Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Ötperces menetidőt lehet spórolni

Hódmezővásárhely - A menetidő több mint felét megtakarítottuk azzal, hogy a 47-es főútról a maroslelei útig tartó távot a múlt héten átadott tehermentesítőn tettük meg Hódmezővásárhelyen.
A reggeli csúcsforgalomban teszteltük Vásárhely múlt pénteken átadott tehermentesítő útját, amely a laktanya előtti körforgalmat köti össze az ipari parkkal. A Kaszap utca felől érkeztünk a 47-eshez, hogy az új szakaszon haladjunk tovább. A szabályokat betartva hajtottunk, amikor az 50-es sebességkorlátozó táblát 70-es váltotta, mi is gyorsítottunk. Szemközt is szép számmal jöttek (a 3,5 kilométer alatt összesen 23 személy- és teherautóval találkoztunk), senki sem próbált előzgetni, és a mögöttünk lévők sem akartak letolni az útról. Pedig két rövid szakaszon csak 30-cal lehetett menni. Itt az útpadka mellett még tartott valamilyen munka. Az új utat a forgalom ellenére is valamivel kevesebb mint 3 perc alatt tettük meg.

A reggeli forgalomban is csak 3 perc az út. Fotó: Tésik Attila
A reggeli forgalomban is csak 3 perc az út.
Fotó: Tésik Attila

Visszafelé már a megszokott, a városon átvezető legrövidebb útvonalon haladtunk. A Síp utcán át értünk a városba, ahol már a második utcánál nagyot kellett fékeznünk, a Makairól ugyanis egy öreg Ford vágott elénk, amely aztán 30-cal battyogott el a Csomorkányi utca kereszteződéséig. Itt hosszabban kellett várnunk. A Majolikagyárnál aztán ismét álltunk, a Bajcsy utca felől érkező autók miatt nem tudtunk a vasúti aluljáró felé fordulni. Amikor viszont sikerült, jól haladtunk egészen a Bagolyvárig. Itt 13 autó várt, hogy besoroljon a körforgalomba. Miután végre sorra kerültünk, gyorsan elhaladtunk az üzletközpontok előtt, és a Kaszap utcai vasúti aluljárón átgurulva megérkeztünk eredeti kiinduló helyünkre, a laktanya előtti körforgalomhoz. Visszafelé is körülbelül 3,5 kilométert kellett megtennünk, de ez kétszer annyi időnkbe, 8 percünkbe került.

Erre folytatódik az elkerülő is

Errefelé halad majd a várost délről elkerülő út is, ha elkészül. Egy tavaly megjelent Vásárhely-térkép szerint ez a lelei úti csomóponttól leágazva a volt Hódgép-telep és a Dilinka temető közt halad, hogy a 47-est a Hódmezőgazda Zrt. kiállítóterülete mellett érje el.

Olvasóink írták

  • 18. Filctoll 2009. augusztus 18. 19:39
    „NTK - Épp ezen gondolkodtam én is! Nem értem miért kellett kacskaringóssá tenni egy elkerülőnek mondott utat! Akárhányszor ránézek az autós térképekre az elkerülő utak mindvégig ivesen haladnak a várost elkerülvén. Valóban a szintezés is problémás, de megnyugtatlak az új 47-es is ugyanilyen hullávasút. Bizom abban hogy húznak egy koptatóréteget még rá és akkor tükörsima lesz. Ennyi pénzből már lehetne! Nem?”
  • 17. NTK 2009. augusztus 14. 09:55
    „No, ma reggel én is kipróbáltam az új utat. Elég vegyesek az érzéseim. Az tény, hogy aki Szeged felől jön és az ipari övezetbe tart, annak időt spórol ez az út. Na de a kivitelezés szerintem katasztrofális. A maroslelei és a földeáki út között nem igazán értem mire volt jó az a kacskaringós vonalvezetés. Mi célt szolgál. A laktanyai körforgalom meg a maroslelei út között is van néhány éles kanyar, de ami igazán tetszett az az út hossz-szelvénye. Hogyan lehet sík terepen ilyen dimbes-dombos utat építeni? Ha már töltést kellett az út alá, akkor nem volt egy szintezőműszer amivel két - egymástól 5-600 méterre lévő - pontot szintbe tudtak volna állítani?
    Az aszfalt simasága is hagy kívánnivalót maga után. Eléggé rázós az út. Az út széléről a zúzottkő már fel van hordva a kanyarokban. Igen csúszós.

