Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Ötven aláírás gyűlt össze a Démász-irodáért

A megyei jogú városokban kötelező ügyfélszolgálati irodát működtetniük a szolgáltatóknak – olvasható abban a határozattervezetben, amely most készül a Magyar Energia Hivatalban. Ha ebből jogszabály lesz, teljesül az aláírást gyűjtő Kovács Margit és a többi fogyasztó kérése: a Démásznak Vásárhelyen is irodát kell nyitnia, azok után, hogy épp tavaly zárta be.
Kovács Margit (jobbról) több ezer aláírás összegyűjtésével szeretné kiharcolni, hogy legyen ügyfélszolgálati iroda. Fotó: Karnok Csaba
Félszáz aláírást gyűjtött össze a vásárhelyi Kovács Margit azért, hogy újra legyen a Dél-magyarországi Áramszolgáltató Rt.-nek ügyfélszolgálati irodája a városban. A civil kezdeményező íveit alig egy hét alatt írták alá ennyien, viszont Margit ennél is többet szeretne. – Több ezer aláírással talán rá lehetne kényszeríteni a Démászt arra, hogy ügyfélszolgálati irodát nyisson – vélte az öntudatos fogyasztó. Szerinte az, hogy Szentesre vagy Szegedre kell utazni személyesen, akár több ezer forintos többletkiadással járhat, a telefonos ügyintézésről pedig csak rossz tapasztalatai vannak.

A szolgáltató tavaly zárta be vásárhelyi irodáját, többek között azzal az indokkal, hogy a fogyasztók nagy része telefonon vagy éppen interneten intézi az ügyeit. Az önkormányzat az ombudsmanhoz fordult. Mint arról már beszámoltunk, még januárban meg is kapták Lenkovics Barnabás állásfoglalását. Eszerint a gazdasági és közlekedési miniszternek kezdeményeznie kellene a villamos energiáról szóló törvény és végrehajtási utasításának módosítását, szabályozva a személyes kapcsolattartás lehetőségét. Lázár János, a város polgármestere akkor úgy nyilatkozott: az iroda megszüntetésével megsértették az esély- és jogegyenlőséget, s közölte: nyolc napon belül nyissa meg újra a Démász a vásárhelyi irodáját. Ezt azonban a mai napig sem történt meg.

A Démász levélben tudatta az önkormányzattal: „jogszabály-módosítás esetén Társaságunk mindent megtesz azért, hogy a hatályba lépett követelményeknek eleget tegyen" – tudtuk meg Fazekasné Czakó Ilonától, a polgármesteri hivatal munkatársától. Időközben a Magyar Energia Hivatal honlapján is megjelent egy anyag, az ügyfélkapcsolat tartásának minimális követelményeiről, amit a vásárhelyi önkormányzat is véleményezett. Javasolta többek között, hogy a lakosság létszámának megfelelően hozzanak létre állandó avagy mozgó ügyfélszolgálatokat. Jelenleg egyébként a polgármesteri hivatal segíti az áramszolgáltatóra tartozó ügyek intézését, két munkatárs a fogyasztó kérésére telefonon hívja a Démászt.

Nagy Tibortól, az energiahivatal fogyasztóvédelmi osztályának vezetőjétől megtudtuk: egy határozattervezetet készítenek a megoldás érdekében. Előírnák azt, hogy a megyei jogú városokban működjön állandó ügyfélszolgálati kirendeltség. Azt, hogy ez pontosan mikortól lesz kötelező, egyelőre nem lehet tudni: ha minden jól megy, akkor talán jövőre – tudtuk meg. Nagy Tibor szerint egyébként az általuk végzett fogyasztói elégedettségi vizsgálat eredményi azt mutatják, hogy nincs gond a telefonos ügyintézéssel. Akárhogy is, de ez lesz a jövő, meg az internetes kapcsolat – vélte. Persze ennek ellenére fontosnak tartja a személyes kapcsolattartás lehetőségét is.

Kíváncsiak voltunk a Démász véleményére is, ám Kecse-Nagy Sándor, a cég kommunikációs osztályvezetője csupán annyit közölt: míg nem jelenik meg a szabályozás, addig nem nyilatkoznak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven éve ballagók most találkoztak

Osztályfőnökük is eljött az 1956-ban végzett mindszenti nyolcadikosok találkozójára. Az egykori… Tovább olvasom