Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Vásárhely azt szeretné, ha a Volán fejlesztené a helyi tömegközlekedést

Hódmezővásárhely - Továbbra is elégedetlen a vásárhelyi önkormányzat a helyi tömegközlekedéssel, a szolgáltatást végző Tisza Volánnal. Benkő Zsolt települési képviselő szerint a cégnek a lakossági igényekhez kellene igazodnia. A Volán vezérigazgatója, Szeri István úgy véli: nekik is érdekük a jó szolgáltatás.
Fokozatosan csökken a Tisza Volán vásárhelyi járatainak kilométerszáma – hívta fel kedden sajtótájékoztatón a figyelmet Benkő Zsolt (Fidesz) önkormányzati képviselő. Példáként említette: míg 2004-ben évi 700 ezer kilométert mentek a helyi buszok, és ehhez 13,5 millió támogatást adott az önkormányzat, addig 2009-ben 400 ezer a kilométer, és 35 milliós a támogatás.

– A közlekedési cég most 250 ezerre csökkentené a kilométert, és 70 milliós hozzájárulást szeretne. 7 éve 19 forint önkormányzati támogatást kértek kilométerenként, most 280 forintnál tartanak, az emelkedés nem fogható az üzemanyagárra – mondta Benkő. Ezt nemcsak ő, hanem képviselőtársai, Fekete Ferenc és Cseri Tamás is szóvá tette már egy korábbi sajtótájékoztatón. Benkő Zsolt kedden ismételten hangsúlyozta: elégedetlenek a helyi tömegközlekedéssel, amelyet a lakosság igényeihez kellene igazítani, és ez a Tisza Volánnál nem működik.

– Elvárható, hogy alacsony padlósak legyenek a buszok, vonaltérképeket helyezzenek ki, ne telefonáljanak a sofőrök vezetés közben – sorolta a képviselő. A vásárhelyi önkormányzat is fejleszt, az elmúlt időszakban 100 milliót költött a buszvárókra.

Benkő külön kiemelte a sajtótájékoztatón Szikáncs problémáját. Elmondta: drasztikus lépésre kényszerülnek, azaz megszüntetik az út melletti megállót, ha nem megy be a Tisza Volán járata Szikáncsra. – A cég élén pedig változásra lenne szükség, olyan vezető kellene, aki meghallja és figyelembe veszi a lakossági igényeket – hangsúlyozta a képviselő.

Mint ahogy korábban, most sem kívánt reagálni a személyét is érintő kritikára Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója. Elmondta, nekik is érdekük, hogy jó szolgáltatást nyújtsanak Vásárhelyen. A helyi tömegközlekedés költségcsökkentése miatt tárgyalnak az önkormányzattal. Javaslataik között szerepel, hogy 400-ról 250 ezer kilométerre csökkentik a helyi buszok menetét, de a kiesett helyi járatokat helyközi buszokkal pótolnák. A mindszenti járatot például Vásárhelyen belüli közlekedésre, gyakoribb megállással is használhatnák az utasok, helyi bérlettel. Így 30–40 milliót spórolhatna a cég és az önkormányzat, és évi 152 ezer helyközi kilométerrel többet kapna a város, ahol egyébként a buszok 70 százaléka alacsony padlós.

