Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Teszteltük az utat Vásárhely és Szeged között

Hódmezővásárhely - Kocsival 26, vonattal és busszal pedig 31 perc alatt lehet eljutni a szegedi vasútállomástól Vásárhelyre, a népkerti megállóig. Tesztünkből kiderül: a vonatnál éppen száz forinttal olcsóbb a busz, ha viszont az autóba többen is beülnek, minden szempontból jobban járnak, mint ha a tömegközlekedést választanák.
Szegedről Vásárhelyre eljutni háromféle módon lehet: busszal, vonattal és autóval. Teszteltük mindhárom közlekedési eszközt, ugyanabban az időpontban indultunk az Indóház térről, és a népkerti vasúti megállóig utaztunk.

A 9 óra 20 perckor Békéscsabára induló vonatra szállva meglepve tapasztaltuk, hogy a szerelvényen enyhe hipószag terjengett – ez egyrészről kissé kellemetlen, másrészről viszont a nem sokkal korábbi takarítás bizonyítéka. A vagonban mindenütt tisztaság volt, még az ablak sem volt foltos.

Ülőhely is akadt bőven, az ötven-hatvan, plüssel kárpitozott székre alig tucatnyi utas jutott. Az indulás előtt néhány perccel kellemesen hűvös volt a működő légkondicionálásnak köszönhetően. A szerelvény pontosan indult, és először 7 perccel később, a rókusi állomáson állt meg. Itt jóval többen szálltak fel, mint az Indóház téren, de így sem volt zsúfoltság. A szerelvény majdnem 4 percig várakozott, majd 8 perc alatt az algyői állomásra ért. Csupán fél percet időzött, és indult tovább. 12 perc múlva a népkerti megállóban leszálltunk. Az út összesen alig több mint 31 percig tartott – a menetrendnek megfelelően. A vonatjegy 450 forintba került.

Valódi verseny: Szeged és Vásárhely között egymás mellett fut vonat és busz. Fotó: Tésik Attila
Valódi verseny: Szeged és Vásárhely között egymás mellett fut vonat és busz.
Fotó: Tésik Attila

A Tisza Volán gyorsjáratára 9 óra 30 perckor szálltunk fel, a busz – a vonathoz hasonlóan – pontosan indult. A klíma itt is működött, a jármű tiszta volt, és szabad ülőhely is akadt bőven, hiszen a 46 székből alig féltucatnyit foglaltak el az utasok. Igaz, a Mars téren aztán nagyon sokan felszálltak, és a nagykörúti kereszteződésnél már alig akadt egy-két szabad hely. A buszsofőrnek 16 percig tartott, mire átverekedte magát a városon, ehhez képest a Szeged táblától a népkerti megállóig csupán 15 perc volt az út. Igaz, a kettő között sehol nem állt meg. Érdekesség, hogy Algyőtől Kopáncsig, azaz addig a pontig, ahol a négysávos 47-es leszűkül, annyi ideig – 4 percig – tartott az út, mint a négy és fél kilométeres, kétsávos szakaszon. A teljes árú menetjegyért 350 forintot fizettünk.

Autóval szintén a szegedi Indóház térről indultunk, 9 óra 30 perckor. A létező összes közlekedési szabályt, köztük a sebességkorlátozásokat is betartva a városból 12 perc alatt értünk ki, további 5 perc elteltével az algyői vasútállomás közelében lévő körforgalomnál voltunk. Miután a kétsávosra szűkülő szakaszon éppen egyetlen traktor, vagy más lassújármű sem akadályozta a forgalmat, szinte folyamatosan 90 kilométer per órás sebességgel tudtunk haladni, és így pontosan 26 percig tartott a 26 kilométeres út a Népkertig. Hogy a költségekről is viszonylag pontos képet kapjunk, az autó számítógépén kijelzett átlagfogyasztással számoltunk, és bekapcsolt klímával jöttünk. Így körülbelül 510 forintba került Szegedről Vásárhelyre az út.

