Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 32°C Még több cikk.

Vásárhely elégedetlen a helyi közlekedéssel

Hódmezővásárhely - Elégedetlen a Tisza Volán Zrt. helyi szolgáltatásával a vásárhelyi önkormányzat. Fekete Ferenc önkormányzati képviselő kijelentette: személyi változás kellene a Tisza Volán élén. Szeri István vezérigazgató szerint a vállalásaikat teljesítették.
Cseri Tamás és Fekete Ferenc (Fidesz) önkormányzati képviselő tegnap sajtótájékoztatón jelentette be: Vásárhely elégedetlen a Tisza Volán Zrt. helyi tömegközlekedésben nyújtott szolgáltatásával. A lakossági fórumokon rengeteg a panasz, elsősorban a járatok sűrűségére, ezen a jövőben mindenképpen változtatni kell.

Kovács Pál, az önkormányzat szakmai tanácsadója elmondta: a 2009-ben megkötött szerződés pontjait nem teljesítette a cég, alacsonypadlós járműveket, midibuszokat és nagyobb járatsűrűséget ígért. A Tisza Volán legújabb javaslatában pedig az szerepel, hogy a futott kilométerek számát 400 ezerről 250 ezerre csökkentenék, ezért viszont július 1-jétől Vásárhelynek az eddigi 35 millió forint helyett közel 70 milliós hozzájárulást kellene fizetnie, ellenkező esetben a e hónap végétől megszüntetik a szolgáltatást a városban. Ezt teljességgel elfogadhatatlannak tartják. Cseri elmondta, szerinte az állami tulajdonú cégnek figyelembe kellene vennie a vásárhelyi adófizetők érdekeit is. Fekete Ferenc végül úgy összegzett: személyi változásra lenne szükség a Tisza Volán Zrt. élén.

Szeri István vezérigazgató a személyét érintő felvetést nem kommentálta, azt azonban elmondta: a 2009-es megállapodásban – a feladatot pályázaton nyerték el – vállaltakat teljesítették. Forgalomba állítottak alacsonypadlós járművet, és vásároltak egy midibuszt. A kért támogatási összeg kétségtelenül emelkedett (de nem a duplájára), elsősorban az üzemanyagár miatt. Egyébként nem érti a képviselők reakcióját, azt sem, Kovács miért beszél a szolgáltatás esetleges megszüntetéséről (ami nem is lenne érdeke a Volánnak), hiszen a tárgyalások még zajlanak a vásárhelyi tömegközlekedés átszervezéséről, racionalizálásáról, amire több tervezetük van. A legkedvezőbbel 30 millió forinttal lehetne csökkenteni a két fél közös költségeit.

Szeri még közölte: manapság mindenütt veszteséges a városi tömegközlekedés, ami ezért egyre nagyobb áldozatokat követel a településektől és a Tisza Volántól. A szaktárca a települési önkormányzatok szövetségeivel, valamint a szolgáltatókkal június 21-én egyeztet a hatékonyabb finanszírozás érdekében.

Olvasóink írták

37 hozzászólás
12
  • 37. lepkehalo 2011. június 14. 17:47
    „38. történész: Na, még kiderül, hogy a vásárhelyi polgárok a népnyúzás élharcosai. A jövedelemelvétel meg csak hoz nekünk, nem visz.”
  • 36. totya66 2011. június 14. 12:37
    „37. varadipal 2011.06.13. 17:25
    Nem mert 2006-ban ő azt mondta ha nem nyer az országgyűlési választáson akkor polgármesterként sem indul.
    De a városban nem is nyert viszont van sok falu a körzetében és mindenhova támogatást ígért, így a falvak hozták neki a győzelmet.
    Ezek után ki mer polgármesterként indulni ellene?
    Bosszúból amiért a képviselőin Mártély polgármestere ellene indult elvette az üdülő területet, és kaptak egy szép erdőt cserébe. De melyik hozz több bevételt??
    Itt a 2 patrónusa aki 2002-ben a trónra emelte 2006-ban ellene fordult, ma már nem jegyzik őket a városban.”
  • 35. airwaves 2011. június 14. 10:28
    „13 milliárdért lesz majd tram trararamm (Lézer villamos) és minden rendben lesz. Egy-két zsebben is...”
  • 34. történész 2011. június 14. 09:57
    „Egy ilyen stabil fidesz városnak be kell látni romlik az ország helyzete,így nekik ,ahonnan minden nép nyúzás,jövedelem elvétel elindul is részt kell vállalni a szegénységben,a nélkülözésben.Az,hogy ilyen vagy olyan a városban a busz közlekedés az nem a Volántól függ,nem a volán szabja meg a fordákat,hanem az okos ötleteket adó helyi képviselők döntései.Olyan a közlekedés is mint a kereskedelem..bemegyek a boltba és a kínálatból vásárolok,ha nem jő a tömeg árú akkor bizony a magasabb kategóriáért többet kell fizetni.A bolt nem nézi az én státuszomat,meg a kivagyok-ságomat,hanem csak azt fizetek vagy nem. Nem biztos ,hogy kis megmondó Jancsikat kell a helyi közéletben is alkalmazni,aki a múlt időszakát idézve sorba indítja a megyei nem apcsik.vezetők lejárató hadjáratát,igen érdekes indokú háttérrel..
    Az ország bajba van 1989-től 2011.06.14-ig minden politikus csak magának vett el vagy így vagy úgy,jó volna már ha lenne közöttük egy Széchenyi is aki áldozna is a hazájáért,és nem csak azt várná, hogy a Volánosok béréből legyen magasabb szintű szolgáltatása a városi közlekedésben.”
  • 33. varadipal 2011. június 13. 17:25
    „Nem a Lázárt kellene seggbe rúgni? Ti választottátok magatoknak.”
  • 32. totya66 2011. június 13. 11:06
    „Vásárhely szerintem túl nagy területű város ahhoz hogy a zegzugos utcáin normális tömegközlekedést lehessen kialakítani.
    Ezért amíg nem jön a villamos és a metró, addig az egészségükre kicsit is adó polgároknak javasolnám a kerékpárt, aki pedig már nem bír kerékpározni az a közlekedési eszközökön sem fizet ezt viszont a városnak kell kifizetni támogatás formájában.”
  • 31. klj_54 2011. június 12. 20:07
    „34. történész 2011.06.12. 18:46
    Laktam Komlón és állítom, hogy igencsak gyengécske a helyi közlekedés Szegedhez vagy Vásárhelyhez képest!
    Elkergették Pávát és az utódja a fideszes vádaskodásokkal, téves döntésekkel becsődölteti a városát!
    Amúgy jó fideszes módjára...”
  • 30. történész 2011. június 12. 18:46
    „Megszűnhet a komlói helyi közlekedés