    Éppen tegnap olvastam valahol, hogy a Lázár igyekszik abba az irányba terelni a dolgokat, hogy a laktanyai körforgalomnál ne egyenesen menjen majd a 47-es majdani folytatása, hanem ennek az elkerülő útnak a mentén. Szép lesz ...”
  • 16. efje 2009. augusztus 13. 20:35
    „Ha kibetonozna az önkormányzat azt a 200 méteres földutat kepzeld el mi tortenne. Az ut folytatasa tul keskeny, a malom sarka es a kis aluljaro közti szakaszon most is életveszélyben vannak a gyalogosok.(Nincs járda, mindenki az úton megy.) Ráadásul mindezt önköltségből kellene fizetni, mert gondolom majd a négysávos elképzelést támogatja inkább az EU.(Meg én is.) Happy?”
  • 15. JB007 2009. augusztus 13. 19:27
    „Akkor ha jól értem ez a tündéri vezetőnk védi a város érdekeit azzal, hogy a sok fizetővendéget beengedi a belvárosba? Remélem Orosházán, Szentesen vagy Bcsabán jól fenéken billentették már a pm-et, aki a felelős az ottani elkerülőkért.”
  • 14. xanadu 2009. augusztus 13. 19:14
    „Bajcsy-Széchenyi tér-Síp utca vagy Andrássy-(EMLÉKPONT)-Kaszap-elkerülő
    Egyik sem jó, ráadásul az első nemcsak megszokott, hanem rövidebb is. Az új út majd a 47-M43-hoz lesz jó”
  • 13. Én2 2009. augusztus 13. 17:26
    „Akkor meg nem kell hazudni, hogy jobb lesz az újvárosiaknak, hódtóiaknak, meg a susániaknak.Egyiknek sem lett jobb . Mindnyájan ugyanúgy szenvedünk mint előtte. Minek a hazudozás.”
  • 12. Norman_Bates 2009. augusztus 13. 17:04
    „az az elkerülő nem az embereknek (vásárhelyi polgároknak) hanem az ipari park befektetőinek a kedvéért épült, hátha majd így ide csábulnak.

    "földesútból majd négysávos lesz kb.5-10 év múlva, tehát nem költenek most olyanra amit úgyis át kell majd építeni. Kapis?" ezt kifelytenéd bővebben efje?”
  • 11. efje 2009. augusztus 13. 16:00
    „Az elkerülő utak nem jók a városban található biznisznek. Kevesebb autós = kevesebb fogyasztó. Minél nagyobb a forgalom a Bagolyvári körforgalomnál, annál többen állnak meg ott kajálni, bevásárolni. A földesútból majd négysávos lesz kb.5-10 év múlva, tehát nem költenek most olyanra amit úgyis át kell majd építeni. Kapis?”
  • 10. Én2 2009. augusztus 13. 10:51
    „Egyenlőre úgy néz ki, hogy felesleges munka volt hacsak rá nem szoktatják az embereket -táblával-, hogy merre menjenek. Újvároson semmi nem változott dübörögnek a nagyautó egyik a másikat éri, tovább romlanak a házak.
    Mit tettek városunk vezetői, miben is segítettek az újvárosiakon ha már az újságba ezt nyilatkozták. Tessenek csináljanak felmérést de ők még azt sem hinnék el csak szajkózzák a magukét, belebeszélnék az emberekbe hogy ugye milyen jó.NEM!”
  • 9. Norman_Bates 2009. augusztus 13. 07:22
    „8. hozzászólás NTK 2009.08.12. 20:04

