Délmagyar logó

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 0°C | 7°C Még több cikk.

Miniszteri ígéretet kapott Hódmezővásárhely az elkerülő útra

Hódmezővásárhely - A vásárhelyi elkerülő út megépítése szerepel a kormány közlekedésfejlesztési programjában, mégpedig a 2010-ben induló beruházások közt – erről tájékoztatta tegnap Szabó Pál miniszter Lázár János polgármestert.
Írásbeli kérdéssel fordult nemrég Lázár János, Vásárhely polgármestere Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszterhez. A kistérség országgyűlési képviselője a 47-es és az elkerülő út jövőjére várt választ. A tárcavezető levele most megérkezett a polgármesteri hivatalba, és kiderül belőle, hogy nemcsak a 47-es út Kishomok és Kopáncs közti, négy és fél kilométeres szakaszának szélesítése, hanem az elkerülő is szerepel a 2007–2013 közti közlekedésfejlesztési programban.

Ahogy azt már megírtuk, a régóta ígért és többször elhalasztott négysávosítás ügyében a közbeszerzési eljárás is lezárult, az építkezés várható befejezése a jövő év novembere. Az elkerülő pedig a 2009–2010-ben induló beruházások közt van – a miniszter válasza szerint jövőre kezdődik a területszerzés, előkészítik az uniós pályázatot és lefolytatják a közbeszerzési eljárást. A munka látványos része 2010 tavaszán kezdődhet.

