Délmagyar logó

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 11°C | 21°C Még több cikk.

Versenyeztetik a vásárhelyi buszokat

Hódmezővásárhely - Közbeszerzési pályázatot ír ki a vásárhelyi önkormányzat a helyi buszjáratok üzemeltetésére. A város és a mostani működtető, a Tisza Volán egyetért abban, hogy meg kell szüntetni a kihasználatlan vonalakat.
Ugyanakkor az önkormányzat sokallja azt az összeget, amelyet a Volán a veszteségei fedezésére kért. A város akár a Tisza Volánnal is együttműködne – de új feltétekkel.

Akár az is előfordulhat, hogy 2008. elejétől nem a Tisza Volán, hanem egy másik szolgáltató működteti Vásárhelyen a buszközlekedést. Az önkormányzat ugyanis napokon belül pályázatot ír ki a szolgáltatás folytatására. Vásárhely nem szakít a Tisza Volánnal, hiszen az addig is működteti a járatokat, de lehet, hogy azután is volános buszok futnak a városban.

– Ésszerűsíteni szeretnénk a helyi közlekedést, hiszen sok olyan járat működik, melyen csak egy-két ember utazik – mondta lapunknak Kovács Pál, a polgármesteri hivatal főtanácsadója. Hozzátette: a kihasználatlanul működő járatok veszteségét a törvény értelmében az önkormányzat kénytelen finanszírozni, ám ehhez már nem kap állami támogatást.

– Tárgyaltunk a Tisza Volánnal arról, tudunk-e velük megfelelő megállapodást kötni. A közvetlen költségeik, melyek a munkabérekből és az üzemanyagköltségből állnak, adottak, ám a közvetetteket rendkívül magasnak tartjuk. Így a Tisza Volán 30 millió forintot kap normatív támogatásként – felét az állam, felét a város állja –, és ehhez kér még a cég 60 milliót. Ez utóbbit tartjuk rendkívül magasnak – tette hozzá a polgármesteri hivatal főtanácsadója.

A város abban bízik, hogy akad olyan szolgáltató, aki szerényebb igénnyel lép fel, azaz a pályázat eredményeként olyan költségtakarékos helyi buszközlekedést tud biztosítani, amely még ki tudja szolgálni a lakosság igényeit.

– Számos olyan igényt is megfogalmaztak a helybeliek, melyekről kiderült, hogy nem valósak. Ilyen volt például a rárósi, illetve a pusztaszeri járat, ám ezekről kiderült, kihasználatlanok, viszont működtetésük évente hatmillió forintjába került az önkormányzatnak – tette hozzá Kovács Pál. Az önkormányzat nemcsak ezeket, de a város belterületén működő kihasználatlan járatokat is igyekszik kiszűrni, s ehhez felhasználják a tavalyi utasszámlálás adatait.

Kérdésünkre, hogy a pályázat kiírását nem akadályozza-e a Tisza Volánnal korábban 2012-ig megkötött szerződés, Kovács Pál elmondta: nem, azt ugyanis felbontották. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a város továbbra is együttműködne a Tisza Volánnal, ennek jele, hogy az új vonalterv a cég szakmai együttműködésével készült el, s egy átmeneti közszolgáltatási szerződés alapján a Tisza Volán addig üzemelteti a helyi közlekedést, míg az új szolgáltató azt át nem veszi – vagy amíg nem köt újat a pályázat eredményeként a várossal. Az biztosnak látszik: az idén a járatok nem változnak, a szolgáltató „személye" január végén, február elején módosulhat.

Szeri István, a Tisza Volán Zrt. vezérigazgatója tegnap még nem tudott arról, hogy Vásárhely felmondta volna a céggel kötött szolgáltatói szerződést. Úgy vélte, hogy a közbeszerzés kiírása még nem ezt jelenti.

– Mi is változtatni szeretnénk a 2012-ig szóló szolgáltatói szerződésen: vannak olyan kihasználatlan járatok, melyeket mi is meg szeretnénk szüntetni, s vannak véleménykülönbségek az elszámolásban is – fejtette ki a Szeri István, azzal, hogy ez ügyben még folynak a tárgyalások a várossal.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Motorvonat gyűrt maga alá egy kocsit Mindszentnél

Hódmezővásárhely - Tragikus közlekedési baleset történt szombaton kora délután Mindszent határában a… Tovább olvasom