A 3 tengelyes járatok nem tudnak átmenni a szikáncsi vasútátjárón, mert nagyon alacsonyak. A közút és a vasúti átjáró túl közel van egymáshoz, a buszok végei belógnak a vasúti szerelvénybe – reagált Szeri István. 4 járatpár megy be a településre, ezek is nehézkesen, a korábbi belvíz és az út állapota miatt. Megoldható, hogy minden járat bemenjen, de csak magas padlós, szóló buszokkal. A vezetés közbeni telefonálást pedig a cég és a KRESZ is tiltja – mondta.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. lepkehalo 2011. július 07. 12:19
    „A Hódmező is a nyereséges Szeged-Vásárhely vonalra pályázott, Szikáncs náluk sem volt a térképen. Nagyon helyes, hogy nem lehet mazsolázni.”
  • 25. DMagóg 2011. július 06. 21:01
    „23. eldorádó 2011.07.06. 15:00 !
    Ja, a képviselők és Te is közlekedésszervező vagy? Sok az üresjárat!”
  • 24. klj_54 2011. július 06. 15:45
    „21. eldorádó 2011.07.06. 14:42
    Vállalkozási szabadság van, tessék és csinálj egy céget és nevezz be a vásárhelyi versenybe!
    Nem véletlenül van monopolhelyzetben a volán, ezen nem lehet meggazdagodni.”
  • 23. eldorádó 2011. július 06. 15:00
    „15. D(e)Magóg
    Valóban, nem mindegy hogy útelterelés vagy téma elterelés :-)
    Közlekedés szervezésről eljutottál a munkahely-teremtésig. Hja, Szeri úr keresheti is ...”
  • 22. eldorádó 2011. július 06. 14:55
    „16. történész
    - ismét szelektív a történelmi emlékezeted: 2010 előtt hmvhely ellenzéki végvár volt: a maszop káderek, vállaltvezetők körberöhögték lázárékat, ha el akartak érni valamit. Egyrészt most csak soknak tűnik nektek a felgyülemlett elmaradt fejlesztések, másrészt, ki nevet a végén c. játékban fidesz-lázár van nyerő pozitúrában.
    Megjóslom, hogy a megyei közút vezetése is jobban teszi, ha előveszi Hmvhely beadványait!”
  • 21. eldorádó 2011. július 06. 14:42
    „20. Ebgondolat, valóban nem értesz mindent:
    Szegednek van saját közlekedési vállalata, míg a megye többi városában a monopol helyzetű Tisza Volán diktálja, hogy milyen feltételekkel szolgáltat. Mondjuk, kár volt évekkel ezelőtt a HÓDMEZŐT kiiktatni a versenyből...”
  • 20. Ebgondolat 2011. július 06. 13:19
    „Az is eléggé elgondolkodtató, hogy míg Szeged EU-s pályázatokat kihasználva vásárol alacsonypadlós trolikat, villamosokat, addig lázárhely ezt egyenesen KÖVETELI magának! Na, ez az a fideszes arrogancia, ami miatt tizenévvel ezelőtt eltávolodtam tőlük! Ma már egyenesen el is határolódok...”
  • 19. Ebgondolat 2011. július 06. 13:11
    „Én valamit nagyon nem értek: a vásárhelyi narancsos képviselők fejlesztenék az ottani "tömegközlekedést", fejlesztik az ottani sétálóutcát, míg az itteni (szegedi) narancsosok állandóan támadják a Polgármestert, mert az (európai mértékben) fejleszti a tömegközlekedést és magát a várost is!”
  • 18. Cyber 2011. július 06. 12:05
    „#16!
    Ez így van! A számból vetted ki a szót! :)”
  • 17. macs 2011. július 06. 11:05
    „A Volán nyújtson maximális szolgáltatást, de a megrendelő csak részben akarja megtériteni a költségeket. (Az üzemanyagárak mellett még, talán, figyelembe kéne venni a buszpark megfiatalitásának költségét, stb.) Amennyiben a cég vezetője ebbe az üzletbe nem bele, akkor leváltjuk, illetve botrányosnak minősítjük a veszteséges vállalati működést, majd közpénzből szananáljuk. Érdekes hozzáállás.”
  • 16. történész 2011. július 06. 10:28
    „eldorádó
    Hódmezővásárhely egy város ,és emberei egy része vissza él a politikával.Olyan dolgokat követel magának amely a tisztesség határait súrolja.A TV állami cég, azt,hogy milyen járműveket szerez (het) be nagyba a Lázár úr parlamentje határozza meg, és csak kis mértékben a vezérigazgató.
    Talán észre kellene venned,hogy van még több város a Megyében akik nincsenek abban a helyzetben ,hogy politikai hatalmuknál fogva ilyen fenyegető személyeskedő stílusban követeljenek maguknak kivételezést a többi egyénnel szembe.A demokrácia nem az erősebb kutya...elven kellene,hogy működjék.Most a Lázár úr által irányított város szerinted azt szeretné, hogy minden új jármű amely szűkös keretek között jut a volánnak nálatok üzemeljen ,mert ha nem kirúgatjuk a főnököt..mert..”
  • 15. DMagóg 2011. július 06. 09:59
    „13. eldorádó 2011.07.06. 08:58 !
    A figyelem elterélésének művészi szintre fejlesztett módszere az, amiről Te beszélsz!
    Nem szívesen hangsúlyozom, mert annyira elemi dolog, a munka lehetősége, a munkahely! Amíg ez hibádzik, hiányzik, addig nincs miről vitázni! Szemfényvesztés, álságos színjáték! Persze, lehet mondani, hogy beszéljünk másról! Csak az mellébeszélés! Tudod, munka, munkahely! Aztán jöhet a többi kérdés, a hogyan tovább kérdése.”
  • 14. Cyber 2011. július 06. 09:16
    „#11!
    Szerintem pont a TV Zrt az egyik olyan cég a megyében aki a lehetőségekhez mérten próbál lépést tartani az igényekkel!”
  • 13. eldorádó 2011. július 06. 08:58
    „10. történész 2011.07.06. 07:47
    - Lázárnál nem elég csak jó fideszesnek lenni, mennyiségi és minőségi munkát is követel.
    - az állami cégeknél is "rendszerváltás" kell: szemléletben, szolgáltatásban, gazdálkodásban!
    - az állami cégek közvetett tulajdonosa még mi (polgárok, utasok, autósok), vagyunk a választott képviselőink -> kormányunk, önkormányzatunk által!
    - Ha a fentieket egy cégvezető ezt nem képes átpréselni a önmagán és a cégen (mert egy ilyen átalakítás nem fáklyásmenet) annak távozni kell!”
  • 12. DMagóg 2011. július 06. 08:32
    „Valamikor, a mainál több lakosú városban, több munkahely volt, s egyetlen egy autóbusz, ám, talán mégis elégedettebb volt majdnem mindenki. Később már-már lehetetlen feladat volt a munkába járók zsúfoltságtól mentes autóbuszos közlekedésének a megoldása. Felmerült a műszakkezdések idejének a széthúzása is. Akkor még súlya volt a munkába járok elégedettségének, volt munka(hely), a munká(s)nak becsülete! Köszönettel venném a munkábajárás súlyos nehézségeinek a bemutatását! Csatlakoznék az elégedetlenséghez! Egyébként meg mivel vagyunk elégedetlenek? No, igen, az orvoshoz járás lehetősége. Ez is működne, ha volna tömeges munkábajárás is! A problémát a gyökerénél kellene megragadni, s nem fanyalogni! Az, hogy mit, mennyiért, az, szakmai és verseny kérdése. Mutassa már be valaki, hogy egy vezetőcserétől miért kerülne kevesebbe, s lenne jobb? Ja, hogy az tudná, hol lakik az Atyaúristen! Szerény jogi ismerettel is tudható, hogy az erőfölénnyel való visszaélés büntetendő. Kérdés, melyik fél próbál ezzel visszaélni? Persze van a gazdasági és a politikai (hatalmi) erőfölény. Utóbbi nem versenyjogi kategória, ám az elégedetlenség látványosan el(ő)adható!”
  • 11. eldorádó 2011. július 06. 08:30
    „Vannak problémák, pl.:
    Hmvhelyen (is) egyes TV buszok nem a buszállomáson parkolnak , hanem a sofőr lakásánál elfoglalva több autós parkolóhelyet ...egy faluban, hajnali munkásjáratnál még érthető, hogy nem a telephelyen éjszakáznak, de itt a városban!? Más. Miért kell 60-nal döcögni a 45-ös úton, az évtizedes menetidő miatt!? Írják már át a menetrendet, nincs már annyi tanyasi felszálló!