Vonat és autóbusz Népkertnél. Szolgáltatásban is versenyeznek. Fotó: Tésik Attila
Vonat és autóbusz Népkertnél. Szolgáltatásban is versenyeznek.
Fotó: Tésik Attila

Amivel még számolni kell

Mindehhez persze hozzátartozik, hogy a Szegedről indulóknak csak töredéke lakik a vasútállomások vagy buszmegállók közelében, így oda is el kell jutni valahogy. Aki pedig Vásárhelyre jön, annak legtöbbször a belvárosban akad dolga, nem pedig a Népkertnél. Ha a vonatot választja, kénytelen buszra szállni vagy gyalogolni (úgy félórás a séta a központig), busszal és autóval viszont alig két perc alatt eléri a Kossuth teret. Az autónál azonban számolni kell a parkolási díjjal is, ami a belvárosban 100 forint óránként. Az út mindent összevetve akkor a legolcsóbb és leggyorsabb, ha egy kocsiban legalább ketten utaznak.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. seals 2008. augusztus 11. 17:18
    „gk vezeto
    Igaza van abban,hogy a vakoknak vannak vakvezeto kutyai.A masik pedig a bot,amivel tapogatjak az utat maguk korul.
    Raadasul a jardan belol meg valtoztatasok is vannak nehol es atcserelik a gyalogosok helyzetet es a biciklisek helyezetet.Ketlem,hogy kovetelmeny lenne egy vakvezeto kutyaval ezt megtanittatni,mert ez nem biztonsagos a vak szemelyre nezve.Nem beszelve arrol,aki bottal tapogatja az utat maga elott.Mi tortenik akkor,ha a bot nem latja a sarga vonalat es veletlenul egy arra halado biciklis kereket talalja telibe.Tragedia,mindket reszre.
    Ne haragudjon,csaupan erzekeltetni akartam,hogy ez a megoldas,ami meg a mutlban szuletett miert nem megfelelo.Miota tagallamok vagyunk,nekunk is fel kell zarkozni az europai eloirasokahoz,ezert szerintem ez,ami most van,igy nem maradhat.
    remelem,hogy varosunk vezetoi is keresik erre a megoldat es meg is fogjak talalni,onkentesen,meg mielott ez eloiras lesz mindenhol, mar csak a turizmus fejlodese miatt is..
    Udvozlettel.”
  • 43. gk vezető 2008. augusztus 11. 11:31
    „41.seals !
    A vak embernek vannak segítői.Vakvezető kutya,v.valaki.Azonban nem én vagyok a Kresz szerkesztője,de módosítások,mint olvastam nemsokára lesznek.
    üdv.”
  • 42. Szögi Andrea 2008. augusztus 10. 21:05
    „Raikkönen!

