkolástól sem visszariadva még a megmaradt országvagyont is szétrabólják a Szoicik! TALPRA MAGYAR! ÉBREDJ BÍRKA!”
  • 18. totya66 2009. október 21. 10:08
    „Az előző bejegyzésemhez a cikk hogy mennyi is az annyi tessék elolvasni!!
    Ugy látom ez a probléma nem mai gyerek.
    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/luxusvonat_vasarhelyrol_makora/129713/”
  • 17. totya66 2009. október 21. 09:57
    „"Alapvetően" itt valahol van egy régi cikk ahol közlik a költségeket, az állomásnak jár 3200 forint amiért a bakter kimegy integetni + mozdonyvezető és üzemanyag és egyéb költségek így egy út 40000 forintba kerül. Napi 12 út az majdnem fél millió havi 15 millió. Ha megkérdeznék az adó fizetőket aki a megyében él hogy hajlandó-e napi 2 forintot áldozni a vasút megmentéséért akkor vajon mi volna a válasz? Azt tudom hogy ingyen minden kell és adót sem akarunk fizetni, márpedig ha sokat költünk sokat is kell fizetnünk, igaz páran úgy gondolják majd más fizeti helyettük ők csak dőzsölnek.”
  • 16. Norman_Bates 2009. október 21. 08:27
    „Alapvetően a vonat fajlagosan olcsóbba jön ki mint a busz. Nincs gumiabroncs ami kopna, kisebb a gördülési ellenállása, nem kell annyiszor fékezgetnie, akkor mégis miért szorult ennyire háttérbe?.... Talán azért mert a 60-70 évek színvonalán megállt az idő, évtizedekig nem fejlesztettek, szanaszét lopták az egészet, mivel állami, tehát lehet lopni, szóval a kurvanagy érdektelenség miatt.”
  • 15. efje 2009. október 20. 17:20
    „Szemif! Fejen találtad a szöget. A 4-es metrót úgy tervezik hogy sűrűn megálljon, ahelyett hogy a külvárost terjesztenek vele. A vonat nem megy 120-al, álljon meg sűrűbben ha van igény rá! Gyerekkoromban nekünk is majd egy órás séta volt eljutni a Földeáki állomásra. A MAV képtelen racionális változásokra. Nem az a cél hogy jobb legyen az utasnak, hanem hogy minden vasutasnak nyugdíjas állása legyen. Mentem a nyáron vonattal Szegedről Pestre. Szinte minden megálloban 4-5 vasutas bámulta a vonatot ahelyett hogy dolgoznának valamit. Lehűtök gyülekezetéből áll ki a MAV fele. Próbálnának meg a versenyszférában dolgozni! Belegebednének.”
  • 14. ifj. Nagy Gábor 2009. október 20. 16:11
    „9. CsImre 2009.10.20. 09:14
    "Ehelyett egy alacsonypadlós motorvonat 80-nal, 90-nel, jó menetrenddel, a ráhordó járatokkal, kerékpárszállítással, automatizált fénysorompókkal, kalauz nélkül..."

    Ez szerinted mennyibe kerülne?

    Mennyiért tudja a busz ugyanezt az eljutási időt?

    Mekkora az igény a kerékpárszállításra?

