Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Tramtrain: kell vagy nem kell?

Hódmezővásárhely - Kell-e tramtrain Vásárhelynek? – erről vitáztak kedden rendkívüli közgyűlésen Vásárhelyen. Havránek Ferenc (Zöld Baloldal) szerint most is példásan jó a közlekedés Vásárhely és Szeged között. Az Európai Unió finanszírozza a beruházást, ami egy petákjába sem kerül a vásárhelyieknek – érvelt a másik oldal.
Mindent Vásárhelyről

A delmagyar.hu hivatalos Hódmezővásárhely Facebook-oldala, nem csak vásárhelyieknek.

Példásan jó a közlekedés Vásárhely és Szeged között. Lemérte, busszal a nagyállomástól a Mars térig 32 perc. A tramtrain sem lesz gyorsabb – vélte Havránek Ferenc (Zöld Baloldal) önkormányzati képviselő a keddi rendkívüli közgyűlésen Vásárhelyen. Aggályait az idei költségvetés – tartalmazza a beruházás összegeit is – módosításának tárgyalásakor fejtette ki, hosszas vitát generálva. Megírtuk: az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer büdzséje a kalkulációk szerint 18 milliárd forint.

– 659 millió forintba kerülnek az engedélyezési tervek. 220 millió a jogi és pénzügyi szabályok kidolgozása. 1 milliárd már elment, és még semmi nem történt. A vásárhelyieknek eddig a tramtrain több mint 23 ezer forintjába került – folytatta Havránek. Elmesélte: maszek közvélemény-kutatást végzett, és nem találkozott olyannal, aki azt mondta volna: hiányzik neki a villamos.

– Korábban azt hallottuk, a négysávos út menti meg Vásárhelyt. Most a villamos. Mi jön még? – kérdezte. „Repülő!" – hallatszott nevetve a válasz. Havránek szerint pályázati pénz ide vagy oda, akkor is jól kell sáfárkodni vele, és hasznosan elkölteni.

Rosszul számol, nem a vásárhelyiekre kell levetíteni az összeget, hanem az európai uniós polgárokra, hiszen teljesen az EU finanszírozza a beruházást – hívta fel a képviselő figyelmét Almási István polgármester. A központi koncepciót hiányolta a vitához csatalakozó Kis Andrea (MSZP). Korábban arról volt szó, létrejön egy közlekedési konszern azért, hogy az állam ne finanszírozza a párhuzamos közlekedést. Hogy illeszkedik ebbe a tramtrain? – kérdezte.

– A tramtrain a két város között egyszerűsíti a közlekedést, megszünteti a párhuzamosságokat – mondta Hegedűs Zoltán fideszes képviselő. – Ha jól tudom, akkor a tervben erről is van szó, és a működtetésről is. A városnak egy fillér hasznot nem hoz, ahogy a Volán és a MÁV sem. Valószínűleg nem is Vásárhely üzemelteti majd. Az elektromos vasút és villamos a környezetszennyezést is mérsékli. Naponta pedig sokan ingáznak a két város között. Amikor a tramtrain elkészül, az egész országra érvényes lesz a tervezés és a jogi előkészítés – tette hozzá.

–Egy petákjába sem kerül a vásárhelyieknek a beruházás, ami 100 százalékos EU-s pénz – jegyezte meg Kovács László (Fidesz) is. – Több tucat szárnyvonalat szüntettek meg a szocialisták, most már azt is meg akarják szüntetni, ami el sem készült. „Pöcögők helyett" jól működhet a tramtrain – vélte.

Csúsztatásról beszélt a szintén fideszes Cseri Tamás. Azt mondta, ha van egy uniós pályázat a közlekedés fejlesztésére, akkor nem tehetik meg, hogy csirkekeltetőt vagy traktort vásárolnak a pénzből. Ha nem kérik, a pénz elúszik, egy gömb fagyit sem vehetnek belőle – jegyezte meg.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szalonnasütő a nappaliban

Különleges pihenő- és játszóparkot terveznek a Serháztér utcán Vásárhelyen. Tovább olvasom