Délmagyar logó

2017. 04. 25. kedd - Márk 6°C | 21°C Még több cikk.

Vizesárokban landolt a mártélyi iskolabusz

Mártély - Nyolc iskolás és az őket kísérő tanárnő utazott hétfő délután a mártélyi iskolabuszon, amikor az előzés közben egy vízzel teli árokban landolt. A balesetben senki sem sérült meg. A szülők felháborodtak, mert a gyerekeiktől tudták meg, mi történt. A sofőr ellen az iskola fegyelmi eljárást indított.
– Mentünk talán 140-nel, amikor Misi bácsi vészfékezett, majd csikorgó kerékkel indultunk a túlparti árok felé. Nagyon megijedtünk – mesélték a mártélyi általános iskola negyedikes diákjai, mi történt hétfő délután, amikor az iskolabusszal belecsúsztak az út menti vizesárokba. A Tóth Mihály (55) vezette 2 éves mikrobuszon a vezetőn kívül nyolc gyermek és az őket kísérő tanárnő ült, azaz eggyel többen voltak, mint ahányan lehettek volna.

– Azóta is újra és újra lepereg előttem minden. Hazafelé jöttünk Vásárhelyről a gyerekekkel, és a Nagypál-kanyar előtti kisebb, enyhe ívű kanyarban, mivel nem láttam szemben senkit, előzni kezdtem egy kisteherautót. Csakhogy annak a sofőrje a fék helyett a gázra lépett, ezért már 90–95-tel haladtam, amikor szemből feltűnt egy ponyvás autó. Hogy ne ütközzünk, a fékre tapostam, és azonnal tudtam, baj van. Felvillant a műszerfalon egy hibajelző lámpa, és a fék csak az egyik oldalon fogott. Ezért a busz azonnal elindult a menetirány szerinti bal oldali árok felé. Nagyon kellett kapaszkodnom a kormányba, nehogy felboruljunk. A gyerekek sikítottak, végül egy fától alig 30 centiméterre álltunk meg. A busz kereke lefutott az útpadkáról, bele a vízbe – idézte fel a baleset pillanatait Tóth Mihály. A tanulókat kiszállították, azonnal hívták az iskola igazgatóját.

Giliczéné Molnár Irén iskolaigazgató úgy emlékszik: két perc alatt a helyszínre ért, a gyerekek már biztonságban voltak. A diákokat végül a tanárok szállították be a közeli faluba.

A busz az árokban. Fotó: DM/DV
A busz az árokban.
Fotó: DM/DV

Lapunk egy olvasónk e-mailjéből értesült a történtekről. Névtelenséget kérő írója úgy hallotta, s ezt szóban is megerősítette, a balesethez nem hívtak rendőrt, a sofőrt a felettesei nem szondáztatták meg, pedig állítólag délelőtt 10-kor még „a Horgász presszóban szorongatta a sörösüveg nyakát", s a balesetről nem értesítették a szülőket.
Az igazgató és Balogh Jánosné polgármester is kizártnak tartotta, hogy a mártélyi iskolában gondnokként, és amolyan mindenesként dolgozó Misi bácsi ivott volna, mielőtt a volán mögé ült. – Hat éve szállítja a gyerekeket, balesetmentesen vezet, és mindig megbízhatónak bizonyult – mondta Balogh Jánosné. Giliczéné Molnár Irén hozzátette: a helyszínen semmilyen jelét nem tapasztalta, hogy a sofőr ittas lett volna, ezért maradt el a szondáztatás.

Tóth Mihály, az iskolabusz sofőrje. Eddig nem volt egyetlen balesete sem. A szerző felvétele
Tóth Mihály, az iskolabusz sofőrje. Eddig nem volt egyetlen balesete sem.
A szerző felvétele

– Hazajött a gyerek délután az iskolából, és azt mondta, a busszal belecsúsztak az árokba. Szóhoz sem tudtunk jutni, amikor kiderült, nem tréfál – mondta az egyik szülő, aki szintén azt kérte, nevét ne írjuk le. Másnap délutánra összehívtak egy rendkívüli szülői értekezletet, ahol az igazgatónő azt mondta: nem látta szükségét, hogy azonnal értesítsenek bennünket. Megkérdeztük, hogy a sofőrt miért nem szondáztatták meg a helyszínen, mire azt a választ kaptuk: megbíztak benne.

– Mivel szerencsére senkinek nem lett semmi baja, nem szóltunk a szülőknek a balesetről. Ez teljesen az én felelősségem. A történtek után 2 és fél óráig tartott, míg átszerveztük a kiesett busz miatt az iskola életét. A fegyelmit hivatalból kellett elindítanunk Tóth Mihály ellen, hogy kivizsgáljuk, felelős-e a történtekért – sorolta Giliczéné Molnár Irén.

