Délmagyar logó

2017. 03. 30. csütörtök - Zalán 8°C | 18°C Még több cikk.

Nem lesz egyenes a 47-es

Hódmezővásárhely - Nem lesz teljesen egyenes a 47-es út Kopáncs és Kishomok közti szakasza, a nyomvonalat ugyanis úgy tervezték, hogy minél kevesebb idegen területet érintsen. A megmaradó épületek elé zajvédő falat építenek.
A 47-es főúton Szeged és Vásárhely közt utazók láthatják, hogy Kopáncs és Kishomok közt a kétsávos mindkét oldalán dolgoznak a szélesítést végző Mota-Engil szakemberei. Fát vágnak, megtisztítják a területet, több helyen már köveket, homokhegyeket halmoztak fel.

– Az út szélesítése váltakozva, hol a bal, hol a jobb oldalon történik majd – mondta el érdeklődésünkre Hirth József, a NIF Zrt. projektvezetője –, ezért tapasztalhatják azt az arra közlekedők, hogy mindkét oldalon dolgoznak a szakemberek. Vásárhely felől nézve inkább balfelé „terjeszkedik" majd az út és a vasúti töltés felé kevésbé. A négysávos nyomvonala ennek következtében nem lesz egyenes, kicsit elhajlik, amit azért terveztettünk így, hogy minél kevesebb idegen területet kelljen kisajátítani.

Ezzel kapcsolatban kell megemlíteni, hogy a megmaradt, a NIF Zrt. által meg nem vásárolt házak, ingatlanok – például a jobb oldalon álló egykori MÁV szolgálati lakások, illetve a kishomoki vegyesbolttól szinte végig az Anno vendéglőig – elé az eddigi gyakorlatnak megfelelően zajvédő falat építenek.

Az egykori kishomoki vegyesboltot nem érinti az útépítés, ezért nem sajátította ki a NIF Zrt. Az út két oldalról kerüli majd ki az ingatlant. Fotó: Karnok Csaba
Az egykori kishomoki vegyesboltot nem érinti az útépítés, ezért nem sajátította ki a NIF Zrt.
Az út két oldalról kerüli majd ki az ingatlant. Fotó: Karnok Csaba

Az ÁFÉSZ-bolttal kapcsolatban a projektvezető közölte: nem érinti az útépítés, sorsáról a tulajdonos dönt. Hirth József még elmondta: pillanatnyilag még irtják a növényzetet, majd a gyulói csatorna medrének áthelyezése következik. Január-februárban megkezdődik a közművek kiváltása, március elejétől a terület előkészítése – egyes helyeken teljes talajcserére is szükség lehet –, majd annak a töltésnek az építése következik, amelyen az új pálya fut. A négysávosítással november 13-áig kell elkészülnie a kivitelező cégnek.

Az üres bolt a helyén marad

Az egykori kishomoki vegyesboltot hét éve nem tudja bérbe adni, üzemeltetni a tulajdonos, a Hódmezővásárhely és Környéke ÁFÉSZ. Erre a jövőben sem lesz esély, a területre a 47-es négysávosítása miatt nincs szükség – igaz, a szervizút mögötte halad majd el, és szinte körbeépítik –, ezért a NIF Zrt. nem sajátította ki a kétszintes épületet, amelynek az állaga folyamatosan romlik. – Azóta is levelezünk, tárgyalunk az illetékesekkel, de még mindig nem tudjuk, mi lesz vele; ilyen viszonyok között hosszú, de még rövid távú elképzeléseink sem lehetnek a hasznosításról. Mindkét félnek az lenne a jó, ha mégis kisajátítanák – vélekedett Kokovai János, a Hódmezővásárhely és Környéke ÁFÉSZ elnöke.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. efje 2008. december 28. 16:58
    „Az orosz vasúti vonal egyik részen egy nyílegyenes szakaszon van egy pukli. A tervező az ujja hegyet is körberajzolta, a vasút pedig az útvonalterv alapján épült.”
  • 25. FűzfaVessző 2008. december 28. 16:17
    „Többes szám...
    F.V.”
  • 24. Kritikus 2008. december 28. 11:24
    „Hát pedig igazán figyelhettek volna erre. Jó, a kopáncsi vasútállomást nem lehet arréb tenni - azt kerülni kell - de egyébként símán maradhatott volna az út vasút mellett. A kisajátítás sem lett volna sokkal többe, mint a gyulói csatorna áthelyezése. És legalább eltünt volna a vasút és a 47-es közötti dzsumbuj is. Remélhetőleg elegendő fát telepítenek a mostaniak helyett és olyan lesz az út széle tíz év múlva, mint amilyen tíz évvel ezelőtt volt. Árnyékos.”
  • 23. Sziti 2008. december 27. 17:08
    „Kedves vadlab!

    Kettes szám első személy.”
  • 22. DMagóg 2008. december 27. 12:47
    „Kedves vadlab!

    Szerencsére, nem kötelező elolvasni, sem a cikket, sem a hozzászólásokat! Szép napot!”
  • 21. vadlab 2008. december 27. 11:15
    „Ugyan ne foglalkozzatok már ezzel a baromsággal! Örüljön mindenki hogy az állam megcsinálja az út korszerűsítését! Az hogy hány kanyar lesz benne szerintem senkit nem érdekel. Legfeljebb majd a közelgő választásokon az út elkészítését kisajátító politikusokat!

