Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Városi kisbuszt kaphat Vásárhely

Hódmezőváshely - Tizenkét ülő- és huszonöt állóhely, alacsony padló, háromezer köbcentis, száznyolcvan lóerős motor – röviden ez a paramétere annak az úgynevezett midibusznak, melyet péntek délelőtt próbáltak ki Vásárhelyen a Tisza Volán, az önkormányzat és a sajtó képviselői.


Tizenkét ülő- és huszonöt állóhely, alacsony padló, háromezer köbcentis, száznyolcvan lóerős motor – röviden ez a paramétere annak az úgynevezett midibusznak, melyet péntek délelőtt próbáltak ki Vásárhelyen a Tisza Volán, az önkormányzat és a sajtó képviselői. Ha beválik a 20-25 millió forintba kerülő jármű, akkor az utazási társaság 5-6 darabot állít forgalomba Vásárhelyen. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelenleg futó nagy buszokon olyan kevés az utas, hogy gazdaságtalan az üzemeltetésük. Fotó: Karnok Csaba

Olvasóink írták

  • 4. Madárka 2008. március 10. 21:05
    „Nekem fölrémlik egy időszak, amikor városunkban egyetlen rozoga busz járt hol a nagyállomásra, hol Népkertre három-négy utassal. Aztán a 70-es években bebizonyították, hogy ebben a városban gazdaságosan nem tartható fenn a buszközlekedés, pedig akkor még volt ám Hódiköt, Hódgép, porcelángyár, sok ezer dolgozóval. Aztán amikor a Hódmező két éve elvállalta volna, az nem kellett a városvezetésnek. Most meg itt van a kisbusz, mutatóba. Fejlődünk, fejlődünk - visszafelé”
  • 3. NTK 2008. március 08. 14:34
    „Jók lennének ezek a kisbuszok ha megfelelő menetrend is társulna hozzájuk. Azonban úgy tűnik, hogy csak a süketek párbeszéde folyik a Tisza Volán, a város és a lakosság között. Amig nem igazítják a munkaidő végéhez és még sorolhatnám, hogy mihez a menetrendet, addig még ezek a kisbuszok is kihasználatlanok lesznek. Ezért aztán nem kell csodálkozni, hogy mindenki kerékpárral és autóval közlekedik leginkább. Ki az a bolond aki ezért a néhány járatért megveszi a 3500 forintos havi bérletet. Ennél valamivel többért Szegeden viszont van tömegközlekedés meg jóval sűrűbb követési idő is.”
  • 2. Beaver 2008. március 08. 13:07
    „Igen-igen. Tavaly mutattak be egy hasonló kisbuszt, ami próbaüzemben is volt a Kertvárosi 12-es vagy 16-os vonalon. Akkor is jól elhúzták az orrunk előtt a mézesmadzagot, aztán nemhogy új kisbuszt nem kaptunk, de még a meglévő járatokat is ritkították rendesen. A mostani buszok jó része belül is koszos-poros, szemmel láthatóan soha nem takarítják. A rosszabbik eset, hogy a fent említett vonalakon újabban távolsági buszok járnak, dupla üléssorral stb., ami a lehető legkényelmetlenebb megoldás a városi közlekedésben (és akkor még az alacsonypadlót nem is említettem), a Nagy A. J. utcai buszfordulóban pedig nem férnek el, több perces manőverezés árán tudnak csak kikanyarodni onnan. Ja, az alacsonypadlós buszok pedig Szegeden vannak üzembe állítva.”
  • 1. pederzoli 2008. március 08. 07:29
    „Cím: Hogyan találjuk fel a csövön a lyukat? Ilyenek már voltak próbaüzemben talán tavaly nyáron? nekem egyébként valami azt súgja,hogy tudatosan rothasztják a helyi tömegközlekedést,mert most a cikkből kiderült,hogy a jelenlegi MÉG MINDIG csapnivaló menetrend nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Apropó:hová tüntek az alacsonypadlós Volvo-k?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kisfiút ütött el egy autó Hódmezővásárhelyen

Hódmezővásárhely - Személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt péntek este… Tovább olvasom