    Tegeződünk? Legyen. 38 perc? Gáz. Valamit nagyon kifogtál. (Én beleírtam, hogy nem volt se traktor, se más hasonló.) Vagy Újvárosból indultál, nem a Népkerttől? Utoljára írom le: szerinted mégis mi a fene értelme lett volna kitalálni, ha nem így történt? Szerinted a busz hogy csinálja meg 31 perc alatt(kéttucat jegyet váltó felszállóval)?
    Szögi Andrea”
  • 41. seals 2008. augusztus 10. 20:38
    „gk vezeto 37 38 40
    Tobb izben is figyelmesen elolvastam a kreszbol valo ismeteteset.,mire megertettem mert en csak egy egyszeru gyalogos vagyok.Eleg nehez volt.
    Most mar ertem,hogy mirol is van itt szo,de egy valamiben nem vagyok egeszen biztos meg most sem.Abban,hogy pl.mit csinalnak egy rokkanttal,tortenetesen egy vak emberrel,akinek vegig kell gyalogolnia a Kossuth teren mert eppen dolga van arrafele.
    Mar csak azert nem ertem ezt a kresz dolgot,mert annak erre is kellene lennie valami szabalyanak,mert mar egy ideje tagallama vagyunk Europanak.En ugy tudom,hogy a rokkantakrol mindenutt kiemelten kell gondoskodni. Azt gonodolm,hogy mar csak ezert is helyre kellene ilyen iranyban is tenni azt a bicikli/gyalogjrot mert gondolom,ez is elvaras.Remelem,hogy nem veszi senki tamadasi szanadekunak a hozzaszolasom,de mas cikkben is olvastam,hogy pl.az allatokra is unios eloirasok vonatkoznak,akkor ugy hiszem,a rokkantaknak is ugyanigy biztositani kell a kozlekedesuket es vedeni a testi epseguket.Ezzel a bicikli/gyalogjaros megoldassal ez lehetetlen.Igaz,ez a megoldas meg az unios csatlakozas elott szuletett.
    Udv.”
  • 40. gk vezető 2008. augusztus 09. 12:55
    „Írástudatlan!
    Én seálsz 29. kommentjére válaszoltam !!Mindent megértek,de mint többen írták,kerékpársávot lakotter.kívül nem lehet létesíteni.
    A szélesebb járda kettéosztása kerékprosok és gyalogosok részére a kerékpárosok biztonságosabb közlekedését szolgálja,ahol az úttesten sem kerékpársávot,sem kerékpárutat nem lehet kialakítani,a nagyobb forgalmú,keskenyebb főutak úttestjén és mellette.
    Az hogy a járda megosztása veszélyes gyalogosra és kerékpárra egyaránt,megértem,de hol biztonságos ma már,mikor a szabályoknak sokan vétenek,nem tartják be..Figyelmetlenek,erőszakosak,stb.Az emberi magatartást nem lehet sem sárga,fehér vonalakkal rendszabályozni. Én csak ismertettem amit tudok,és mégegyszer,a 29 kommentre
    írtam.”
  • 39. Írástudatlan. 2008. augusztus 09. 08:04
    „GK VEZ! Na hellóka! Te olyan szép kressz oktatásban részesítessz minket hogy az már csoda! Én is rendelkezem hivatásos jogsival igaz egészségoi állapotom mia tt már nem tudok dólgozni de a kreszz szabályait még nem felejtettem el.Most te vagy nem tudod vagy nenm is akarod meg érteni hogy mi mit is szeretnénk a kerékpár utakkal kapcsolatban.Tehát most megpróbálom neked leírni a lényeget.Olyan kerékpár utat szeretnénk ami külön álló a gyalogjárdától!Tehát ne egy sárgacsík legyen az elválasztó rész!De ha már járdára van bevíve a kerékpár út akkor meg el kellene választani óly módon amiket te is leírtál!Ne keljen se a gyalogosnak se a kerékpárosnak félnie hogy mikor mennek egymásnak!Tehát röviden hiába tudod te ilyenszépen a kressz szabályait attól még megmarad a veszélye a baleseteknek.Nem sértésből írtam neked le ezeket félre ne értsél csak azt szeretném hogy teljesen tisztába légy hogy mit szeretnénk.Üdv:Írástudatlan.”
  • 38. gk vezető 2008. augusztus 08. 23:37
    „bocs : a járdán,fehér vonallal két részre osztott kerékpárosok,és gyalogodsok részére táblával jelölt közl.si út.Ugy közlekedhetnek,hogy egymást ne akadályozzák.Ahogy a jelzőtábla jelzi,és útburkolati jel, úgy kell közlekedni. Ez nagy közúti forgalomnál,ahol nincs megfelelő hely kerékpársáv,v.kerékpár út kijelölésére, így biztonságosabb a kerékpárosok közlekedése,mint az úttesten. Természetes figyelmetlen kerékpárosok és gyalogosok e nélkül is vannak.”
  • 37. gk vezető 2008. augusztus 08. 23:20
    „sealsz,nincs módomban kresz előadást tartani,de röviden : a kerékpár is jármű a járdán is közlekedhet ha az úttest alkalmatlan erre,vagy nincs számukra kijelölt közl.út.Ilyen a kerékpárút ami lakott ter. belöl és kívül is lehet,Itt az úttesttől határozottan el kell különíteni,növényzettel stb. itt két irányban is mehetnek. Van még kerékpársáv,ami az úttesten van,sásga vonallal van leválasztva.Itt csak a járművekkel azonos irányba közlekedhetnek,és ez csak lakt.belöl lehet kialakítani. Van még a járdából leválasztott sárgavonallal a kerékpárosok ,gyalogosok részére kijelölt rész,ez a gyalogút ,és kerékpár.rözlek.táblával is megjelölt út. Tehát lakott terül.kívül,csak kerékpárút lelet,ami legalább 2m széles. Itt két irányba is közlekedhetnek a
    kerékpárosok.
    A járda az úttesttől útpadkával járdaszegéllyel v.hasonlóan
    az úttesttől határozottan elválasztott gyalogosok közl.
    szolgáló út.”
  • 36. seals 2008. augusztus 08. 21:06
    „Hianyolom,hogy nincs szo a cikkben arrol,hogy mennyi ido biciklin vagy gyalogosan az ut Szegedig . Tudja -e valaki?”
  • 35. seals 2008. augusztus 08. 20:51
    „Fegor
    Termeszetesen en is vedem a zoldet.Gondolom,vannak szabalyok,hogy mekkora betonletesitmenyhez vagy uthoz mekkora zoldnek kell megmaradni,vagy ha kisebb marad,mekkorat kell ujratelepiteni.Nem gondolom,hogy egy- mint megtudtam masfel meteres bicikliut akkora termeszeti katasztorfat okozna,hiszen mashelyen meg arrol panaszkodnak,hogy tul sok a gyomnoveny,stb.tul nagyok a fak,stb..
    De ha ez vegleg megoldhatatlan az elkulonitett bicikliut es a gyekekeket es idosek testi epseget senki nem vedi,akkor nincs mas megoldas,mint a foldalatti bicikliut,vagy kitiltani a bicikliseket a Kossuth ter kornyekerol is,mert otta gyalogosoknak van miattuk a legnagyobb problemaja.Kis varos,azt az egy km-t siman gyalogolhatja a ter kornyeken mindenki.haszna is van,mert a gyaloglas jo az egeszsegnek.
    Udv.”
  • 34. raikkonen 2008. augusztus 08. 17:01
    „A mai futam végeredménye 38 percecske.......Drága Szögi Andrea,te ugye vicceltél a 26-os időddel???????? Vagy ferrarival nyomultál,mint Kimi Raikkonen???? Ja,biztosan most a pénteki nap hibázott...??!! A kresz betartásával KIZÁRT DOLOG autóval ezen utat megtenni!!!!
    Egy próbaútra meghívlak,ha gondolod!!!!!! Vgy inkább mocival???
    Suzuki gsx-r 1000!!! Az én kincsem!!! A kék villám.Ha van merszed,és nem parázol bőven 200 felett,tőlem mehet! Csak kapaszkodni kell,és IMÁDKOZNI neked..........GARANTÁLOM A 26 perces időt!!!
    Talán még tudok faragni belőle...... :-) Szerinted????