    Központi, kormányzati egyeztetések indulnak a tartósan veszteséges városi - köztük a komlói - helyi közlekedés problémáinak megoldására.
    Az ügy előzményeként a Komlón szolgáltató Pannon Volán Zrt. közgyűlése felhatalmazta Horváth Zoltán vezérigazgatót, hogy a veszteséget megszüntető megállapodást készítsen elő a város önkormányzatával. Megnyugtató megoldás hiányában a közgyűlés azt is indítványozta, hogy a cég idén november 30-tól bontsa fel a várossal kötött szerződést.
    - Az elmúlt évben is 100 millió feletti, idén pedig várhatóan már 170 millió forint körüli vesztesége keletkezik a társaságnak a komlói helyi közlekedés bonyolításából. Ennek részben a város domborzati adottsága az oka, de sokkal inkább az egyes járatok alacsony kihasználtsága. Eddig hiába kezdeményeztük az ésszerűsítést, a veszteség nagysága azonban már nem tűri a halogatást - mondta el a bama.hu-nak Horváth Zoltán vezérigazgató.
    A cégvezető elmondta, hogy a többi baranyai városban - Mohácson, Szigetváron és Siklóson - nincs hasonló problémájuk, igaz, a futásteljesítmény is messze elmarad a komlói egymillió kilométertől. A helyi alkudozáson túl a Volán most a tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., a fejlesztési tárca és az önkormányzatok közötti egyeztetésben bízik.

    Szerintem valakinek fizetni kell,ha vásárhelyiek utazni akarnak..”
  • 29. kispipin 2011. június 12. 11:34
    „30. Pengemester 2011.06.12. 00:52
    Rosszul emlékszel. Az még normális menetrend volt, tudom, mert szívom a mostanit. Voltak alacsony padlós, légkondis Volvók is, amiket elvittek műszakira. Valszeg nem sikerült, mert azóta nincsenek. Valami 400 millától szólt a történet. Arról ne is beszéljünk, hogy illeszkedik a helyi és a helyközi menetrend, a nyugdíjasoké a jövő, menj gyalog dolgozni.
    A Kincsestől a 15.40-es garázsmenetben jön vissza, de negyven felében - húszkor - munkaidőben semmi. És mi van, ha nyaki ér a hó?
    A Pali tényleg az, aki feltesz egy alsó csirkecombot zöldséggel az öntőnek. Egészséges alultáplálkozás...
    Kuci?”
  • 28. Pengemester 2011. június 12. 00:52
    „Sírva röhögök ezen a cikken. A Tisza Volánnak édes mindegy volt, hogy hány járatot indít. Ha jól emlékszem, 2008. januárjában jött a mostanival gyakorlatilag egyező menetrend. A próbálkozás sikerét mi sem bizonyítja fényesebben, hogy a menetrend érvénybe lépésétől számítva 2 héten belül 3 menetrendi változás volt, tehát húsz fillért nem ért az egész.
    Tessék azt tudomásul venni, hogy a jelenlegi rendszert Hmv.hely MJ. város közgyűlése rendelte meg. Nem védem a Volánt, de ne már ők legyenek a felelősek azért, hogy hitvány munkát végzett a gőzgyűlés. Az egyetlen, még fizető réteget is leszoktatták a buszról, akik a porcelángyárhoz, Marz-hez jártak. Éjszakás műszakból hazajutni a menetrend szerint csak egy órás várakozással lehet. Az, hogy egyszer sem maradtunk itt eddig, az a sofőrök jóindulatán múlt. Szoktak azzal is takarózni, hogy Vásárhelyen mindenki bringázik. Végül is igaz. Van ugye 2 órás járatsűrűség, illetve évi 54 ezerért helyi bérlet. Cirka 60 ropiért már használható kerót lehet kapni, és nem egy évre.
    Mindazonáltal olyan töketlen a menetrend, hogy épp amiatt nincsenek utasok. A Kincses temetőtől este 21:10-kor üresen elmegy a helyijárat, miközben a Szentes felől érkező busz néhány perccel később ér be, aztán mehet a Kossuth téren a cidri, hogy meglesz a csatlakozás, vagy sem.
    Egy kérdés: ez a nyilatkozó Kovács Pál nem az, aki mostanság a Hód-Menzát vezeti?”
  • 27. booo 2011. június 11. 23:03
    „Tényleg, hány teljes árat fizető utazik a városi buszokon? Én szinte csak nyugdíjast és diákot látok a buszokon.
    20 fős buszokat kell járatni! Amúgy a volán olcsóbban kapja az üzemanyagot mint a lakosság, kár sírni! Áldozni kéne mini buszokra és teljesíteni a várossal kötött szerződést és az abban megállapodott árakat.”
  • 26. rozator 2011. június 11. 22:44
    „Lézerland!”
  • 25. kowalsky 2011. június 11. 22:38
    „Hódmezőlázárhely”
  • 24. dodó 2011. június 11. 21:46
    „3.) "...a hód-mezőt mindenki szerette..." - mert nem volt ellenőr, és lehetett alkudni a (feltehetőleg zsebbe dolgozó) sofőrökkel?