A tehermentesítő útnak köszönhetően a Szeged és Orosháza közt közlekedők úgy kerülhetik meg Vásárhelyt, hogy egyáltalán nem kell a belvárosban autózniuk. A tervek szerint a kicsivel több mint hat kilométeres szakasz a laktanya előtti körforgalmat kötné össze a 47-es úttal, a városhatáron kívül, Orosháza irányában. A nyomvonalról megtudtuk: a körforgalom után a vasúti sín mellett halad majd, a Bajcsy-Zsilinszky és a Síp utcát, valamint a Szoboszlai utcát felüljárón keresztezi, s így kapcsolódik a várost elhagyó 47-eshez. Azt egyelőre nem tudni, mibe kerül majd az építkezés, de az biztos, hogy milliárdos beruházásról van szó. Amikor azonban elkészül az elkerülő, már csak a Szentes és a Mindszent felé haladók hajtanak majd keresztül a belvároson.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. félnótás 2008. augusztus 05. 09:24
    „2010 a választások éve.
    Programként, a már jól ismert és begyakorolt módon, lehet hangoztatni "utat építünk a városnak".
    Csak tudnám hová lett ama bizonyos kis pénzecske, amire a korábbhi kampányokban hivatkoztak, hogy megvan a négysávos útra és a strandra a pénzünk!?”
  • 27. Fegor 2008. augusztus 02. 18:43
    „csavok, szerintem is körbe kellene megépíteni a rendes elkerülőutat, de szerinted az is beleférne a keretbe? kicsit olyan, mintha elfelejtettétek volna, hogy a dolgokat pénzért adják. akkor lenne igazán drága, ha olyan messzire menne, hogy nem is lehetne látni a városból.”
  • 26. Csavok 2008. augusztus 02. 16:40
    „Sajnálom, de nem tudtatok meggyőzni !
    Tőbb okból sem :
    1. Ez egy magas út lesz (én nem azon a környéken lakom, még rokonom sincs ott de gondolok rájuk) és kamionok fognak rajta menni, milyen POR, rezgés és zajterhelés lesz ott ?? És még két vasútat is keresztezni fog tehát igen magasan fog menni ??
    2. A szentesi forgalom elég nagy ugye ? Az továbbra is a városon keresztül történik ??
    3. Tudom, hogy ez egy "elfogadott" megoldás, de biztos nincs jobb ?? A vesszőparipám : hatástanulmányok, az ott élők helyébe beleképzelni magukat, és a lehetőségek közül a legjobbat kiválasztani ez a képviselők feladata !!
    4. A szentesi elkerülőről még a város sem látszik, olyan messze van tőle és mégis az elkerülőn megy az autók zöme.
    5. Az nyugati-északi irányú elkerülő miért is "ment el", ezt nem értem ??
    6. Továbbra is probléma számomra a hamarosan épülő ipartelepi út, amely szintén milliárdos tétel ?? Miért nem összefüggően építik meg ezeket ??
    7. Ha épülne egy rendes ELKERÜLŐÚT, akár délről akár nyugatról ott minden fontos útnál lehetne körforgalom vagy lámpa mint sok városban van (Veszrpém...)
    Nekem ez a véleményem !!”
  • 25. aranka2 2008. augusztus 01. 16:44
    „Csavok, nincs igazad!
    A tehermentesítő nem vág el semmit, semmitől annál jobban, mint ahogyan ma el van vágva. Az újvárost elkerülő út viszont túl nagy kerülő, az emberek nem fogják használni, különösen nem Szentes felé. Igazán jó a nyugati elkerülő lett volna, de az már elment.”
  • 24. Kanada 2008. augusztus 01. 05:21
    „A kerulout kiepitesevel felmerulo kisajatitasi ugyekben a varos vezetesenek nincs jogalapja donteni,mert a mai napig nem tartottak be azt,hogy ami az alkotmanyban a mai napig elevulhetetlen,az nem is evul el.Amit viszont az alkotmany hatalyon kivul helyezett,az ma sincs ervenyben.Akik nem fogadjak el,hogy a demokraciank alapja az Alkotmany,azok a demokracia ellensegei.A T.illetekesek jogalap nelkul reszesitettek elonyben olyanokat,akik masoknak a karara gazdagodtak.Az 1952 IV.trv 10 & kimondta,hogy a kisajatitas kartalanitas elleneben tortenik,mert a jogugylet csak igy hiteles.Ami kartalanitas nelkul allami tulajdonba kerult,azt minden esetben bunugyi birosagi vegzesben kellett mint elkobzaskent,mint mellekbunteteskent szerepelnie.Erre is fel voltak sorolva,hogy milyen esetekben es kikre vonatkozott.Az az egyik kerdesem, hogy hogyan fordulhatott elo az,hogy azoknak a zsidoknak a hazingatlanat akik tuleltek a naci halaltaborokat az onkormanyzat jogelodje 1952-ben arra a torvenyre vonatkozva kobozza el,amit a haborus bunosok buntetteinek buntetesere alkottak? Ezeket a torvenyeket az 1952-es magyar kozlonyben olvashatja,aki kivancsi ra.Vasarhelyen ugylatszik,hogy igy ertelmeztek a torvenyt,de nem csak a zsidokra,hanem a tobbi polgarokra is ,mint ahogy a haborus bunosokre kellett volna,hogy,elkobozzak.Masik kerdesem az,hogy az utepitesek kapcsan az ujabb kisajatitasok ugyanugy tortennek-e majd,mint akkor,mert az Alkotmanyunk azt is kimondja,hogy a torveny elott mindenki egyenlo?A reszleges karpotklasi torveny I, II mellekelteben tenyleg szerepel az 1952 4.trv.,de ezen torveny 10& is,hogy a kisajatitas kifizetes(kartalanitas)nelkul semmis.Az onkormanyzat jogelodje a miniszteriumnak nem jelentette,holott ez elo volt irva,hogy ellenorizni tudjak es kitudja fizetni a PM utasitasara a Nemzeti Bank a jogosult reszere a kisajatitas ellenerteket..Ez a jogugylet tisztelt jogaszok!Ha a szerzodes egyoldau,akkor az semmis.Errol jut eszembe,hogy a haza szuverenitasat elismero szerzodes (az 1947 parisi) csak akkor ervenyes,ha a szerzodes jogkotelezettsegeit (emberi jogok) teljesitik,kulonben a nem teljesites egyoldaluva teszi es Magyarorszag szuverenitasa semmis(illegalis).Ezert van,hogy nyugatot hulyenek nezik,elaruljak a szovetsegest es kozben rabszolgasitjak uldozik nem adjak meg a jogait az allampolgaroknak.Hasonlo kicsiben a helyzet az onkormanyzat eseteben a szuveren varos csak akkor letezik,ha az alkotmany(emberi jogok)kotelezettsegeit teljesitik.Ha az onkormanyzat nem teljesiti alkotmanyos kotelezettseget,automatikusan felmondja a varos szuverenitasat vagyis illegalis vezetes(terrorista)iranyitas alakul ki.Ugyanis a varos illegalisan palyaz,masok torvenyes tulajdonat orgazdakent kezeli,haszonelvez.Kulfoldi befektetoknek engedi at masok torvenyes tulajdonat,onkenyes jogelonyhoz juttat(bunreszesse teszi tamogatoit)Alkotmany vedelem ala parancsolt elevulhetetlen jogokat nem ad meg.Kart okoz,uldoz,az adossagot nem ismeri el.
    Elnozest a pontatlansegomert,de aki nem nezi el,annak megadhatom a pontos cimet az I.C.C.-nek.
    Udvozlettel: Rozsa Imre”
  • 23. strangerrr 2008. július 31. 21:04
    „Hódmezővásárgelyen a vasút már így is "szétvágja a várost". Ha mellé kerül egy közút is, az ebből a szempontból nem oszt nem szoroz. És itt sem lesz ráhajtási lehetőség, csak a már meglévő Kszap utcai körforgalomnál, illetve "fenn" a Klauzál utcánál.”
  • 22. Szekszárd 2008. július 31. 18:48
    „Szekszárdon is "tehermentesítő" van csak, de ez nem vágja szét a várost. Bár a közigazgatási határon belül megy, de az eleje és a vége között 1-2 lehetőség van csak ráhajtani. Ott a terepviszonyok indokolták ezt, mégis szinte a város szélén megy, nem véletlen, hogy sok helybeli mint tényleges elkerülőt említi.
    Ez ami itt készül(?) nem ilyen lesz...”
  • 21. strangerrr 2008. július 31. 16:15
    „Ez is egy vélemény, de ne tegyünk úgy, hogy mintha ez egy új dolog volna. Legalább 6-7 éve már, hogy ez az elfogadott nyomvonal. A régi elkerülő nyomvonal nem tudom miért lehetetlenült el, de az tény, hogy nem kapott építési engedélyt.Amúgy tényleg öszintén kérdezem, hogy mi ebben az abszurd?

