Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Turbókörforgalom lesz Vásárhelyen

Hódmezővásárhely - Csúcsidőben kétszer-háromszor is vált a közlekedési lámpa, mire a hosszú sorban álló átér a vásárhelyi Kálvin téri csomóponton. Az önkormányzat egy úgynevezett turbókörforgalom építését tervezi a jelzőlámpás kereszteződés helyén.
Az átépítésnél nehezebb lesz a közlekedés megszervezése erre az időszakra – hiszen itt megy át a 47-es forgalma.

Már elkészültek a vásárhelyi Kálvin téri csomópont átépítési tervei, s az önkormányzat be is adta a pályázatot. Ugyanis csak saját erőből a város nem tudja előteremteni a beruházáshoz szükséges 120 millió forintot, így támogatást vár.

– A jelenlegi jelzőlámpás kereszteződésnek olyan kicsi az áteresztő képessége, hogy csúcsforgalomban a járművezetőknek igen sokat kell várakozniuk. Az áthaladási idő növelése érdekében többsávos, fonódásmentes, úgynevezett turbókörforgalommal szeretnénk megoldani a problémát. Hasonló körforgalom működik már a 47-es főúton, Algyőnél – mondta Mucsi László, a polgármesteri hivatal városfejlesztési csoportjának vezetője.

Egy felmérés szerint a kereszteződést átszelő 47-es főúton naponta 14 ezer jármű halad. Fotó: Tésik Attila
Egy felmérés szerint a kereszteződést átszelő 47-es főúton naponta 14 ezer jármű halad.
Fotó: Tésik Attila

A tervezett csomópont áteresztő képessége várhatóan 5000 jármű lesz óránként. A jelenlegi kereszteződésben csak a 47-es főúton naponta 14 ezer, a Bajcsy-Zsilinszky utcában pedig 5000 jármű halad.

– Első ránézésre egy háromágú körforgalom lesz a téren, de az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utca, illetve a Szent István tér becsatlakoztatása mellett még három kisebb utcában is változások lesznek a kiépítés során – folytatta az irodavezető.

A közeli Táncsics Mihály utcáról közvetlenül nem lehet majd balra fordulni, hanem az innen kihajtók a körforgalmon keresztül mehetnek Orosháza irányába. Továbbá a Bercsényi utcát is csatlakoztatni fogják a körforgalomhoz. A legnagyobb változtatás a Szeremlei utcát érinti, ami jelenleg zsákutca. Ezt ugyanis megnyitják és egyirányúsítják a Bajcsy- Zsilinszky felé, néhány méterre a csomóponttól.

A csomópont közepére a jelenleg is a téren álló műemlék, a díszkút kerül. Az Andrássy és a Bajcsy-Zsilinszky utcában lévő kerékpárutakat is úgy kell majd kialakítani, hogy szabályosan áthaladhassanak a körforgalmon.

A beruházás kezdete egyelőre nem ismert, meg kell várni, míg a város elnyeri a támogatást. A kivitelezés során viszont nagy forgalomelterelést nem hajthatnak végre, így ütemezetten folyik majd a munka. Ez azt jelenti, hogy a jelentősebb forgalomleállításokra majd hétvégenként számíthatnak az arra közlekedők, mivel ilyenkor jóval kevesebb a jármű.

Olvasóink írták

  • 17. Psszmst 2008. április 11. 16:37
    „Még egy kis adósság! Mert önerőből nem megy. De lenyelem a pesszimista rosszmájúságot. Ha kell, hát kell. De: Kell?
    Most komolyan, tényleg akkora ott a forgalom? Legalább valamennyire megoldott, a Bethlennél katasztrófális a balra kanyar, meg a Bagolyvár kereszteződése is elég szűkös. Szerintem azok problémásabbak, persze előttem ezt ezrek kifejtették már.”
  • 16. Pellengér 2008. április 09. 15:19
    „Szegednek autópályája van, meg lesz m43 is (ha lesz)!”
  • 15. Gábor1 2008. április 09. 07:16
    „Hát nem a kisvárosiasság miatt maradt le Vásárhely az biztos. Nézd meg, Szentesnek van, Orosházának van, Vásárhelynek, Szegednek nincs.”
  • 14. Pellengér 2008. április 09. 00:45
    „Hát elég baj, hogy eddig nem csinálták meg az elkerülőt, úgy látszik a kisvárosok mindig lemaradnak!”
  • 13. Huha 2008. április 08. 21:55
    „Igen a szegedi színházas körfori nem teherautókra van kitalálva. Mint ahogy a Bagolyvár melletti sem arra kéne hogy legyen, ha lesz elkerülő út. Ha hiszünk az újságnak. Mindenesetre itt több hely van szerintem, mint Szegeden (vagy nem tudom), de azért örülök, hogy nem nekem kell kitalálni, hogy nézzen ki a körforgalom. Akkor aztán szidhatnátok teljes joggal.