    A cikkhez:
    - Szeri szakember, méghozzá a jobbak közül.
    - Cseri Tamás és Fekete Ferenc (Fidesz) önkormányzati képviselők egy (szerintük) mindenhez értő huszadrangú senkik, akik a húsosfazék mellé kerülve megpróbálnak minél többet meríteni, mert tudják, nem lesz hosszú életű a királyságuk.”
  • 23. VásárhelyiÁgi 2011. június 11. 21:39
    „Ez a Fekete Ferenc nem a bótos? Aki ellehetetleníti, ha valaki az ő boltja közelében szeretne üzletet nyitni? Ha róla van szó, akkor régebben hallottam egy-két dolgozójától, milyen főnök is! Szerit nem ismerem, de mostanában nem ülhettem kerékpárra, ezért tömegközlekedéssel jártam , de többször elég lett volna egy 125-ös MZ, mert a kilencesen a Kossuth térig csak egyedül utaztam. Szóval ezen a járaton nincs tömeg, csak közlekedés, a busz pontos, a vezetők udvariasak. A menetrendben fel van tüntetve, mikor jár az alacsonypadlós busz. És valóban, szinte csak nyugdíjasok, betegek, vagy az iskolások járnak vele. Minek a nagyobb járatsűrűség, mikor még ez sincs kihasználva?”
  • 22. bootscode 2011. június 11. 21:35
    „A város a megrendelő, a Tisza Volán szerződésben foglaltak alapján teljesít. Magyarul a város határozza meg, hogy mikor mekkora busz közlekedjen az adott vonalon. Szóval lehet panaszkodni Botkának...”
  • 21. szalámibör 2011. június 11. 19:05
    „19 Egyik fél azt mondja igen ,a másik azt hogy nem, majd a bíróság eldönti...”
  • 20. Hód 2011. június 11. 18:24
    „5. 3ikutas 2011.06.11. 13:38
    Megható a lelkesedésed, amivel Szerit véded, biztosan nem véletlenül teszed...A cikk pontosan az ő vezetési alkalmatlanságáról szól, hiszen te is ezért szóltál hozzá, de inkább szorítkozzunk a tényekre:
    Sajnos több valótlanságot is leírtál, hiszen senki sem állította, hogy a buszsofőr okozta az algyői busztragédiát (maximális tiszteletet érdemel), és azt sem, hogy a távolsági buszok szabálytalanul közlekednek álló utasokkal (sajnos ezt kell elfogadni).
    Az viszont tény, hogy Szeri nem nyilvánított részvétet és ahogy írtad, "kvázi nem hazudva" tagadta, hogy álló utas halt meg. Ezek után el lehet dönteni, hogy ki a primitív és ki alkalmatlan a vezetésre...”
  • 19. klj_54 2011. június 11. 18:21
    „A Tisza Volán védelmében szólnék.
    Ők a megrendelő (Szeged Megyei Jogú Város, Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város) által megrendelteket teljesítik.
    Kéretik a város erre hivatott alkiskutyáját princelni!”
  • 18. szalámibör 2011. június 11. 17:28
    „-150.000 km +35 misiért jól képzett állami gazdasági szakemberek vannak a szégyen volánnaál,ha szerződésszegés akkor meg fel kell jelenteni őket....”
37 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindszenti betegper: csak ősszel tárgyalják

Várhatóan csak ősszel tárgyalja a bíróság a hódmezővásárhelyi kórház orvosának, Szökő-Császár Ildikónak az ügyét. Tovább olvasom