    Tehermentesíő útja van amúgy pl Szekszárdnak vagy Salgótarjánnak is.”
  • 20. Csavok 2008. július 31. 14:28
    „Ezt nem szabad megépíteni, ez egy elfuserált semmi. Abszolút kiszúrás azokkal, akik a környéken laknak.
    ELKERÜLŐÚT kell amely egyben TEHERMENTESÍTŐÚT is és nem csak egy fércmegoldás, amit tehermentesítőnek neveznek. Ki látott már ilyen hülyeséget, valaki járt már olyan városban ahol ehhez hasonló megoldást választottak. Megint sikerül valami marhaságot lenyomni a torkunkon.
    Kérlek benneteket NE hagyjuk !! Ide rendes, a városon kívül futó ELKERÜLŐÚT kell.
    Azt sem értem milyen útnak tették le az alapkövét a minap nagy csinnadrattával ??
    Csak nem egy torzó, amelyik csak a makói útig megy és vége.
    Ennek kellene folytatódni tovább az orosházi és mégtovább a szentesi útig.
    Ez abszurdum !!!”
  • 19. aranka2 2008. július 30. 22:41
    „Ankar, bölcseség beszél belőled, de ez a hajó már elment. A Szentes felől Szegedre irányuló forgalom minden közlekedővel történő kicseszés útján erőszakkal átterelhető a város keleti olalára, de ez hosszú évtizedekig mindenkinek rossz lesz. Sebaj, majd kevesebben hoznak virágcsokrot nagynevű volt polgármesterünk szobrához.
    Mint egy másik cikkben olvashatjuk, a múzeumtól az ótemplomig nagy rekonstrukció indul jövőre. Ebbe az átmenő forgalom aligha fér majd bele! Tehát a szentesiek jól elkanyarodnak majd a Jókai, vagy a Teleki, vagy a Deák Ferenc utcán, oszt jónapot.”
  • 18. strangerrr 2008. július 30. 21:04
    „ankar akkor javítom magam:"A valódi elkerülő út már évekkel ezelőtt ellehetetlenült.":)