    Üdv. R A I K O O N E N...... (Vagy Valentino Rossi)”
  • 33. Fegor 2008. augusztus 08. 11:49
    „úgy ok, ha el van választva az úttól, de ha nincs, mint éppen az andrássy belvárosi részén van, az katasztrófa. utálok rajta menni, mert egy csomó autós a felfestés ellenére sem hagy helyet a közlekedésre.”
  • 32. Írástudatlan. 2008. augusztus 08. 10:23
    „SEALS!Teljesen egyet értek veled!Kellenének olyan kerékpár utak a városon belöl is ami független a gyalogosoknak kialakított járdáktól.Mert az ilyen sárga csíkos mególdás nem ér egy kalap szart sem!Igaz ólcsóbb a festék mint egy kerékpár út építés de!sokkal vaszélyesebb is!Ami pedig a zőld övezetet illeti nem sokat kellene lecsippenteni belőlle.Ha a benzinkutak kedvéért tettek tönkre zőldövezeteket akkor már a kerékpár útaktól se sajnáljuk azt a minimális részt.Az Ady endre utcában is lehetne a járdán kívüli részen építeni egy kétirányú kerékpár utat.Minimális zőldterület elvételével.A Rapcsák utcán pedig az út egyik felén lehetne kialakítani és azt valami akadállyal elválasztani az úttesttől.Pl:kórlát,betonelemek mint az Andrásy úton,stb.A strand előtti rész szintén hasonló módon de ott is lehetne külön kerékpár utat is építeni mert lenne rá hely.Ez mind csak a pólgár mester úr jó szándékán múlna.Csak egy kis akarat kellene hozzá és biztosan bele lehetne építeni a város kőltség vetésébe.Most nem akarok rossz májúnak tünni de ő ugye autóval jár és így nem igen terjed ki a figyelme a kerékpárosok biztonságos közlekedésére.Mondom hogy csak egy kis jó szándékon és egy kis akaraton múlna az egész.Szerintem nem olyan nagy kérés ez a kerékpárosok részéről ugye?”
  • 31. Fegor 2008. augusztus 08. 09:12
    „seals. máshol hogy csinálják? például szegeden a józsef attila sgtn? a bicajsávos ötletedről azt gondolom, hogy az éppúgy rossz, mint ez. de ez a kisebbik rossz. rosszabb, ha egy autós megy át egy bicajoson, mintha egy bicajos a gyalogoson. féle ne értsd nem a bicajosokat akarom védeni, mert meggyőződésem, hogy a vásárhelyen a bicajosok a leghülyébb közlekedők, pedig én is bicajozok sokat. sokkal inkább az tetszik, hogy máshol meg védik az általában veled egyetértő hozzászólók a zöldövezetet. joggal. a másik pedig, hogy egészen biztos vagyok benne, hogy ha a te megoldásodat csinálták volna meg anno a bicajosok számára, akkor most most éppen az ellenkezőjét írnád "miért nem lehetett a járdából elvenni egy kis részt" annak, amit most írsz. csak azért, mert lj vagy ra csinálta amit csinált. ezt persze bizonyítani nem lehet, de azt látom, hogy nagyon ritka itt az a vásárhelyi fórumozó, aki nem zsigerből ír lj ellen, hanem objektíve. szerencsére van néhány kivétel.”
  • 30. chofer 2008. augusztus 08. 06:57
    „Tisztelt Szögi Andrea!
    Csak azért mert mi férfiak vagyunk és okosabbak, de én tényleg nagyon sokat jártam már autóval hódmezővásárhely-szeged között. Az út átlagban 35 percet igénybe vesz főleg az indóház tértől. Az indóház tértől kijutni a szeged vége tábláig kb. 10 perc és akkor sikerült elkerülni a csúcsforgalmat. Szabályok betartásával 15-18 perc az út. Tehát valóban van igazság abban amit ön írt, de ezek a leg optimálisabb esetek. Általában a kétsávoson egy traktro vagy vmi IFA miatt feltorlódik a forgalom. Akkor a városban piros lámpa, mondanom se kell, ha éppen a rakpart le van zárva, akkor nem lehet közlekedni Szegeden. Főleg most, hogy javítják az anna kúti részt.
    Busszal kb. 45 perc iskola időben, ezt azért tudom mondani mert diák vagyok. A sofőrök rendszerint nem tartják be a szabályokat, tehát gyorsan hajtanak. Na azért annyira nem, mert max. 100-al tudnak menni azok a buszok. De legalább próbálják hozni a menetidőt, meg kevesebb időt vesznek el az életünkből.
    Hát ennyit tudtam. Seals úr pedig lehet csodálkozni fog, ha nem fog ki egy traktort, vagy vmi keletnémet csodát.
    A legjobbakat!”
  • 29. seals 2008. augusztus 07. 23:18
    „gk vezeto
    Koszonom a helyreigazitast.Biztosan igazad van,ha a Kresz konyvre hivatkozol.Nekem nincs kresz konyvem,igy nem tudom megnezni benne..
    Viszont azt tudom,hogy a gyalogjaro szo az gyalogosan jarot jelent,tehat gyalogos szemelyek szamara keszult,az uttesttol elvalasztott kozlekedo jarda.vagyis ,gyalogjaro.A bicikli az jarmu, ugye?,Hogy jon a bicikli kozlekedes a gyalogosok szamara keszitett teruletre megha be is huztak a gyalogjaro kozepere egy szep sarga csikot.Az a kresz szempontjabol nem balesetveszelyes a kisgyerekek es idos szemelyek szamara?Igaz,vasarhelyen a gyalogosok vannak az utolso sorban a kozlekedesben.Regen volt olyan torveny a kreszben,hogy biciklis nem biciklizhetett a jardan,vagy gyalogjaronmert megbuntettek.Mit tortent akkor ezzel a torvennyel?Erre tudnal-e valaszt adni? megkoszonnem”
  • 28. Szögi Andrea 2008. augusztus 07. 22:16
    „Jó estét Önnek is!