    "Talán előbb el kéne kezdeni, aztán lehetne beszélni a befejezéséről." Szóról szóra! Mindenesetre a pályázat elkészült, önerő megteremtve, most a kormányzaton múlik a dolog. Vásárhely elkezdte a folyamatot. Én bízok benne, hogy lesz elkerülő utunk.”
  • 12. Gábor1 2008. április 08. 17:45
    „Nade azért azt ne felejtsük már el, hogy a szegedi színházas körforgallom csak személyautókra van (meg néhány trolira, amik keresztülhajtanak a közepén) nem a 47-es kamionos forgalmára.
    (a nagykörúton belülre nem hajthatnak teherautók)

    Egyébként akkor is kell oda körforgalom a bagolyvárhoz, ha meglesz az elkerülő. Ugyanakkor a zeneiskolához nem kell.

    "Vásárhely forgalmi rendjében alapvető változást hoz majd, ha befejezik a várost tehermentesítő elkerülő utat. "

    Talán előbb el kéne kezdeni, aztán lehetne beszélni a befejezéséről.”
  • 11. Huha 2008. április 08. 13:48
    „félnótás! Annyit írtam neked, hogy Szegeden a színháznál is megcsinálták a körforgalmat, mondjuk olyan is lett. Lehet, jártál már arra, ott még szűkebb a hely, mint itt. Ha műemléket bontanak az gáz.

    A többi pedig arról szólt, ahogy én értem legalábbis, hogy mind a városvezetés, mind a kormányzat azt szeretné, mint mi, hogy elkerülő út legyen, tehát ne menjen keresztül a teherforgalom a városon. És ha jól látom a cikkekből, ezért tettek is már valamit mind a két részről. A cikkekből is az látszik, hogy a városnak az elkerülő útra van (önerő) illetve lehet (pályázat) pénze.

    Amit Gábor1-nek küldtem cikket, abból pedig az, hogy erre a körforgalomra is van pénz, mert azt meg már nyár végére ígérik.

    Aztán nyugtával dícsérjük a napot.”
  • 10. félnótás 2008. április 08. 13:02
    „Úgy látom félreérthető volt amit írtam, vagy csak direkt félre is akarták érteni. (Huha)
    Én azt mondom, nem látom a megoldást a jelenlegi helyzetben (műemlék, stb) Mondhatnám azt is, nem látom a pénzt sem, ami nagyobb baj.
    Teherforgalomra tervezni a város kiemelt helyén, bevásárlóközpontok, oktatási intézmény....
    Én magam is láttam legalább 4 tervet az elmúlt 18 évben a város közúthálózatával kapcsolatban. Egy sem valósult meg! De politikailag szépen szólt. Nehogy most is ez történjen!”
  • 9. Huha 2008. április 08. 12:44
    „Szerintem (Nornorával értek egyet) inkább hanyagolni kéne ezeket a beruházásokat, mert ha lesz elkerülő út, akkor nem biztos hogy ezek a kiadások szükségesek lesznek. Persze ez optimista hozzállás tudom. De ha hozzátesz a forgalomhoz és a városképhez, akkor nem bánom, had menjen!”
  • 8. Huha 2008. április 08. 12:38
    „félnótás! Valahogy csak megoldották Szegeden is a színháznál. Mondjuk olyan is lett...

