Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Vásárhelyen reggeli csúcsban sincs dugó

Hódmezővásárhely - A vásárhelyi Volán-teleptől, vagyis a várostáblától az 1-es busz tíz perc alatt ér el a Kossuth térre. Ez a 2,5 kilométeres táv autóval 5, kerékpárral 14, gyalog pedig 30 perc. Igaz, a busz tesz egy kis kitérőt néhány utcába.
Vásárhelyen – jó idő esetén – a legnépszerűbb közlekedési eszköz a kerékpár. De vajon tényleg a leggyorsabb az autóval zsúfolt utak miatt? Arra voltunk kíváncsiak, hogy a szentesi úti várostáblától a központban lévő Kossuth térig hány perc alatt lehet eljutni helyi busszal, autóval, kerékpárral és gyalogosan.

A Volán-telepi végállomástól napközben minden óra tíz perckor indul a központ felé az 1-es. A célunk, vagyis a Kossuth tér innen számolva a hetedik megálló. A menetrend szerint ide tíz perc alatt lehet busszal eljutni.

Ezen a távon az autó a leggyorsabb, viszont a kerékpár a legolcsóbb, főleg, ha parkolni szeretnénk. Fotó: Tésik Attila
Ezen a távon az autó a leggyorsabb, viszont a kerékpár a legolcsóbb, főleg, ha parkolni szeretnénk. Fotó: Tésik Attila

A telepnél csak mi szálltunk fel a járműre. A Szántó Kovács János utcáról az 1-es hamar lekanyarodott a Mesterre. Itt egy fiatal párral „nőtt" négyre az utaslétszám. A Szent Lászlón keresztül jutottunk ki a Jókaira, majd kisvártatva visszatértünk a Szántó Kovácsra. A Rapcsák András utat elérve már egyenesen robogtunk a Kossuth tér felé, ahol a kiírás szerinti tízpercnyi utazás után le is szálltunk.

A teleptől a tér összesen 2,5 kilométerre van. Ezt a távot teszi meg az autós, a kerékpáros és a gyalogos is. Az 1-es busz viszont egy kicsit többet megy, mivel egy kis kitérőt tesz a Mester utca felé.
Kollégám kerékpárja nyergébe pattant, s a végig kiépített kerékpárúton, kényelmes tempóban eltekert a várostábláig, vagyis a telepig. A Lázár utcai kereszteződésnél negyven, a Teleki utcainál ötven, a Jókainál pedig huszonegy másodpercet várt, míg zöldet kapott.

Autóbusz kontra személykocsi. Az utóbbi gyorsabb, de a belvárosban fizetni kell a parkolásért. Fotó: Tésik Attila
Autóbusz kontra személykocsi. Az utóbbi gyorsabb, de a belvárosban fizetni kell a parkolásért. Fotó: Tésik Attila

Tekerés közben mérte az időt: pontosan 14 perc múlva szállt le bicajáról a telepnél. Megszámolta, ezen a szakaszon majd negyven kerékpáros jött vele szembe, és közel tíz ment vele azonos irányban ezen idő alatt. A kerékpárút a legrosszabb állapotban a Lázár és a Lenkei utca között volt.
Mint ahogy azt várni lehetett, a leggyorsabban, öt perc alatt, kocsival tettünk meg ezt a távolságot. A három lámpából csak egynél kaptunk zöldet, s egy parkolóból kitolató autót is elengedtünk, s így is öt perc elég volt a térre érkezéshez. Az azonban a kerékpár mellett szól, hogy a központban nem kell küzdeni és persze fizetni a parkolásért, mint személyautóval.

Gyalog fél óra

A Kossuth térről nyugodt tempóban gyalogosan elindultunk a Volán-telep felé. A Rapcsák út, illetve később a Szántó Kovács János utca páros oldalán mentünk. Az utca utolsó lakóházát is elhagyva viszont járda már nincs, csak egy töredezett betoncsík, közvetlenül a Szentes felé száguldó kocsik mellett. Fél óra múlva meg is érkeztünk a várostáblához.

