Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Tízezrekből kampányolnak a független jelöltek

Milliók helyett csupán tízezreket költ a lapunk által megkérdezett mindszenti, mártélyi és székkutasi független polgármesterjelölt kampányra. Szerintük a választók nem a választási hadjáratba ölt pénz, hanem az elvégzett munka és a szimpátia alapján döntenek.
A pártok polgármester- vagy képviselőjelöltjeinek többmilliós kampányához képest a választások független indulói jóval szerényebb összegeket áldozhatnak bemutatkozási akcióikra. Arra voltunk kíváncsiak, hogy pártkassza hiányában, saját zsebből mennyit tudnak avagy hajlandóak kifizetni a választók bizalmának elnyeréséért.

A négyéves polgármesteri munkájával kampányol a mindszenti Zsótér István, aki most is indul a kisváros vezetői székéért. Az elvégzett feladatokat gyűjtötte csokorba szórólapján, amelyet 3200 mindszenti háztartásba juttatott el. Három hasonló kiadványt tervez még, és a helyi újságban is hirdeti magát. Számításai szerint kiadásai nem érik el a százezer forintot. Megjegyezte: négy évvel ezelőtt, amikor először szállt versenybe a polgármesterségért, ennek az összegnek a felét költötte kampányra.

Húszezer forintjába kerül a kampány a mártélyi Borsos Józsefnek. A polgármesterségért először startoló független jelölt két alkalommal mutatkozik be saját készítésű szórólapon. Csupán a papír és a nyomtatás költségét kell finanszíroznia. Borsos szerint egyébként sem az számít, hogy mennyi pénzt öl a kampányba. A jelenleg települési képviselőként dolgozó fiatalember úgy vélte: a választók az elvégzett munka függvényében mérlegelnek.

Vígh Viktor székkutasi polgármester úgy véli, több százezer forintot is lehetne áldozni a kampányra, de szerinte lehet, hogy ez nem használna, hanem inkább ártana az ügynek. Vígh harmadszorra indul a falu vezetői posztjáért. Elmondta: egy kistelepülésen könnyen megkaphatja a jelölt, hogy milyen sok pénzt költ a kampányra. Mindenki ismer mindenkit – hangsúlyozta –, ezért a választók leginkább a szimpátia alapján döntenek. Vígh Viktor is szórólapokkal kampányol. Azt nem tudta megmondani, hogy pontosan hányszor kerülnek a szórólapjai a postaládákba. A gyakoriságot a vetélytársak aktivitásától tette függővé. A szórólapos akció 50 ezer forintba kerül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az egyéniek kevésbé ismertek Vásárhelyen

Noha számtalan szórólapon, fórumon mutatták már be magukat az aspiránsok, az általunk megkérdezett… Tovább olvasom