    Egyébként mennyire egy kattra mozog az agyatok a városvezetéssel! Öröm nézni, hogy ennyi ember mind egyet akar. Sőt nemcsak a városvezetés, de még a kormány is ezt akarja, ha lehet hinni a cikknek: "Mivel a két utca főútvonalon fekszik, így azok a Magyar Közút Kht. kezelésében állnak. A kht. szóvivőjétől, Szőnyi Zsolttól megtudtuk: a társaság nem tervez ide (speciel ez a Bethlennél van) sem körforgalmat, sem jelzőlámpát. Szerinte Vásárhely forgalmi rendjében alapvető változást hoz majd, ha befejezik a várost tehermentesítő elkerülő utat. Ez egyébként szerepel a kormány közlekedésfejlesztési operatív programjában." (http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/az_elkerulo_ut_jelenti_a_megoldast/2020054/) Tudniillik az elkerülő út megépítése kormányzati feladat.

    De a városvezetés kifejezetten szorgalmazza az ügyet, ha lehet hinni egy másik cikknek: "A város közgyűlése a múlt heti ülésen megszavazta az útépítéshez (az elkerülőhöz) szükséges 97,5 millió forintos önerőt." (http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/elkerulo_utat_epitene_hodmezovasarhely/2037775/)
    A cikk szerint pályáztak is. Azt csiripelik a verebek, hogy még az idén el is bírálják a pályázatot.

    Aztán majd látjuk...”
  • 7. félnótás 2008. április 08. 12:02
    „Bagolyvárnál körforgalom?
    Hogyan? Lebontják a városfalat (műemlék) Egyébként a kifelé tartó út keresztmetszete nem tenné lehetővé.
    Elvesznek a volt Kossuth előtti "gödörből? Lehet, de így is nehezen megoldható a jobrrakanyarodás Szeged felöl érkezve és ennek a jobbítása az adott terepviszonyok között nehezen elképzelhető.
    Persze lehet, hogy sikerül.
    De! A kamionforgalom keresztülmegy a belváros egy jelentős részén. Mi van sokszor beígért elkerülő úttal? Nem az lenne aa megoldás?”
  • 6. morgó 2008. április 08. 10:50
    „Üdv mindenkinek!Máshol, ahol kímélni akarják a várost a forgalomtól elkerülő úttal oldják meg. Itt ez évek óta nem sikerül, csak egyik utcából a másikba terlegetjük a forgalmakat. De ebben (is)legalább elsők vagyunk!! Csak ez számít!Remélem a szökőkút nem esik áldozatul valamelyik "körforgalmi műalkotásnak" Én legalábbis közlekedni, parkolni, nem utolsó sorban ÉLNI szeretnék a városunkban. Lassan sajnos egyiket se lehet! De azt legalább TURBÓ módon.”
  • 5. Huha 2008. április 08. 10:48
    „Látod Gábor1! Még ki sem mondtad, de óhajod máris meghallgattatott: "A Bagolyvárnál lévő torlódás várhatóan a nyár végére megszűnik, itt ugyanis körforgalom épül, azzal megszűnik a jelzőlámpa, mely miatt a kereszteződéstől délutánonként már a vasúti aluljáróig állnak a Szeged felől érkező járművek." (http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/tobb_ponton_atalakul_a_vasarhelyi_kozlekedes/2052105/)

    Tehát először oda raknak körforgalmat. Aztán majd meglátjuk mi történik...”
  • 4. Nornora 2008. április 08. 09:46
    „Érdekes, én eddig nem vettem észre, hogy bármi gond lenne ezzel a csomóponttal. Kell a munka az útépítőnek? A Bagolyvárhoz kellene a lámpa, mert az ember ott kap infarktust.”
  • 3. Gábor1 2008. április 08. 08:10
    „Sztem ennél a csomópontnál sokkal kritikusabb a bagolyvárnál lévő lámpás, ami egy katasztrófa. Először oda raknék körforgalmat.”
  • 2. Antikormos 2008. április 08. 07:50
    „"Az áthaladási idő növelése érdekében...". Szerintem ha az áthaladási időt növelni akarjuk, akkor sokkal olcsóbban is meg lehet oldani a feladatot: mindenhova "behajtani tilos" táblákat kellene kirakni. Úgy aztán megnőne az áthaladási idő. És nem is kerülne ennyibe.

    Persze ha nem ez a cél, az más...”
  • 1. limux 2008. április 08. 07:47
    „Reméljük az ártézi kút nem esik áldozatul.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Május végére elkészülhet a barattyosi kerékpárút

Hódmezővásárhely - Május végére elkészülhet a Vásárhelyt és Barattyost összekötő kerékpárút, aminek… Tovább olvasom