Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Napközben alig van utas Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - A reggeli és a késő délutáni csúcsot leszámítva napközben néhány vásárhelyi helyi vonalon csak személyautónyi utas ül a buszokon. A tömegközlekedés megrendelője, az önkormányzat ezért jövő júliustól három midi, vagyis kisméretű buszt állíttatna forgalomba.
Vásárhelyen a helyi tömegközlekedést a Tisza Volán Zrt. biztosítja az önkormányzat megrendelésére. A város és a szolgáltató folyamatosan egyeztet egymással, mivel az utazási társaság minél gazdaságosabban szeretné megoldani a feladatát, a torony alatt pedig a vásárhelyiek igényeit tartják szem előtt. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy több vonalon is – a reggeli és a késő délutáni csúcsot leszámítva – nagyon kevesen veszik igénybe a tömegközlekedést.

A szakemberek is egyetértenek abban, hogy ennek legfőbb oka az, hogy Vásárhelyen mind a mai napig a legnépszerűbb közlekedési eszköz a kerékpár. A jól kiépített kerékpárút-hálózatnak köszönhetően gyorsan és legfőképpen biztonságosan el lehet jutni a város egyik végéből a másikba, sőt most már egyre több külterületet is bevontak a rendszerbe.
A tömegközlekedés megfelelő és gazdaságos fenntartásának érdekében többször felmerült, hogy úgynevezett midi buszokat állítanának forgalomba. A midik a jelenleg is futó szólóbuszoknál is kisebbek, 19 ülő- és 23 állóhely van rajtuk. A legfontosabb: feleannyit fogyasztanak, mint nagy társaik, illetve kisebb utcákba is könnyen be tudnak fordulni.

Csúcsidőn kívül még a szólóbuszok is nagyok. Midire cserélnék a járműveket Vásárhelyen Fotó: Karnok Csaba
Csúcsidőn kívül még a szólóbuszok is nagyok. Midire cserélnék a járműveket Vásárhelyen
Fotó: Karnok Csaba

– Az önkormányzat hamarosan kiírja a helyi tömegközlekedés szolgáltatását biztosító pályázatát. A lakossági jelzésekből kiderül, hogy az utasok hiányolják az alacsonypadlós járműveket. A győztes pályázó pedig már jövő júliustól ilyen járműveket is forgalomba állíthat. Így terveink között szerepel három midi közlekedtetése – tudtuk meg Kovács Páltól, az önkormányzat városstratégiai főtanácsadójától.

Ennek érdekében a városban az elmúlt másfél esztendőben négy különféle gyártó által készített midit próbálhattak ki Vásárhely vezetői és a közlekedési szakemberek. Egyelőre még nem született döntés: melyik típus a legalkalmasabb a vásárhelyi tömegközlekedés nagy buszainak kiváltására.

A Volán azt tervezi, hogy Szegeden is midiket közlekedtet. A megyeszékhely jelenlegi 37 vonalából – nem számítva az Anna-kúti építés miatt szünetelő két járatot – a 64-esen, a 77-esen, a 78-ason és a 79-esen is futhatnának ilyen kisebb buszok, mert napközben 20-30 utas van egy-egy járművön. A midiknek köszönhetően pedig az újszegedi és öreg-rókusi kisebb utcákat is be lehetne vonni a tömegközlekedésbe.

A 21-es és a 22-es a leghosszabb vonal

Vásárhelyen összesen 12 helyi buszvonal van. Ezeken 8 busz, köztük 2 csuklós szállítja az utasokat. Ennyi jármű azért elegendő, mert több vonalon csak bizonyos időszakonként megy busz. A leghosszabb vonal a Kincses temető és a porcelángyár között közlekedő 21-esé, illetve a László utca és a porcelángyár közötti 22-esé. Mindkét vonal 12 kilométeres, a járművek menetideje 25 perc. A legrövidebb távot – 6 kilométert – a 18F-es teszi meg a Kutasi úti fémtechnikától a Bocskai utcai buszállomásig.