A sofőr azt mondta, a balesethez azért nem hívtak rendőrt, mert a KRESZ szerint nem szükséges, ha se személyi sérülés nem történt, se más járművében sem esett kár. Tóth Mihály gyakorlott sofőr, 35 éve szerezte a jogosítványát, s úgy véli, azóta vezetett már vagy 1 millió kilométert. Eddig sosem volt balesete. Hozzátette: ittasan soha nem ült volánhoz, nem kockáztatná sem a saját, sem a gyerekek életét, vagy a jogosítványát. Azt, hogy az iskolabusz balesetét mi okozta, a biztosító szakértője vizsgálja.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. Stufff 2011. április 09. 17:26
    „klj_54. nekem meg Lamborghinim van.
    Lamborghini Sesto Elemento motorja pedig már megépítésekor (jó két évvel ezelőtt) teljesítette az Euro 5-ös normát, tehát valamit tud. Az 5,2 literes, V10-es, olaszosan pörgős erőforrás 570 lóerőt ad le 8.000-es percenkénti fordulatszámon, s a csekély tömeg tudatában érthető, hogy elméletileg az autó 2,5 másodperces 0-100-as gyorsulásra is képes. Azonban 260-nál már ez is furcsán viselkedik............mi van most ... reggel van!”
  • 56. kékcitrom 2011. április 08. 20:55
    „53. klj_54 2011.04.08. 09:13

    Köszönöm! Én leragadtam műszaki téren és a fizika nem jutott eszembe, ezért volt az értetlenség!”
  • 55. eldorádó 2011. április 08. 13:20
    „tanulságos végigolvasni a hozzászólásokat a mai cikk (fejlemények) ismeretében... ( a mai kommenteket pedig, a holnaputáni,stb. tények ismeretében :-)”
  • 54. Egymártélyi 2011. április 08. 12:54
    „48. klj_54 2011.04.07. 17:03
    Csak csendben jegyzem meg, hogy 70 méteres féknyom van az úton! Lemérték a szülők! Akkor mennyivel is ment???”
  • 53. klj_54 2011. április 08. 09:13
    „52. kékcitrom 2011.04.08. 08:17
    A próbapályán gyakoroltatták velünk a vészfékezés különféle módjait.
    Amikor hirtelen irányváltoztatás és vészfékezés történik, akkor a fizika törvényei szerint az egyik oldali fékek (lévén a kerekek elemelkednek a földtől!) nem fognak.
    Utólag ez borzasztó egyszerűnek tűnik, de szituációs gyakorlatok végzésekor eszébe sem jut az embernek!
    Saját autóddal kell végigcsinálni a 25 órát, mert a cél az autód és önmagad megismerése vészhelyzetekben.
    (200 lóra felnyomott automata váltós Vectrám van, néha furán viselkedett, ezért mentem el egy autós tréningre.)”
  • 52. kékcitrom 2011. április 08. 08:17
    „49. klj_54 2011.04.07. 17:07

    Ez komolyan érdekelne, mitől mehet el egyik oldalon a fék? Mert, ha a bal oldalon a felázott padkán ezerrel dolgozik az ABS, akkor a jobb oldali fékek teljes "erőbedobással" működhetnek. Tehát fék van mindkét oldalon, csak az egyik oldal ABS-sel működik. Soha nem próbáltam és nem is nagyon szeretném, legalábbis nem ilyen körülmények között!
    Bizton te is tudod, "ha nincs fék, gáz van"!”
  • 51. Stufff 2011. április 08. 07:39
    „klj ....Godolod, hogy nekem csak biciklis történeteim vannak?!!”
  • 50. FEFE 2011. április 08. 00:46
    „Felháborító, hogy egy majdnem tragédiával végződő esetet így kezeljenek. Nem hiszem el, hogy a busznak nem lett semmi baja. Egy szimpla átvizsgálás is több ezer forintba kerül, mert enélkül tovább autózni, az is felelőtlenség. Nem értem miért ilyen elnézőek a Misi bácsival. Én még az iskola igazgatóját is számon kérném, az eljárás elégtelensége miatt. Az alkohol szondát ott azonnal meg kellett volna fújatni vagy vérvételre küldeni. Ja, hogy szonda sincs? Ez is az igazgatót minősíti.”
  • 49. klj_54 2011. április 07. 17:07
    „39. Stufff 2011.04.07. 14:37
    Én végigcsináltam az autómmal egy tanfolyást.
    Bizony létezik az a forgalmi szitu, amikor CSAK az egyik oldal fékje fog!
    Ez amúgy kiemelt része volt a tanfolyásnak.
    Sajnos itthon nem tudok ilyenről, csak hasonlóról.”
  • 48. klj_54 2011. április 07. 17:03
    „33. Egymártélyi 2011.04.07. 13:28
    A gyermekkorú nem vétőképes, a szava annyit is ér a jog előtt, helyesen!”
  • 47. ikresanya 2011. április 07. 16:55
    „Sajnálom ami történt és a sofőrt is. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a gyerekeknek és senki másnak sem lett baja. Hibázott az iskola sofőrje de hibázott az is akit előzött plusz még egy műszaki hiba is bekövetkezett. Felesleges itt bárkit is meghurcolni főleg ismeretlenül de ez nekünk Magyaroknak egyébként is nagyon jól megy. Kíváncsi vagyok hasonló helyzetben más, hogyan viselkedett volna? Másrészről mint szülő pedig teljesen megértem az aggodalmakat is.”
  • 46. ráérő 2011. április 07. 16:41
    „.."19. catroot 2011.04.07. 10:37