Olvasóink írták

  • 13. mackó 2008. szeptember 07. 17:56
    „Polgármestert nem érdekli, hogy mennyi a viteldíj, őt az adófizetők pénzén vett gk-val szállítják.Nem is akármilyennel.”
  • 12. Írástudatlan. 2008. szeptember 07. 10:48
    „Mekkora nagy baromság ez a cikk! Hogy ki mennyi idő alatt tudná megtenni gyalog ezt a távot.Inkább a busz viteldíját kellene a felére csökkenteni hogy ne keljen gyalogólni.Inkább ezen kellene elgondólkodni városunk fejének.Rá kellene bírnia a volánt hogy csökkentse a viteldíjakat!Igaz ő nincs a buszra rá szorúlva!”
  • 11. Fegor 2008. szeptember 06. 07:53
    „azért szerintem vásárhely és london valamint vásárhely és miami nem egy kategória. vásárhely sokkal jobb ezeknél. igaz nem tömegközlekedési szempontból.”
  • 10. efje 2008. szeptember 05. 15:07
    „Akkor veszed eszre a pozitivumokat, negativumokat a vasarhelyi kozlekedesben ha minel tobbet utazol kulfoldon is. Mondok peldakat. Londonban kurvasurun jarnak a buszok, foldalattik, de 1 ora minimum mire hazavergotsz a belvarosbol. Miamiban van biciklitarto a busz orran, akar 4 biciklit is odakotozhetsz. Emelett a tolokocsisokat beemeli egy mehanika az elso ajtonal, a klima meg nonstop megy. Felorat itt is buszozol akarhova mesz. A soforok nem szaroznak a visszajaroval, mert az apropenzed bedobod es fizetve vagy. Elore bemondja egy hang a kovetkezo megallot stb. Remelem ez a jovo vasarhelyen is csak ki kell varni. Sokan elfelejtik hogy a buszon nem csak vasarhelyiek utaznak, remeljuk javul a turizmus es egyszer majd osszelehet futni pl. japan csajokkal az 1-es buszon.”
  • 9. Fegor 2008. szeptember 05. 10:34
    „nornora1 nehogy komolyan vegyél már egy ilyen tinit! hagyd rá! nem tudja mit beszél. majd talán 15-20év múlva.”
  • 8. Nornora1 2008. szeptember 05. 08:46
    „Koszos ám a tudod mi!!! Kisvárosnak sem nevezném éppen. Miért te hol laksz, egy metropoliszban?”
  • 7. Ez má megin jó cikk 2008. szeptember 05. 00:25
    „Hogy lenne mán dugó egy koszos kisvárosban!?!?”
  • 6. Beth 2008. szeptember 04. 21:26
    „Vauuu, jóó a cikkkk...
    Cakk.
    Amúgy a biciklinek egy hátránya van: meg lehet fázni rajta!
    Én éppen most gyógyulok ...
    A szutyok buszközlekedést pedig nem kéne protezsálni. A nagymamám nagyon rosszul viseli ezt a menetrendet, és megmondjam az igazat, még mindig ezért nem járok busszal. Sőt a buszmegállókat is változtatnám! Ha gondoljátok megkereshettek ez ügyben, adok egy-két jó tanácsot ( természetesen a lakhelyem közelébe lévő buszmegállókról tudok csak nyilatkozni).”
  • 5. aranka2 2008. szeptember 04. 20:53
    „Fiúk, a pálya végtelen!
    A Szeged-Vásárhely, majd a Szántó Kovács János utcai túra után javaslom mérjék meg a Pepere-Tabáni templom, majd a Kálvin tér- Nagyállomás közötti közlekedés lehetőségeit. Mire eljutnának a Kútvölgy-Huszárlaktanya viszonylathoz, rég nyugdíjasok lesznek. Vonzó karrier.”
  • 4. Mézharmat 2008. szeptember 04. 16:01
    „Azt hittem, hogy az lesz a zárszó, hogy és a kerékpárút újra lesz aszfaltozva szeptember végére, így 12 percre csökken a "menetidő" :))).”
  • 3. gyalogbalog 2008. szeptember 04. 10:15
    „Én a Jókai lámpától a Kossuth Zsuzsáig 25 perc alatt szoktam le gyalogolni, persze ez reggel mikor késésbe vagyok, hazafelé már kicsit más a helyzet az kb 40 perc.”
  • 2. Jómagam 2008. szeptember 04. 08:57
    „Megnézném Én azt a gyalogost, aki a Kossuth térről fél óra alatt a várostábláig kiér "nyugodt tempóban...
    Többször megtettem egy kicsivel rövidebb utat, a Jókai lámpától a Kossuth térig Nekem az volt 35 perc.
    Gratula, ha nekik sikerült!!!”
  • 1. Fegor 2008. szeptember 04. 07:42
    „fiúk, ezzel mennyit lehet keresni? egy ilyen cikk mennyit ér? írok nektek húszat helyből. darabját féláron! még csak ki sem kell mennem, hogy megállapítsam mi lesz a gyalogos-biciklis-buszos-autós verseny vége egy egyenes utcában. na jó, a busznak nem egyenes.ez így elég félrevezető. ugyanis az autó után biciklivel lehet elérni tetszőleges helyről egy másik tetszőleges helyre leggyorsabban itt vásárhelyen, ha csak a járművel/ben eltöltött időt nézzük. ha a járművek elővételét (pl. hóból kikaparását) is figyelembe vesszük, akkor van hogy a bicikli a legjobb vagy szélsőséges esetben akár a gyalogos. a busznak kötött az útvonala, míg a másik kettőnek nem a járművek közül. kiválasztani egy nyílegyenes utat és azon megversenyeztetni a gyalogost, a biciklit, az autót és kis kerülővel a buszt és ezt leírni és ezért pénzt felvenni... már csak azért sem kattintok a nissanos reklámra. sőt még csak nissant sem fogok venni soha. csak emiatt a cikk miatt. amúgy gondoltam már rá...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zéró tolerancia a mindszenti adósokkal szemben

Mindszent - Egy hónapja még 26, ma már „csak" 16 millió forint helyi adóval tartoznak az… Tovább olvasom