Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Tovább csökkentek a fuvarozással foglalkozók esélyei

Gyakorlatilag minden 12 tonnánál nehezebb szállító járműre autópálya-matricát kell venniük a vásárhelyi vállalkozóknak április elseje óta. Mint mondják, egy komoly úti céljuk sem kerülhető meg „nem fizetős" utakon. A többletdíj kis szállítási tételnél jelent majd jelentős növekedést a fuvarköltségben.
A 12 tonnánál nehezebb kamionok egy napig érvényes autópálya-matricája 3000, a tíznapos 13 ezer 200, az egy évig érvényes pedig 219 ezer forintba kerül – két hete immár ezt a díjat azokra a járművekre is fizetni kell, amelyek a Vásárhely–Szeged távolságot teszik meg. A hódmezővásárhelyi vállalkozóknak azonban gyakorlatilag minden, ebbe a kategóriába eső járművükre meg kell vásárolniuk a matricát.

– Egyetlen nagyobb város vagy logisztikai központ sincs az országban, amihez úgy el lehetne jutni akár kerülőutakon is, hogy megússzuk a fizetést, így gyakorlatilag minden autónkra meg kell venni a matricát.
Persze az egyszeri, háromezres díj még nem lenne sok, de az összes autóra, egész évben már tetemes összeg – mondta Kiss Imre, a négy nemzetközi és nyolc belföldi forgalomban használt kamionszerelvényt működtető Buda-Hód Kamion Kft. ügyvezető igazgatója. – Az utóbbi két hétben még nem volt jelentős érvágás a belföldi útdíj, hiszen csak három olyan fordulónk volt, ahol matricát kellett venni, de hosszabb távon biztos, hogy nem úszhatjuk meg a többletkiadást. Elsősorban nem is az állandó, több tíztonnás fuvarok, hanem a száláru esetében lesz jelentős az a fuvardíj-növekedés, amit kénytelenek leszünk beépíteni az árainkba.

Az igazgatótól megtudtuk: ez a rendelkezés is hozzájárul ahhoz, hogy az ország egyes területein működő vállalkozók leszakadjanak. Eddig a dunántúliak jártak a legrosszabbul, hiszen ott a járművek vizsgáztatásának díja duplája a dél-alföldi tarifáknak, de most éppen ezt a régiót sújtja jobban ez a fizetési kötelezettség.

– Gondot nem, inkább egyelőre csak bosszúságot okoz az útdíj befizetése, amit a mi vállalkozásunk jelenleg nem tud érvényesíteni a fuvardíjak esetleges növelésével – osztotta meg az első hetek tapasztalatait lapunkkal Baráth Gábor. A Baráth Trans Kft. egy olyan autójára is ki kellett fizetni a matricát, amivel leginkább csak helyben fuvaroznak, néhanapján szállítanak vele Budapestre. Az igazgató szerint a sok kicsi sokra megy elv szerint inkább az év hátra lévő részében okoz majd érezhető terhet a vállalkozásnak ez a szigorítás.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zöld út az új vásárhelyi sportcsarnoknak

Közel egymilliárd forinttal támogatja az állam tizenöt évig Vásárhely új, 2,4 milliárd forintba… Tovább olvasom