Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Tucatnyi roncs a vásárhelyi utcákon

Főleg panel- és társasházak parkolóiban lehet használaton kívüli autókat találni Vásárhelyen. A közterület-felügyelet 12-15 roncsról tud. Ha kiderül, ki a tulajdonos, felszólítják, hogy vigye el, ha ezt nem teszi, megbüntetik. A gazdátlan járművek elszállítása és tárolása az önkormányzatot terheli.
Vásárhely több pontján is találkozhatunk olyan autóval, amelyen látszik, hogy hosszú hónapok óta nem ült benne senki: vastag por- és koszréteg fedi, a kerekei laposak, körbenőtte a gyom.

– Egy helyi rendelet kimondja, hogy a forgalom-, illetve üzemképtelen gépjárművekre nem lehet közterület-használati engedélyt kérni, vagyis nem lehet őket az utcán tárolni – nyilatkozta lapunknak Kőrösi Zoltán.
A közterület-felügyelet vezetőjétől megtudtuk, hogy 12-15 roncs csúfítja a város utcáit. Ezeket elsősorban a panel- és társasházak parkolóiban lehet látni, ahol nincs elegendő garázs.

Drágább a leves...

A vásárhelyi utcákat csúfító autóroncsok elszállítása, tárolása rengeteg pénzbe kerül az önkormányzatnak. Sok esetben ez a költség akár többszöröse is lehet a használaton kívüli jármű értékének. A város szerződést kötött egy vállalkozással, amely 7 ezer forint plusz áfáért viszi el a roncsot. Ezt követően kilencven napig egy őrzött parkolóban kell tárolni, amelynek díja napi 500, vagyis három hónapra 45 ezer forint. Ha kiderül, ki a tulaj, s a felszólítás után sem viszi el a közterületről a roncsát, akkor a helyszíni bírság 10 ezer, a szabálysértési bírság pedig 15-30 ezer forint, amelyet neki kell állnia.

– Elsőként matricát ragasztunk a kocsi szélvédőjére, amelyen tájékoztatjuk a tulajdonost, hogy három napon belül vigye el a járművét. Ha ezt nem teszi meg, akkor helyszíni bírságot szabunk ki, majd szabálysértési feljelentést teszünk. Ez persze csak akkor lehetséges, ha kiderül, kié a kocsi – folytatta Kőrösi Zoltán.

Ha nincs rajta rendszám, nem lehet rögtön beazonosítani. Ilyen esetben a közterület-felügyelők rendőrt hívnak, s előtte feltörik az autót. Erre azért van szükség, hogy be tudják azonosítani a motor- és az alvázszám alapján.

A legtöbb gond azokkal a roncsokkal van, amelyeket gazdáik még a szigorítás előtt vontak ki a forgalomból. Ugyanis régebben elég volt, ha eladták a rendszámot, s nem kérdezték meg, mi a további tervük a kocsival. Most azonban már nyilatkozni kell arról, mi lesz az autó további sorsa. Ugyanis a roncs veszélyes hulladéknak minősül.

– Részünkről is keményebb fellépésre lesz szükség, ha a kétütemű Trabantokat, Wartburgokat végképp kivonják a forgalomból. Ennek dátumát már annyit módosították, hogy nem lehet tudni, mikor következik be – tette hozzá a közterület-felügyelet vezetője.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy éve üresen áll az elhanyagolt telek

Két éve még játékbolt és fodrászat, illetve önkormányzati bérlakások voltak a vásárhelyi Szent Antal… Tovább olvasom