Olvasóink írták

  • 18. efje 2008. szeptember 17. 23:15
    „A cikkhez visszaterve jo otlet es valoszinuleg sporolosabban lehet a kisebb buszokkal vinni a jonepet, de kapcsoljak mar be a futest. Ezt jegyezze meg minden bamba: nem azert nem szolnak az emberek semmit mert igy jo nekik, hanem azert mert toleransak, felenkek stb. A szocializmus nem arra nevelte oket hogy szoljanak ha valami nem teccik, hanem hogy kussolj kulonben jonnek az avosok es elvisznek!”
  • 17. cikicakk55 2008. szeptember 17. 15:04
    „Ja! És az Arany János is egyírányu utcába torkollik.Volt akit pont azon a 10 méteres szakaszon kapott el a rendőr mikor megpróbált átslisszani azon a rövid kis részen.”
  • 16. cikicakk55 2008. szeptember 17. 15:01
    „Beth!!!!
    Megpróbáltam,hátammögött a gyerekűlésen a gyerekkel.Biztonságban tudva magunkat,mert mire az autósoknak zöld lesz,símán elérek addig ameddig a tiltó tábla megszűnik. ELKAPTAK!!!!!!
    Az akkor még bokros résznél, pont a tiltó tábla mellől lépett elő a rendőrbácsi.Nem hatotta meg,hogy gyerekkel a hátammögött nagyobb biztonságban éreztem magam így,mint ha cikkcakkozok az úton.
    Becsületükre legyen mondva nem büntettek meg,csak írásban kaptam egy ejnye-bejnyét.”
  • 15. Beth_ 2008. szeptember 16. 20:03
    „azzal a kereszteződéssel elmondom a taktikát: tehát: zöldön átkerekezel a lázárra, nem mész át a másik oldalra a bicikliútra, hanem tovább kerekezel a rendőrség előtt... sűrűn lihegve...
    aztán örülsz, hogy nem láttál rendőrt. és tovább mész,
    vagy elmész az aranyjánoson... .P”
  • 14. cikicakk55 2008. szeptember 16. 15:24
    „Írástudatlan!
    Köszi a válaszod,de nekem nem az átkeléssel van a bajom.Természetesen csak a zöld jelzésnél kelek át akár gyalog, akár kerékpárral megyek. Én azt nem értem, hogy a Petőfi utca Lázár utcai folytatásánál miért nem mehetek tovább a mentetirány jobb oldalon.
    Miért kell az az egy sarok miatt átmenni a túloldalra aztán megint vissza? Miért nem lehet a rendőrség előtt elmenni kerékpárral? Ráadásul ne hogy azt hidd,hogy azért mert zöld a lámpa már biztonságba vagyok.Mivel teli zöld van, a kerékpárosok mind a 4 irányba mehetnek,és a gyalogosok is.Nem egyszer láttam,hogy a kerékpárosok összeütköztek,sőt néha a gyalogost is majdnem fellökték.
    Nem kekeckedésként írom,hanem mert tényleg nem értem.Tudom,hogy akik nem erre járnak azoknak nehéz elképzelni a szitut,de hát nem akarok hülyén meghalni. Ezért próbálok utána járni.
    A helyesírásod meg szerintem csak azokat zavarja,akik beléd akarnak kötni.Sokan így is értünk.Ráadásul a hozzászólásaid 99%-val egyett értek”
  • 13. Írástudatlan. 2008. szeptember 16. 12:19
    „CIKKCAKK!Azért van értelme mert sok készűlt belőlle.De komólyra fórdítva a szót nem is baj hogy ott van.Van értelme hidd el!Te magad mondtad hogy nagyon veszélyes a kereszteződés ugye?Ha te betartod a kressz előírásait és a zőldben kelsz át nagyobb az esélyed az élvemaradásra.Igaz eléggé bonyolúlt a kerékpár út rendszere de hát ez van.Egyépként ha jól elkapnak nem győzöl majd fizetni hidd el!Azoknak majd magyarázhatod hogy te hol laksz és hogy mi lenne szerinted a jobb mególdás.De egyépként úgy csinálod ahogy akarod én nem akarok itt okostojás lenni hiszen ez csak az én véleményem.De azt tanácsolom hogy inkább figyelmesen körültekintően és a zőldben keljél át.Üdv:Írástudatlan.”
  • 12. cikicakk55 2008. szeptember 15. 16:38
    „Hódmezővásrhely kerékpárosai!!!
    Meg tudnátok mondani nekem,hogy mi értelme van a Lázár utcán a rendőrség előtt a "kerékpárral közlekedni tilos" táblának? Nap mint nap ott járok el kerékpáron./mivel a Lázár utca végében lakom/A Rapcsák András utca,Lázár utca,Petőfi utca kereszteződésénél komoly veszélynek van kitéve a kerékpáros.Ha nem akarom a kerékpáromat egy sarkon keresztül tolni a lámpától a rendőrség végéig,akkor a Petőfi utcáról keresztbe átkerékpározom a Lázár utca rendőrséggel szembeni oldalára.Aztán a volt Lumumba / most nem tudom milyen utca/ utcánál megint ferdén megpróbálok visszatekerni a rendőrség oldalára,ami megint csak erősen balesetveszélyes.Miért nem volt úgy jó mint eredetileg? Az autók és a motorok elmehetnek a rendőrség előtt,de a kerékpárosok nem.Pedig mi kerékpárosok hamarabb meghalljuk,ha a rendőrség parkolójából szirénázva kijön egy rendőr autó.vagy nem emiatt lett megbonyolítva a forgalom? Ezt most teljesen őszintén kérdezem,semmi trükk nincs benne.Ugyan is tényleg nem tudom.Előre is köszi a válaszokat,és bocsi a tudatlanságomért.”