    De néda mit tanátam a közbeszerzési értesítőben:

    47. számú főút Hódmezővásárhely tehermentesítő út korábbi terveinek felülvizsgálata, kiviteli-és tender tervek elkészítése.

    A tervezési feladat a 47 sz. főút Hódmezővásárhely tehermentesítő út korábbi terveinek felülvizsgálata, kiviteli- és tender tervek teljes körű tervezési és engedélyezési munkái a Megbízó NIF Zrt. igényei szerint. A tervezési feladatot a hatályos útügyi műszaki előírásokban foglaltaknak megfelelően kell elvégezni a tervezői diszpozícióban meghatározott, valamint az előrehaladás során a hatóságok, üzemeltetők, önkormányzatok, kezelők, stb. által kért, előírt munkarészekkel és egyeztetésekkel.
    A tervezési szakaszon engedélyezési és kiviteli terv elkészítése:
    A korábban két ütemű építésre készült útépítési kiviteli tervek, korszerűségi felülvizsgálata, kiegészítve az "A" és "B" jelű hidak környezetében tervezett útépítési engedélyezési tervekkel. A jelenleg négy különböző dokumentációban szereplő végleges nyomvonal egységes, a hatályos útügyi műszaki előírásoknak megfelelő útépítési kiviteli tervének elkészítése.
    Az "A1", "A2" és "B" jelű műtárgyakra hídépítési kiviteli terv készítése és a hatósági hozzájárulások beszerzése.
    (A1 jelű híd: Felüljáró a Szeged-Békéscsaba és a Szeged- Hódmezővásárhely MÁV vasútvonalak felett. Négynyílású, monolit pályalemezzel együttdolgozó előregyártott hídszerkezet; szerkezeti hossz: 75,16 m; terhelési osztály: "A".
    A2 jelű híd: Felüljáró a Szoboszlai út felett. Egynyílású, monolit pályalemezzel együttdolgozó előregyártott hídszerkezet; szerkezeti hossz ferdén: 31,66 m; terhelési osztály: "A".
    B jelű híd: Felüljáró a 4415 j. út, az azzal párhuzamos aluljáróhoz vezető út és vasúti iparvágány felett. Négynyílású, monolit pályalemezzel együttdolgozó előregyártott hídszerkezet; szerkezeti hossz: 113,40 m; terhelési osztály: "A").
    A Hódtó-kis-tiszai csatorna híd (hídnyílás: 10:00 m) és a Kerékpáros-gyalogos aluljáró (hídnyílás: 3,93 m) kiviteli terveinek korszerűségi felülvizsgálata és a hatósági hozzájárulások beszerzése.
    Áthelyezendő kerítések, kapuk, az elbontandó és építendő vasúti barakkokra kiviteli tervek készítése, a szükséges engedélyek, hozzájárulások beszerzésével.
    Kisajátítási terv, telekalakítási terv, változási vázrajz, levegőtisztasági övezet kijelölése.
    A szükséges épületek, építmények bontási terve engedélyezéssel.
    Különféle szolgalmi- és vezetékjogi tervek.
    Anyagnyerő- és depóniahelyek tervei, rekultivációs tervekkel együtt.
    Humuszgazdálkodási terv.
    Építés alatti ideiglenes forgalomszabályozási terv.
    CBA (költség-haszon) elemzés.
    Örökségvédelmi hatástanulmány.
    Talajtani szakvélemény ingatlanonkénti humuszmérleggel a termőföld védelméről szóló 2007. évi CXXIX. törvény szerint.
    Vízjogi létesítési és kiviteli terv készítése a 18/1996 (VI.13.) KHVM rendelet szerint a teljes nyomvonalra és a csapadékvíz tározóra. Kivitelezéshez szükséges engedély megszerzése.
    Környezetvédelmi (zajvédelmi) terv, növénytelepítési terv.
    Az összes érintett közművek és egyéb vezetékek kiviteli tervei és kezelői hozzájárulásokkal és engedélyeztetéssel.
    Tervezői költségbecslés és a kivitelezői közbeszerzésre alkalmas költségvetési kiírás a NIF tételrendje szerint az összes szakágra
    Tételek leírása, műszaki specifikáció, közbeszerzési műszaki leírás
    A tervezési munkát az összes érvényben lévő Útügyi műszaki előírásban foglaltaknak megfelelően kell elvégezni.
    A tervnek mindenben meg kell felelni a 15/2000 (XI.16.) KöVim és a 18/1996 (VI.13.) KHVM rendeletnek.
    Főpálya tervezési paraméterei:
    Tervezési osztály: K.IV.A.
    Útkategória: másodrendű főút.
    Tervezési sebesség: 90 km/óra.”
  • 17. ankar 2008. július 30. 15:35
    „"A valódi elkerülő út... már évekkel ezelőtt ellehetetlenült az ottlakók és a MÁV miatt"