    Ebbe a kisbuszba nincs véletlenül tachográf?
    Ha busz akkor van és digitális ebben az esetben viszont sebesség korlátozó is be van épitve max 100km/h..
    Ha 140-nel birt menni(amit kétlek) akkor személykocsi.

    33. Egymártélyi 2011.04.07. 13:28
    A mártélyi úton lehet menni 140-el, de rohadt veszélyes!
    Mi a veszélyes a tempo vagy az ut?
    Az ut kanyargos és belátható.
    Mártélyt már akkor is látni ha kiérsz vhelyröl.
    Kivéve ha már a kukorica nagyra nött.”
  • 45. Wacky 2011. április 07. 14:59
    „28. man 2011.04.07. 11:41

    Azt kellene lelökni aki gázt adott miközben előzték...

    Sajnos, sok az ilyen felfuvalkodott, és attól sem riad vissza hogy akár halálos balesetet is okozhat, azzal hogy végül ő nyerhesse meg a "párbajt"!!”
  • 44. Learten 2011. április 07. 14:56
    „43. Stuff

    "Nem feltétlenül vitatkozni vagyok itt, csak leirtam a véleményem. Az, hogy nem egyezik a Tieddel abból még felesleges a megszólitás!"

    Én sem vitázni akarok, de már jártam hasonlóképpen, igaz nem ekkora batárral csak egy szgk-val. Szerencsére viszonylag jó úton, igaz közelebb voltam a 140-hez mint a 95-höz.
    Szóval nagyjából képben vagyok milyen megfogni ilyenkor az autót.”
  • 43. Stufff 2011. április 07. 14:51
    „Nem feltétlenül vitatkozni vagyok itt, csak leirtam a véleményem. Az, hogy nem egyezik a Tieddel abból még felesleges a megszólitás!”
  • 42. Stufff 2011. április 07. 14:46
    „Megnézem én, hogy Te hová kormányozgatsz ellent amikor éppen előzöl ezen a keskeny úton.”
  • 41. Stufff 2011. április 07. 14:45
    „"amikor szemből feltűnt egy ponyvás autó" irja a cikk.
    Hová lett ez a ponyvás autó? Ő nem látott semmit? Nem állt meg vagy mi van? Őróla miért nincs szó????”
  • 40. Learten 2011. április 07. 14:44
    „39. Stufff:

    Ellenkormányzásról még nem hallottál? Ki lehet kormányozni egy ilyet is, de nagy rutin kell hozzá.”
  • 39. Stufff 2011. április 07. 14:37
    „Abban azért megegyezhetünk, hogy 95km/óra vagy 140 km/óra sebességnél és a cikk alapján vészfékezéskor, ha a jobb oldali fék elszáll akkor a Misi bácsi derékszögben fordul bele a vizesárokba,- bal oldalon, mert a jó fék elviszi bal oldalra az autót.
    Itt inkább nagyobb volt a szerencséje, mint a rutinja!!!!!!”
  • 38. Learten 2011. április 07. 14:28
    „31. Stif: Ha a riportalany vállalja az arcát és nevét, megjeleníthető. Ha így történt akkor az egyenességét támasztja alá.

    Ha tényleg igaz, hogy a jobb oldalon elszállt a fék, akkor egy ilyen megálláshoz csattanás nélkül nagy bravúr kell. Aki ment már le 2 kerékkel a padkára és még fékeznie is kellett ízelítőt kaphat milyen ez (csak enyhe ízelítőt). A padkázásból a legtöbb kocavezető esetén minimum keresztbeáll a kocsi.”
57 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tovább gyűrűzik a hangfelvételbotrány

Fideszes önkormányzati képviselők felszólították Ágoston Lajost, a Rádió X tulajdonosát: valljon színt, kérjen bocsánatot hangfelvételügyben. Tovább olvasom