Délmagyar logó

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 26°C Még több cikk.

Mentorprogram: a diákok, az iskolák és a hallgatók is hasznát veszik

Hódmezővásárhely - Eredményesen folyik a Hallgatói Mentorprogram három vásárhelyi iskolában is. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok jegyei javultak, erősödött a közösségi nevelésük, s a hallgatók is gyakorló pedagógusi tapasztalatokat szereztek.
Eredményesen folyik a Hallgatói Mentorprogram három vásárhelyi iskolában is. A halmozottan hátrányos helyzetű diákok jegyei javultak, erősödött a közösségi nevelésük, s a hallgatók is gyakorló pedagógusi tapasztalatokat szereztek.

– Tapasztalatunk szerint az eddig az egyes-kettes határán egyensúlyozó, a programban részt vevő diákjaink tanulmányi eredménye közepesre javult, ezért továbbra is igényt tartunk a Hallgatói Mentorprogramban részt vevő hallgatók munkájára – számolt be tapasztalataikról Ménesi Sándor, a programban részt vevő Szent István Általános Iskola igazgatója.

Darkó Adrienn mentor a Szent István iskola diákjaival. A szerző felvétele
Darkó Adrienn mentor a Szent István iskola diákjaival. A szerző felvétele


A Hallgatói Mentorprogram a szegedi és hódmezővásárhelyi közoktatási deszegregációs program támogatása érdekében jött létre. Célja, hogy a pedagógusjelöltek segítségével enyhítse a szegregáció miatt bezárt iskolák diákjainak tanulmányi és beilleszkedési nehézségeit, illetve enyhítse a pedagógusok terheit. Jó alkalmat ad ez a gyakorlatias, „életközeli" tanárképzés erősítésére is. A Roma Education Fund támogatta programban részt vevő ösztöndíjas hallgatók feladata 3–4 tanuló mentorálása heti 8 órában, egy tanéven keresztül, amelybe beletartozik a korrepetálás, fejlesztés, kapcsolattartás a szülőkkel, illetve szabadidős programok szervezése. Az önkéntes mentorok minimum 2 órát töltenek az iskolában, feladatuk 1–2 diák mentorálása, szabadidős programok szervezése, az ösztöndíjas mentorok munkájának segítése – tudtuk meg Kelemen Valériától, a Hallgatói Mentorprogram projektvezetőjétől.
Tóthné Kecskeméti Katalin oktatási tanácsos, a Varga Tamás Általános Iskola igazgatója kiemelte: a közösségi életre nevelést és a családokkal való kapcsolattartást tartja a legfontosabbnak. – A hallgatók életkorban közelebb állnak a diákjainkhoz, mint a tanárok, így sokkal közvetlenebb kapcsolatot tudnak kialakítani a tanulókkal. Már az is nagy segítséget jelent, ha részt vesznek a tanórákon, ott segítenek megérteni a gyerekeknek a tananyagot, illetve ha látják, hogy a pedagógusok milyen módszerrel tanítanak. Minden diákkal foglalkoznak, hiszen fontos a közösségépítés, azaz hogy az egyes tevékenységekben minden diák részt vegyen, akár hátrányos helyzetű, akár nem – tette hozzá az igazgatónő.

A Szent István Általános Iskolában mentorkodó Darkó Adrienn végzős angol tolmács-fordító szakos hallgató szerint változó, hogy melyik gyerekre milyen hatást gyakorol a mentorálás. Tapasztalata szerint a családok szívesen fogadják a segítséget. – Fél évet töltöttem Finnországban, s amikor hazajöttem, éreztem, hogy foglalkoznom kellene gyerekekkel, ezért jelentkeztem a programba. Vonzott a tanítás, a tanári pálya – tette hozzá.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dezső bácsi 104 éve nem iszik alkoholt

A hosszú élet egyik titkát is a reggelenként felhajtott nagy pohár hideg vízben látja Vásárhely rangidős polgára. Tovább olvasom