    A ló farát! - kiáltana Pepin.
    A valódi elkerülő út _Rapcsák miatt_ lehetetlenült el. Még reklámtérképek is voltak róla (pl. a vasútállomáson a mostani reklámtérkép elődje), amelyen be volt rajzolva az elkerülő út, amely Kishomoknál vált volna ki a 47-esből,északról kerülte volna meg a várost, és dögtelepnél tért volna vissza a 47-esbe.
    Szegedről csak Szentes felé lesz forgalom Vásárhelyen keresztül, Makó felé sose; Orosháza felől szintúgy - úgyhogy egy északi elkerülő teljesen értelmes lett volna, szemben ezzel a tói és kistói ingoványos talajon keresztül vezető nyomvonal-elképzeléssel.

    Azt beszélik a vásárhelyiek, hogy az északi elkerülő út nyomvonalán Rapcsák nem tudta megszerezni a földeket, hogy jó pénzért kisajátíttassa az állammal saját hasznára, úgyhogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is!" elven inkább ellobbizta a beruházásra előirányzott összeget Szentesnek. Abból van a szentesi elkerülő út. A Billa telek, és egyéb Rapcsák-remekelés alapján teljesen hihető, sőt szinte elképzelhetetlen, hogy ne így lett volna.
    De hogy elcseszte Rapcsák, a tuti!”
  • 16. aranka2 2008. július 30. 13:34
    „Strangerrr, az elkerülő vs. tehermentesítő alig több, mint játék a szavakkal. Célja, eredménye ugyanaz.”
  • 15. strangerrr 2008. július 30. 13:31
    „Ja a térképen a sötétkék a tehermentesítő út, a zöld (nagyon pongyolán) az ipari út, és szaggatva annak lehetséges folytatása.

