Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Vásárhelyen összekötik Tarjánt a Kertvárossal

Teherautók számára is járhatóvá tennék a vásárhelyi Királyszék utca végén a kőfal alatti, most még keskeny kaput – vagy megépítenék a Kodály Zoltán utca folytatását. Ezt a két megoldást vizsgálja az önkormányzat, mert összekötné Tarjánt a Kertvárossal. A második költségesebb beruházás, de nem kellene megbontani a műemlék jellegű kőfalat.
Az első terv szerint a Királyszék utca végénél kiszélesítenék a kőfal alatti átjárót. Fotó: Tésik Attila
Évek óta problémát jelent az, hogy a Tarjánból Kertvárosba, vagy onnan visszafelé igyekvőknek sokat kell keringeniük a vásárhelyi belvárosban. Ráadásul a Bodzási útról a Zrínyi utcán keresztül pont a Kossuth tér díszkövére zúdul a forgalom.

– Az elődöm, vagyis az édesapám idején merült fel az a gondolat, hogy valahogy tehermentesíteni kellene a Zrínyi utcát, illetve megoldani a két városrész közötti közlekedést – halljuk Hegedűs Zoltántól, Tarján új önkormányzati képviselőjétől.

Erre többek között azért lenne szükség, mert a város határában lévő tüzép-, illetve sertéstelepnek, valamint a külterületnek igen jelentős a teherforgalma. A nagyobb járművek pedig csak úgy tudnak eljutni a Kertvárosba, vagy a 47-es főútra, Szeged felé, ha egyrészt a kórház mögötti szűk, és két fekvőrendőrrel is ellátott Hunyadi utcába, vagy a Kossuth teret megkerülve a Szőnyi utcába fordulnak be.

Két ötlet is felmerült a változtatásra, ezek közül az elsőnek már a terveit is elkészítették. Eszerint a Zrínyi utca végétől nem messze lévő, s rá merőleges Királyszék utcába terelnék a forgalmat. Ezt azonban az árvíztől védő kőfal keresztezi. A falon jelenleg is van egy átjáró, de ez olyan keskeny, hogy csak gyalogosok és kerékpárosok használhatják. Ezt kellene úgy kiszélesíteni, hogy a teherautók is átférjenek rajta, s ezt követően a Kodály Zoltán utca nyomvonalát meghosszabbítva kikerülhető a belváros. A kőfal azonban műemlék.

Azóta már egy újabb elképzelés is napvilágra került. A Bodzási útról érkező autókat már a Vásárhely tábla előtt elterelnék. A töltésnél egy csomópontot kellene kialakítani, így a Zrínyin egyáltalán nem lenne átmenő forgalom, s a kőfalat sem kellene megbolygatni.

Pontos költségvetés még az első változathoz sem készült, de a második jóval drágább lenne. Ennek oka, hogy egy teljes kereszteződést kell építeni, valamint a kőfal mentén egy közel 800 méter hosszú, kétsávos aszfaltos utat.

Az önkormányzattól kapott tájékoztatás szerint fontos kapocs lenne a város északi és déli része között a tervezett tehermentesítő út. A műemléki jellegű kőfal alatti átjáró kiszélesítése pedig megvalósítható úgy, hogy kár ne keletkezzen az építményben.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elismerés ötvenhatos hősöknek a díszközgyűlésen

Ötvenhatos hősök helytállását ismerték el a forradalom és szabadságharc ötvenedik évfordulója… Tovább olvasom