    Tényleg 0 értékű a hir és igen jól elvitatkoztok rajta!”
  • 20. Sziti 2008. december 25. 20:50
    „Szerintem ennek a mérnöknek nem kellett volna öngyilkosságot elkövetni, mert a saját fellendülése mellett a gazdaság fellendülését is szem előtt tartotta.Nincs itt semmi gond egyébként.”
  • 19. aranka2 2008. december 25. 12:52
    „DMagóg, erről eszembe jut a Tiszát Debrecennel összekötő út építése. A Hortobágyon megy át, amely tájunkat tudvalevőleg csak kevéssé jellemzik a vadregényes hegyek, a szélesen hömpölygő folyók. Az út mégis nagy ívet ír le, holott a cél a minél közvetlenebb áthaladás lett volna. Kiderült, hogy a gazdagabb árkusi gazdák "megkérték" a mérnököt, ugyan vezesse már feléjük azt a fránya betoncsíkot - terményeik így gyorsabban és biztonságosabban juthatnak piacra. A mérnök a botrány kipattanása után öngyilkos lett. Ebből is látszik, hogy ez nagyon régen történt, ma az elkövető inkább büszkén vállalná "ügyességét"”
  • 18. DMagóg 2008. december 25. 08:54
    „,,Látom Vásárhelyen is az a legnagyobb hír, hogy görbe lessz az út. Kit érdekel."
    ,,Micsoda szenzációs hír!"
    ,,A cikk számomra sem mond semmit, információértéke 0, de ..."

    Nos! Vannak JELENSÉGEK, amelyek nem hír értékűek, de nyilvánosságért kiáltanak! A nyilvánosság egyik terepe a napilap, amely nem feltétlenül HÍRlap.

    Nem lesz egyenes a 47-es , mert, miért is nem?

    Mert, nem sajátították ki a kisajátításért kiáltó ingatlanokat, bár lehet, hogy olcsóbban megúsztuk volna, az út is egyenesebb lenne, csak nem tudni kinek a zsebét kellett volna egy kicsit kibélelni?

    Mert, a fennmaradó ingatlanok járulékos munkálatain valaki többet kaszál?

    Mert, ez így volt a leggazdaságosabb megoldás a közpénzek tekintetében, a többi meg ...

    Ez, így már egy elgondolkodtató JELENSÉG és nyilvánosságot kívánhat. Nem kötelező, sem elolvasni, sem elgondolkodni rajta. Mégis, aki képes rá, az elgondolkodik, miért is nem egyenes a 47-es (kivitelezése)?! Miért is kevés az egyenes út?”
  • 17. Sziti 2008. december 24. 17:05
    „Kedves FűzfaVessző.

    A hozzászólók között nem volt fanyalgó.Senkit nem zavar, hogy nem egyenes az út. Itt másról beszéltünk de lehet, hogy felesleges volt.”
  • 16. FűzfaVessző 2008. december 24. 15:54
    „Mindenkinek áldott karácsonyi ünnepeket kívánok.Számomra igen fontos,hogy végre elkezdődött a hiányzórész
    építése. Minden nap közlekedek ezen a szakaszon nagyon fontosnak tartom ,hogy biztonságossá fog válni a közlekedés Kishomok ésVajhát között is.A fanyalgókat arra kérem, hogy ezt tartsák szem előtt,és ne azt ,hogy nem teljesen egyenes.
    F.V.”
  • 15. vadlab 2008. december 24. 15:10
    „Karácsonyi ötleteim:
    az ellenségednek megbocsátás,
    az ellenfelednek türelem,
    a barátodnak szeretet,
    a partnerednek szívesség,
    mindenkinek jóindulat,
    minden gyermeknek egy jó példa,
    magadnak tisztelet.
    KELLEMES KARÁCSONYI ŰNNEPEKET”
  • 14. Sziti 2008. december 24. 13:49
    „Kedves vásárhelyiek.
    Nagyon boldog békés karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek.”
  • 13. Norman_Bates 2008. december 24. 11:18
    „Nem tom miből tarott volna a buszra váró csaj képe helyett, egy rajzot fölbaszni az épülő nyomvonalról, tudtommal a google earth eléggé ingyenes, (print screen- paint- pirosan berajzolni a nyomvonalat és kézs, kb 5 perc) hűdenagyon bonyolult”
  • 12. Sziti 2008. december 24. 11:10
    „Mégiscsak jó ez a cikk .Ha másra nem arra, hogy van min vitatkozni.”
  • 11. Sziti 2008. december 24. 10:49
    „Mindenről Gyurcsány tehet.”
  • 10. vadlab 2008. december 24. 09:10
    „Szerintem erről is Gyurcsány tehet nem?”
  • 9. JB007 2008. december 24. 09:04
    „A cikk számomra sem mond semmit, információértéke 0, de értékelem, hogy nem más internetes portálokról vettek át, hanem az újságíró maga készítette el.
    Egyébként pedig a kritikára:
    Karinthy ´Így írtok ti" művéből aki kimaradt, megsértődött, tehát van aki igényli a kritikát.”
  • 8. aranka2 2008. december 24. 08:52
    „"Osztani" egy cikket, azaz kritikus megjegyzéseket fűzni egy adott íráshoz nemcsak lehetséges, szinte kötelező! Más persze megírni azt, hogy mi és miért rossz, vagy azt, hogy a szerző sík hülye.
    Ami meg ezt az írást illeti, nekem semmi bajom vele. Eddig nyílegyenesen futott az út alaktanyától Vajhátig, ezután a terep adottságai miatt lesz benne két törés, sőt, egy utak közé szorult pusztuló ház is.
    Ez hír, a helyiek egy részét biztosan érdekli, van benne információ, stb, szóval afféle hétköznapi munka.”
  • 7. Sziti 2008. december 23. 23:57
    „Kedves az_aki
    Nagyon jó indulatú vagy de kritikára szükség van mert ha nincs kritika nincs változás.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fiatal MDF-es Brüsszelben

Hódmezővásárhely - Mészáros Tamás, az MDF vásárhelyi szervezetének elnöke az Európai Bizottság… Tovább olvasom