    Hódmezővásárhely "alakja" és az, hogy a 47-es gyakorlatilag középen kettészeli elég nehézkessé (és szvsz feleslegesség tenné) hogy elkerülője legyen.”
  • 14. aranka2 2008. július 30. 13:24
    „Bocs Fegor, nem akartam kioktató lenni!
    Két dolog keveredik, az elkerülő utat még Rapi idejében az egész Újvárost megkerülve tervezték, tehát a most kezdett Kaszap u-végi aluljáró - ipari park, majd innen északra az orosházi útig. Ez sajnos túl nagy kerülő, félő, hogy az átmenő forg. nem használná. A másik terv meg a vasút mentén, az amiről ez a cikk szól. Ez Újvárost természetesen nem vágná el a várostól jobban, mint amennyire a mostani helyzet, hiszen a léztező vasút mellet fut majd, sőt, ha két csomópontot okosan tervezik, még jobb is lehet majd az újvárosi közlekedés. Ez utóbbi szerintem életközelibb megoldás.”
  • 13. strangerrr 2008. július 30. 13:23
    „Az első hiba, hogy ez nem elkerülő út, csak a pongyola ujságirok és politikusok nevezik annak. Ez tehermentesítő út.

    Valami ilyesmi:
    http://www.roads.extra.hu/road_plans/47_hodmezovasarhely.jpg

    Másrészről mivel kevés le és felhajtási lehetőség lesz rajta, így elkerülő jellegű lesz, amin 90-el lehet hajtani.

    A valódi elkerülő út (ami jóval hosszabb lenne, ergo sokan lehet nem is használnák, nem beszélve, hogy jóval drágább is volna) már évekkel ezelőtt ellehetetlenült az ottlakók és a MÁV miatt.

    Amint a térképen is látszik felüljáró lesz a Majolikánál és a Szoboszlai utcánál majd mellette ahol szétválik a békéscsabai és a makói vasútvonal.”
  • 12. halandó 2008. július 30. 13:21
    „Hát én nem tudom, hogy van ez, össze vissza írkálnak mindent. 12-én azt olvastam, hogy a körforgalomtól az ipari parkig vezető utat jövőre átadják és arról lehet megközelíteni majd a 47-est Orosháza felé. Jó lenne, ha egy térképet közölnének, hogy lássa a földi halandó feketén fehéren, mivel is etettik őt?”
  • 11. Fegor 2008. július 30. 13:04
    „csak nem értem. most akkor városhatáron kívül, de a fenti utcákat nem érintve, vagy az említett utcákat átvágva, de nem városhatáron kívül? "a laktanya előtti körforgalmat kötné össze a 47-es úttal, a városhatáron kívül, Orosháza irányában. A nyomvonalról megtudtuk: a körforgalom után a vasúti sín mellett halad majd, a Bajcsy-Zsilinszky és a Síp utcát, valamint a Szoboszlai utcát felüljárón keresztezi, s így kapcsolódik a várost elhagyó 47-eshez."”
  • 10. mackó 2008. július 30. 12:44
    „Elkerülő út az legyen elkerülő út ahogy a nevében benne van. Mint Szentese, Orosházán, miért kell a várost kettészelni az út kerülje el a várost azzal tudnak a lakókon segíteni.”
  • 9. Fegor 2008. július 30. 12:17
    „aranka2 én nem a városvezetést bírálom az elkerülőútért, hanem az újságírót, mert ha a szoboszlai fölé rakni felüljárót, akkor az egész újváros fölé kell, hogy tegyen. így olyan, mintha még a virradat sor elé akarná rakni az elkerülőt, mert azon kívül már nincs szoboszlai. de különben megértettem közben, hogy tulajdonképpen az elkerülő a várost nem kerüli ki, hanem úgymond kettészeli. ez volt nekem értelemzavaró. valamiért azt hittem, hogy ez az elkerülő folytatása lesz az ipari úttal összekötőnek. bocsesz.”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

24 ezerrel is csökkenhet a térítési díj az idősotthonban

Mindszent - Hamarosan a vásárhelyi Hód-Menza szállítja majd az ételt a mindszenti idősek otthonába.… Tovább olvasom