    A fejétől büdösödik a hal a Volánnál (is)...ha egy cég nem tud lépést tartani az igényekkel, akkor (le)váltani kell a vezetést!”
  • 10. történész 2011. július 06. 07:47
    „roppant érdekes ez a dolog.Jelenleg úgy néz ki, mi vagyunk a hatalom,valamit akarunk, nincs ? akkor jön a büntetés.
    Nem vezet ez jó irányba,túl diktatórikus ez a kijelentés::szóltam, még nincs úgy akkor ki a vezetővel.Talán Vásárhelyen is észre kellene venni mi a demokrácia és mi a kialakuló más..”
  • 9. dean23 2011. július 05. 22:56
    „Na mivan, a zembereknek már nem tudnak S8-as Audit rendelni lázárblokkolóval csak ótóbuszé könyörögni?!”
  • 8. csafe 2011. július 05. 22:38
    „Ez úgy 30÷40 évvel ezelőtt is így volt. Szólt a jó ember, jó elvtárs pártitkár és az igazgató máris intézkedett! Azután 89-ig 20 milliárd dollár állami adósság keletkezett. Én is szeretném ha a tanyámra 15,.. nem! 5 percenként járna egy busz, mert nem szeretek várakozni.”
  • 7. booo 2011. július 05. 21:44
    „Csak egy alap kérdés!
    Egyáltalán van szükség Vásárhelyen helyi járatos közlekedésre? Hányan veszik igénybe és ebből hány ember fizet?
    (tehát nem nyugdíjas vagy diák)”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Félszázan tettek állampolgársági esküt

Közel félszázan határon túl élő magyar tette le tegnap délelőtt a vásárhelyi városházán az állampolgársági esküt. Tovább olvasom