Délmagyar logó

2018. 01. 17. szerda - Antal, Antónia -1°C | 8°C Még több cikk.

Nincs többé hátrányosak iskolája Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Vásárhelyen a gyakorlatban vitték véghez azt, amit az oktatási minisztérium országszerte szorgalmaz.
A hátrányos helyzetű gyerekek közös iskolájukból más intézményekbe kerültek, és ez – félévkor kiderült – jó hatással volt tanulmányi eredményeikre. Az oktatási rendszer átalakítása miatt a korábbi tizenegy helyett most öt intézményben folyik tanítás.

Országosan akár példaértékű is lehet a vásárhelyi iskolaintegráció, hiszen itt a 2007–2008-as tanévre megszüntették a szegregált oktatást, vagyis a halmozottan hátrányos helyzetű diákok megkülönböztetését, külön tanítását. Arra voltunk kíváncsiak, vajon az eltelt fél év alatt mik a tapasztalatai az iskola-összevonásnak.

A harmadikosokat Héjáné Hódi Julianna tanítja. Korábban ő is szántós volt.
Fotó: Tésik Attila

– Rövid idő múlt el, s az integráció nem megy varázsütésre, hanem hosszú folyamat. Bezártuk a szegregáló intézményt, vagyis a Szántó Kovács János Általános Iskolát, ahol a 150 diák többsége halmozottan hátrányos helyzetű volt – halljuk Tóthné Kecskeméti Katalin önkormányzati képviselőtől, az oktatási, ifjúsági és sportbizottság elnökétől.

A Szántóból a Vargába

Az egykori tarjáni iskolában, a mostani Varga Tamás Általános Iskolában jelenleg 428-an tanulnak. A felszámolt Szántó Kovács János-iskolából ide került a legtöbb, szám szerint nyolcvan gyermek. Ennek oka, hogy a bezárt iskola szinte a szomszédban volt, s hasonló a két intézmény beiskolázási körzete is. Emiatt itt a korábbi 21-22 fős osztályok harmincasra duzzadtak, s egy új osztályt is be kellett indítani. A külterületiek döntő többsége pedig a Klauzál Gábor Általános Iskolába jár, ahol két új osztály indult.

Tavaly szeptemberben már ezzel az új „felállással" kezdték el a város általános iskoláiban a tanítást. Az integrációt nagyban segítette egy nyertes Hefop-pályázat: a pedagógusok még a nyáron továbbképzéseken vehettek részt, melyeken megismerhették az integrált rendszerben használatos új módszereket, különös tekintettel a halmozottan hátrányos helyzetű diákokkal való foglalkozásra.

A szülőket is fel kellett készíteni a változásra, ezért jóval több szülői értekezletet, fórumot szerveznek az iskolákban. Ez a röpke hat hónap tapasztalata az, hogy a szülők elfogadták az új helyzetet, s a diákok beilleszkedtek az új környezetbe.

Mivel korábban tizenegy önkormányzati fenntartású általános iskola működött a városban, most meg csak öt, így a megmaradt intézményekben új osztályokat indítottak, valamint szinte mindenhol nőttek a meglévő osztálylétszámok is.

– Egy iskolát bezártunk, egyet átadtunk a katolikus egyháznak, a többit pedig összevontuk. Az integráció a város összes diákját érintette. Külterületen már nincs tanítás, a diákokat onnan naponta iskolabusz hozza be a városba, illetve tanítás után viszi haza őket – folytatta az elnök.

Kúp a matekórán. A Varga Tamás iskola ötödikesei játékos formában tanulnak.
Fotó: Tésik Attila

Az idei tanévben Vásárhelyen 2950 diák tanul önkormányzati fenntartású általános iskolában. A katolikus és a református intézményekkel együtt összesen 3625 kisdiák van a városban.

Olvasóink írták

  • 2. Karcos2 2008. február 28. 13:21
    „Vásárhely nem zárt be iskolát - csak átalakított. Érteni kell a városvezetés (fideszes) nyelvén.”
  • 1. Higi 2008. február 26. 15:58
    „Most nem értem ,nem ezt .ellenezte a Fidesz?Nem ezért támadja az Mszp-t.Most akkor, hogy van ez kérem?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Divatbemutató az ősfák alatt

Szeged - A fővárosban mesebeli környezetben: a Svábhegyen, ősfáHódmezővásárhelykkal teli parkban, egy patinás villaépületben működik a Jókai-klub. Tovább olvasom