Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

Vásárhelyi belváros: ki a teherforgalommal

Hódmezővásárhely - A Zrínyi utca és a Bodzási út találkozásánál egy csomópontot építenének, s a Kodály utcáig egy új aszfaltos utat, valamint a Királyszék utcánál megbontanák az árvízvédelmi kőfalat – így mentesítenék a vásárhelyi belvárost a teherforgalomtól.
A több tízmilliós beruházás terve már elkészült, jelenleg pályázati forrásokat keres rá az önkormányzat.

A vásárhelyi Zrínyi utca évről évre nagyobb forgalmat bonyolít le. Ugyanis ezen keresztül haladnak a Bodzási út mentén lévő építőanyag-kereskedésbe, sertéstelepre, magántulajdonba lévő termőföldekre, valamint az árvízvédelmi töltésre, gátőrházba igyekvők, s a többségük teherjárművel. Nemcsak az a baj, hogy az utca aszfaltja egyre nehezebben bírja a növekvő kihasználtságot, hanem a Zrínyiből közvetlenül a város szívébe, a Kossuth térre zúdul a forgalom.

– A Zrínyi utca, s emellett a belváros tehermentesítésének, valamint a két városrész, Tarján és Kertváros összekötésének elkészültek a tervei – tudtuk meg Hegedűs Zoltán önkormányzati képviselőtől.

A Bodzási út és a Zrínyi utca találkozásánál csomópontot terveznek. Fotó: Karnok Csaba
A Bodzási út és a Zrínyi utca találkozásánál csomópontot terveznek. Fotó: Karnok Csaba

Két szakaszból áll a projekt. Az első szerint a Kodály Zoltán és a Királyszék utca között, az árvízvédelmi kőfal mentén megépülne egy kétsávos, aszfaltos út, mintegy 800 méter hosszan. Ez az új út nagyjából a Vásárhely végét jelző táblánál csatlakozna rá a Bodzási útra, ahol egy csomópontot alakítanának ki.

– A tehermentesítő út gondolata nem új keletű. Már a hetvenes évek óta kívánsága ez a tarjániaknak – folytatta a képviselő.

Műemlék, de átalakítható

A fent említett beruházás során meg kell bontani az 1880-ban épült, műemléki jellegű, árvízvédelmi kőfalat is. Az önkormányzat már tárgyalt a Csongrád Megyei Műemlékvédelmi Hivatallal, amely nem látja akadályát annak, hogy szakszerűen kiszélesítsék a jelenleg mintegy 1,5 méteres átjárót a Királyszék utcánál.

A beruházás másik része szerint pedig a Zrínyi utca végétől nem messze lévő, s rá merőleges Királyszék utcába terelnék a forgalmat. Ezt az útszakaszt azonban keresztezi az árvízvédelmi kőfal, melyen jelenleg csak kerékpárosoknak elegendő nagyságú átjáró van. Ezt kellene úgy kiszélesíteni, hogy a teherjárművek is átférjenek alatta.

A változtatás nemcsak a tehermentesítést oldaná meg, hanem fontos kapocs lenne a város északi és déli része között is. Jelenleg Tarjánból a Kertvárosba csak kisebb-nagyobb utcákon keresztül, igen kacskaringósan lehet eljutni.

A beruházást azért bontották kétfelé, hogy egymástól külön-külön is megvalósíthatóak legyenek. Erre azért van szükség, mert egyelőre nem lehet tudni, mikor írnak ki olyan pályázatot, amellyel finanszírozni lehetne ezt a több tízmilliós munkát.

Hegedűs Zoltán végül hozzátette: ő azt szeretné, ha egyszerre sikerülne megépíteni a két szakaszt, de az is lehet, hogy az egyik hamarabb kap zöld utat, vagyis korábban sikerül rá pályázati pénzt szerezni, mint a másikra.

Olvasóink írták

  • 8. nicknick 2008. március 21. 08:44
    „javallom a Kaszap utca tehermentesítésére:
    1. Az elkerülő folytatása a minimum a vasútállomásig
    2. Kálvin tér körforgalmasítása
    3. déli elkerülő ipartelepi út

    A leendő bagolyvári körforgalom jó lesz az autósoknak, de a gyalogosaknak is (csigák az autópályán: át a túloldalra? oda születni kell!)?”
  • 7. nicknick 2008. március 21. 08:36
    „http://roads.extra.hu/road_plans/47_hodmezovasarhely.jpg”
  • 6. nicknick 2008. március 21. 08:34
    „Kaszap utcai út csak tehermentesítő, az "elkerülő" a tervek szerint a vasútállomás mellett , majd a mocsár és a vasút felett felüljáróval keletről kerülné a várost. valahol az ATEV környékén csatlakozna be a 47-esbe.

    http://roads.extra.hu/road_plans/m47_m9_csongrad_megye.jpg

    (piros út)”
  • 5. NTK 2008. március 20. 21:24
    „Lehet, hogy már nyugdíjas leszek mikorra megépül a 47-es és a 45- elkerülője. Arra azért kíváncsi lennék, hogy amikor eleink elkezdték kialakítani Vásárhely utcaszerkezetét mire számítottak amikor a tíz méter széles utcákat kijelölték ill. engedték úgy építkezni a népet, hogy az ilyen szélességű utcák kialakuljanak. Ilyenkor irigykedek Amerikára ahol a kertvárosi részeken is min. négy sávnak megfelelő szélességű az utca, plusz még ott van a hatalmas előkert. Így aztán néhol a házak homlokzata között van 50-60 méter is.

    Ha errefelé is ilyen előre látóak lettek volna, akkor most nem kellene ilyen félmegoldásokon törni a fejüket.

    A Bodzási útra meg elég egy síma útkereszteződés, egy STOP táblával. Inkább a a Bodzási út és a 47-es közötti átkötő utat csinálnák meg normálisan.”
  • 4. Hozzászló 2008. március 20. 12:27
    „A városból kifelé kéne vinni a forgalmat nem össze vissza vezetgetni, tragédia ami ebben a városban folyik és nem csak e téren”
  • 3. totya66 2008. március 20. 10:21
    „Ez is legalább akkora ötlet mint a városi elkerülő út építése a legnagyobb lakótelep kelős közepére. Máshol igyekeznek a forgalmat kiterelni a városból.”
  • 2. nicknick 2008. március 20. 09:20
    „Ha meg lesz a rés a falon, akkor
    a Dr.Imre utcát felfelé, a hunyadit lefelé kellene egyirányúsítani. Utóbbiról fel kell tépni a fekvőrendőröket!

    A Királyszék és Kodály utcaik pedig, külön megköszönik a megnövekző teherforgalmat :(”
  • 1. Gábor1 2008. március 20. 07:30
    „Megint egy ötletparádé. Ismét nagyívű (már a helyi viszonyokhoz képes az) TERVEK az újságban.

    Hajrá! Valamibe bele is kéne már kezdeni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vásárhely föld alatti története

Hódmezővásárhely - Több ezer lelet került felszínre tavaly nyáron, az épülő új vásárhelyi… Tovább olvasom