    Néhány nappal ezelőtt volt egy cikk, amiben azt vizsgálták, hogy ezen a szerviz úton mennyivel rövidebb idő alatt el lehet érni újvárosba mint a hódtón keresztül, annak ellenére, hogy földes, rövidebb, és inkább ezt kellett volna megcsinálni, mint az elkerülőt, véleményem szerint.
    Egyébként tök érdekes, hogy más városokban is először a kevésbé hatékony részével kezdik az elkerülőt, lásd B.Csaba először megcsinálja gyula felöl békés irányába (Pfffff...) és csak a legvégére hagyja a Mezőberény-47 es összekötését (holott az a legrövidebb rész és a legnagyobb forgalmat bonyolítja.”
  • 8. NTK 2009. augusztus 12. 20:04
    „6-oshoz:

    [...]* ha egy szervízút eleve rövidebb, mint maga az út amit szervízel :) akkor ott alapvető gond van[...]

    Ennek így nem sok értelme. A rövidebb helyett nem hosszabbat akartál írni?”
  • 7. Én2 2009. augusztus 12. 17:58
    „Lényeg az hogy verik a mellüket, hogy megcsinálták.”
  • 6. Norman_Bates 2009. augusztus 12. 15:30
    „Annak a pár száz méteres szervízútnak* a körforgalom és a kenyérgyár között több értelme lett volna megcsinálni. Szerintem se nagyon fogják ezt az utat használni.

    * ha egy szervízút eleve rövidebb, mint maga az út amit szervízel :) akkor ott alapvető gond van”
  • 5. Én2 2009. augusztus 12. 10:41
    „Jól látod nincs forgalom az elkerülőn, de akkor mi a fenének épült. Egyáltalán nem érzékelhető kevesebb forgalom Újvároson nem tudom a hódtóiak, hogy látják?
    Jönnek-mennek a nagyautók dübörögve mint régen. Miért nem tesznek róla a vásárhelyi közl foglalkozók, valami megépült és aztán ott egye a fene. Ennyi.”
  • 4. JB007 2009. augusztus 11. 20:19
    „A kihasználtság sajnos csalóka képet mutatott az újságírónak, gyanítom akkor tesztelték az utat, mikor a 43-as teljes forgálmát Vásárhely fele terelték. Normál napokon nincs forgalom.”
  • 3. DMagóg 2009. augusztus 11. 18:15
    „Készült ott egy kihajtó, ha nem tévedek az alapkő is oda került, de egy másikon csatlakozik az út. Az csak az alapkőnek készült? (Az ott lévő földhalmot eltúrták, a gödör felét betemették.)

    Az előzőnél helyesen: ...kihasználtabb”
  • 2. DMagóg 2009. augusztus 11. 18:07
    „Sokan csak GPS-re hagyatkoznak, majd ha az is arra irányítja őket, akkor lesz kigasználtabb.”
  • 1. Én2 2009. augusztus 11. 17:14
    „Biztosan beválik az út ha megszokják az autósok vagy rákényszerítik őket.Kétszer voltam ezen az úton egyszer senkivel sem találkoztam most du. meg csak személyautóval az is három volt.
    Szerintem az út egy kicsit keskeny és nagyon kanyargós a téli csúszós időben ha arra járnak az autók nem lesz könnyű.
    Elterelő táblákat kellene elhelyezni a városban mivel még mindig sok kamion, teherkocsi, traktor jár újvároson és a Széchenyi téren.
    Akik Székkutas felől jönnek Makóra azoknak a János téren mutatja a tábla, hogy erre jöjjenek de ha a tábla egyeneset mutatna akkor ki kerülnék a várost. De nem.
    Gorzsa felől szintén sok nagy autó jár még mindig pedig ott is le tudnának kanyarodni az Ipari park felé ha tábla mutatná és akkor csökkenne a forg. ezen az úton.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsuzsanna az amerikai fekete fiúkat is lenyűgözte

Hódmezővásárhely - Felvették volna az artistaképzőbe, de szülei nem engedték. Tovább olvasom