    Annyit tudok hozzátenni, hogy hajrá! Várom a beszámolóját! Válaszolni hétfőn tudok, ha akkor még érdekelni fogja.
    Szögi Andrea”
  • 27. gk vezető 2008. augusztus 07. 22:16
    „25.seals !
    Egy kis helyreigazítás !
    A sárga vonallal leválasztott hely,az kerékpársáv,és legalább 1,5 m szélesnek kell lenni,és csak lakotterületen belöl lehet kialakítani !
    Képzeld el,lakotter.kívül,milyen balesetveszélyes lenne !
    Különben,kerékpársávra,nem "bicikliút"táblát tesznek ki,hanem kerékpársáv táblát
    Elég jól kavarod dolgokat,nézd meg a kresz könyved !”
  • 26. raikkonen 2008. augusztus 07. 21:18
    „Buona sera Szögi Andrea!!!!
    Holnap letesztelem a vásárhely-szeged futamot,és jelentkezni fogok!!!!!!!!! Fogadás???? Esetleges Délvilág előfizetés?????

    Mille grazie!!!!!! R A I K K O N E N”
  • 25. seals 2008. augusztus 07. 21:03
    „Fegor.
    Ugy,mint mas helyen csinaljak.Az ut szelen festenek fel egy meterre egy sarga csikot,amire kiteszik a bicikliut jelzest.A Rapcsak uton eleg szeles az ut menti zoldovezet,igy abbol el lehetne venni egy metert,szerintem mindeket oldalon.”
44 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak az ünnep után kezdik a 47-es út további szélesítését

Hódmezővásárhely - Augusztus 13-án adja át a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a 47-es főút négysávúsítását végző Mota-Engil Magyarország Zrt.-nek a munkaterületet. Tovább olvasom