  • 11. Írástudatlan. 2008. szeptember 15. 10:00
    „SAJT!Hallod ha nem lennék idősebb korosztélyú és félnyomorék úgy lehet hogy el is húznék ebből a szar órszágból!Látod a kis családomék már 4.-éve elmentek és hidd el hogy nem is bánták meg!Én meg sajnos maradok és nyelek nagyokat!De hát mi mást tehetnék?Mi idősebbek bizony teljesen kivagyunk már szólgáltatva a kórmány és az önkórmányzat kényének kedvének éa nagy a valószinűsége annak is hogy nem is lessz itt soha sem olyan kórmány aki tényleg az átlagos és az úgynevezett kis emberek érdekeit védenék.Hát így jártam!”
  • 10. sajt 2008. szeptember 15. 08:24
    „efje
    De lehet. Felárért. Még drágább lenne a jegy...
    Írástudatlan.
    Namost az élményfürdő azért kell - ha én lennék az agyas, biztos így kommunikálnám -, mert abból lesz a horribilis árbevétel, tudniillik turizmus - :))))))) -, és aztán a ránkszakadt mázsányi forintból, ingyen lesz a kenyér, a gáz, a villany, a busz, meg a mosoly! Ha ez a rohadék kormány nem csinál nekünk jólétet, akkor csinálunk mi magunknak pici autonóm Lázárhely-Land-et, oszt lehet örűűni, akinek meg nem tetszik, el lehet menni...”
  • 9. efje 2008. szeptember 13. 20:59
    „Legalabb bekapcsolnak a soforok a futest telen, nem csak maguknak a fulkebe hanem az utasterben is. Vagy nem lehet?”
  • 8. Írástudatlan. 2008. szeptember 12. 12:18
    „Hát igen! Nagyon jó a cikk írójának a meglátása!És igen nagy elmével is rendelkezik!Jó hogy kevesebben utaznak napközben mikor hála istennek van munkájuk az embereknek és dólgoznak.Inkább azon kellene elgondólkodni városunk eszének hogy hogyan lehetne legalább felére csökkenteni a viteldíjakat.Mert én is szívesebben járnék még napközben is busszal mint gyalog a szar gerincemmel.De hát nem nagyon telik buszra sajna a nyugdíjamból.Ebben is segíthetne ám imádott szemünkfénye.Ez is van olyan fontos a számomra mint neki az a rohadt élményfűrdő.Hogy fulladna bele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 7. Fegor 2008. szeptember 12. 07:25
    „kálvin tér. kálvin jános. a saját szóhasználatomat alkalmaztam. pardon.”
  • 6. aranka2 2008. szeptember 11. 23:29
    „Az igazság az, hogy a tömegközlekedés egy akkora alföldi városban, mint Vásárhely csak haldokolni tud. A buszokat az elektromos bicikli kiszorítja. A közlekedésszervezésnek azon kellene dolgoznia, hogy a Fegor által jól megjelölt pontokban is (kivéve a Nepomuki szent János teret, mert az Kálvin tér) biztonságosan lehessen közlekedni.”
  • 5. kuckóbuckó 2008. szeptember 11. 19:14
    „Vásárhelyen soha nem volt divat munkaidőben tömegközlekedni. Most meg, amikor keveseknek adatik munkaidő, még kevésbé. Lehet erőlködni a buszjáratokkkal, de az ingyenbicikliről senki sem fog átszállni a drága buszra. Legfeljebb a 65 év feletti nyugdíjasok, amig el nem vonja a leendő uj kormány a kedvezményt.”
  • 4. Fegor 2008. szeptember 11. 10:05
    „szerintem is jó az infrastruktúra tényleg el lehet gyorsan jutni mindenhova biciklivel, de ettől még a biztonságosságot kifogásolom, mert közlekedési szempontból sok hely kívánnivalót hagy maga után.”
  • 3. sajt 2008. szeptember 11. 08:53
    „Fegor kukacoskodsz itt nekünk...
    Igazad van, hibák vannak, de meg kell hagyni, vásárhelynek a kerékpár közlekedési infrastruktúrája igen jó. Adódik ez abból is, hogy sok a kisebb utca, és alapvetően nem oly nagy a gépjármű forgalom sem. (nagyvárosokhoz viszonyítva) Én, hogy Szegeden lakok, bizony visszasírom a vásárhelyi kerékpár közlekedést... Itt is tekerek, csak sokkal "izgalmasabb" a közlekedés... :)”
  • 2. Fegor 2008. szeptember 11. 08:21
    „"A jól kiépített kerékpárút-hálózatnak köszönhetően gyorsan és legfőképpen biztonságosan..." különösen a jános téren a lámpáknál, az andrássy úton az emlékpont/lánc utcánál, a kossuth téren a volt tangazdaság boltjánál és még sorolhatnám, hogy hol "legfőképpen biztonságos".”
  • 1. pederzoli 2008. szeptember 11. 07:15
    „A legutóbb tesztelt S 91-esek eléggé ott voltak a szeren. Ráadásul magyar munka,mert az egykori Ikarus-dolgozók tervezték,építették. EURO 4-es Mercedes motorral rendelkeznek,tehát a károsanyag kibocsájtás szempontjából is jó a dolog.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A diákok is belakták az új vásárhelyi csarnokot

Hódmezővásárhely - A felnőtt- és utánpótlás-kézilabdacsapatok után a diákok is birtokba vették… Tovább olvasom