Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

A rendszer logikája

"Túl olcsó a parkolás Szegeden, ezért az autósok játszva kifizetik az óránkénti 260 forintot, és foglalják az értékes helyeket..."
Túl olcsó a parkolás Szegeden, ezért az autósok játszva kifizetik az óránkénti 260 forintot, és foglalják az értékes helyeket. Ez egyfajta nézőpont, ami egyfajta logika mentén teljesen érthető: míg tíz évvel ezelőtt szinte kiürült a belváros a fizetőparkolás bevezetésekor, mára – több áremelést követően is – annyira megszokta az autósok pénztárcája a várakozási díjakat, hogy egyre kevésbé okoz gondot a kifizetése. Ezért megint emelni kellene az árakat, hogy részint több bevétele legyen a városnak, részint többen férjenek hozzá az értékes belvárosi helyekhez.

Az áremelés gondolatát egyszerű autósként nem üdvözöltem, de igyekeztem megérteni a rendszer logikáját. Még formáltam fejemben a születendő cikk mondatait, amikor a tegnapi napsütéses hétfő délutánban hirtelen el kellett ugranom autóval a nagyállomásra. Nagyon jó kis helyre parkoltam – utóbb már tudom: rutinból –, ahol nem húzzák meg az autó oldalát, és nem törik le a tükrét sem. És, micsoda olcsóság, nem kellett fizetni a parkolásért. Jó hely ez a nagyállomás, amióta felújították, sok a hely, sokfelé meg lehet állni – gondoltam egészen addig, amíg vissza nem értem autóm hűlt helyéig. Gyorsan kiderült: egy arra járó pókautó felkapta, így olcsónak indult parkolásom tizenkétezer forintomba került.

Erre mondják az okosok, nem kellett volna arra a helyre állni. Ezen a ponton meg is billent a jól kitalált rendszer: hogy akkor hová is? Tegnap délután, körbenézve az Indóház téren, utóbb észrevettem, ha meglátom a táblát, és szabályosan akarok megállni, nem lett volna hol. Esetleg a Bem utcába kellett volna menni, fél kilométerrel odébb? Ugyanezt mondja az is, aki bankba, bíróságra, postára akar eljutni: hogy akkor hová menjek, a rakpartra, a Gutenberg utcába, egy kilométerre a céltól? És a városvezetés visszakérdez: hogy oldjanak meg egy olyan helyzetet, amin még a parkolóház se segít.

Ha mindehhez még azokat a látomásokat is társítjuk, amelyek az autómentes belvárost vizionálják, akkor kezdődnek csak a problémák. Ha ugyanis gyalogszerrel akarunk közlekedni a centrumban, a föld alá kell vinni a kocsikat, sok-sok pénzért, milliárd forintokért.

Mégsem olyan olcsó mulatság a parkolás.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sínprojekt

"Szemem is könnybe lábad a meghatódottságtól, ha meghallom a projekt szót. Mert van ebben valami… Tovább olvasom