    stb.”
  • 13. barkzso 2009. október 20. 10:51
    „Szerintem is ez a megoldás: amputáció. Remélem mikor bemennek köhögéses tünettel az ügyeletre az illetékes elvtársak a doktor csak ezt a megoldást ajánlja fel. Nem kell gondolkodni, mindenre a megoldás: adóemelés, büntetés és megszüntetés.
    Na persze a ballib "megoldás"!”
  • 12. Szemif 2009. október 20. 09:50
    „10. Hosszú vasúti szerelvény? Egy szóló Bzmot-ra kevesebb ember fér fel, mint egy Alfabusz Regio-ra.....nagyon, nagyon sok Bzmot-nak kellene leállni ahhoz, hogy azzal új vonatok futásának költségét fedezzük.”
  • 11. Szemif 2009. október 20. 09:47
    „Tudjátok én nem vagyok a vasútvonalak bezárásának híve, de sajnos tény, hogy a Makó-Vásárhely szakaszocska, alias 130-as déli már csak nem is szárny, hanem szárnytő vonal......
    Az, hogy ennyire leromlott itt az utasszám az nagyban köszönhető a vasút hozzáállásának, Makó város önkormányzatának és a Tisza Volánnak. Részletesebben: a pálya jó állapotú végig 50Km/h-s jelenleg a vasút nyújtja a leggyorsabb eljutást a két város között, ha csak a két vasútállomás közötti menettartartamot nézzük. DE: Nagyon sokat rontott a vonal helyzetén az ütemes menetrend, ugyanis tavaly úgy volt kialakítva, hogy a vásárhelyi állomáson a Makóról beeső vonat lekéste a szolnoki csatlakozást 10 perccel, erre azért volt szükség mert a 121-esen csak így fért bele a makói kereszt (a Makóról Vásárhelyre induló vonatok csak akkor mehetnek ki a makói állomásról, ha a Mezőhegyes felé tartó már elhagyta a két vonal elágazását) Idén ezt rendbeszedték, de az elpártolt utasokat ez már nem hatotta meg, sajnos tény, hogy vasutasokon kívül vonatonként 3-4 ember lézeng OPTIMÁLIS esetben. A vasút hozáállásának másik sarkallatos pontja az Földeák: a vonal végig a falu mellett fut, tehát egy Földeák-Alsó megállohelyet már rég ki kellett volna jelölni a falu vasútállomással átellenes végén, ott, ahol amúgy is van egy buszmegálló......Makó önkormányzata: a világ röheje, hogy egy 25ezres városban gyakorlatilag nincs helyi közlekedés, nem csak a vasútállomáshoz nincs, hanem gyakorlatilag sehová, pedig évi 4-5 millióba nem halna bele egy ekkora város, ha Hagymafesztiválra, meg tüzijátékokra, fürdőre stb. futja. A Tisza Volán az utóbbi években jócskán sűrítette a Makó-Vásárhely járatokat Földeáki irányban, amikor korábban csak vonat járt délelőtt most már rá van segítve jópár plusz busszal. De ezt kár tovább sorolni, tény: motanra a 130 déli szakasza lényegében véve minden értelmét elvesztette, mint tömegközlekedési eszköz, az viszont igaz, hogy a teherforgalom megmarad, tehát tényleges spórolás kb. a szóló Bz futásköltsége lesz.”
  • 10. Léni 2009. október 20. 09:33
    „A vasútállomások mindkét városban a város szélén vannak, ami azt jelenti, hogy már az állomásra is busszal kell
    menni. Az autóbusz állomások viszont a szinte a belvárosban van Hmvhelyen is, Makón is, könnyű megközeliteni
    mindkettőt. Amennyiben a jegyárak hasonlóak, praktikusabb az autóbuszt választani. A majdnem üresen járó
    hosszú vasúti szerelvények üzemeltetése gazdaságtalan. A MÁV-nál az erre fordított pénzt sokkal gazdaságo-
    sabban is fel lehet használni. /Na nem a Gaskó fizetése emelésére gondolok/ Jut eszembe! Gaskó mit csinál
    olyankor amikor nincs sztrájk megrendelés?”
  • 9. CsImre 2009. október 20. 09:14
    „Meg nem lenne két vasutas minden kis motorkocsin, nem kézzel tekergetnék a sorompókat, nem 40-nel menne a magaspadlós öregecske motorkocsi.

    Ehelyett egy alacsonypadlós motorvonat 80-nal, 90-nel, jó menetrenddel, a ráhordó járatokkal, kerékpárszállítással, automatizált fénysorompókkal, kalauz nélkül...

    De mi jó dokijaink nem adnak gyógyszert a vasútnak, ami tiltakozik ellene, ehelyett amputálják a végtagjait, mintha azzal megoldanák a problémát.”
  • 8. volvo 2009. október 20. 09:04
    „Lehet, ha kicsit módositanának a vonatok indulási idején, gondolok itt arra, hogy jobban alkalmazkodnának az utasok igényeihez, pl.munkakezdés, munkaidő vége stb., és nem a busszal egyidőben indulna a vonat, akkor kicsit kihasználtabb lenne.Az emberek sajnos nem tehetik meg azt, hogy a buszra is meg a vonatra is bérletet vegyenek, és mikor melyik a kedvezőbb azzal menjenek.”
  • 7. CsImre 2009. október 20. 08:39
    „Nehéz nem sejteni összeesküvést ott, ahol két ekkora város között nem él meg egy vasútvonal. Az összes tervezett bezárással 4 milliárd spórolás? NEVETSÉGES!”
  • 6. eldorádó 2009. október 20. 08:31
    „az autópálya kavics hordás lezárultával - nincs már áruszállítás a vasúton errefelé!
    A bioüzemanyag gyár építése is elvész a ködben...”
  • 5. DMagóg 2009. október 20. 07:57
    „Kedves Arnka2!

    A vasutat valószínű fenntartják az áruszállítás céljára. Bár lehet, hogy némi kerülő úton még az is kisebb összköltséget jelenthet.”
  • 4. aranka2 2009. október 20. 07:34
    „Az ennyire kihasználatlan vonalakon valóban szükségtelen a vasutat fenntartani.”
  • 3. TUTI 2009. október 20. 07:08
    „"Decembertől megszűnik a Hódmezővásárhely-Makó vonalon a személyszállítás. E szárnyvonalon naponta 6-6 vonat jár, információink szerint szerelvényeként 4-5 utassal."

    Szóval akkor arra nem volt eddig válság??? Osz most csak becsapott??? Ideje volt! :D”
  • 2. Amati 2009. október 20. 07:00
    „mivel vajon? azzal hogy az az 1 ember aki utazott, ezután busszal fog menni?

    egy vicc volt már régebben is ez a vonal. buszok járnak sűrűn.”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megkezdődött a Nemzeti Emlékezet Hete

Hódmezővásárhely - Teltházas rendezvénnyel, nagy érdeklődés mellett kezdődött meg a… Tovább olvasom