Délmagyar logó

2017. 06. 22. csütörtök - Paulina 18°C | 33°C Még több cikk.

Autózni kell

"Talán az utolsó szűk esztendő lesz az idei az újautó-értékesítésben, de azért erre nem vesznek mérget a szakemberek..."
Talán az utolsó szűk esztendő lesz az idei az újautó-értékesítésben, de azért erre nem vesznek mérget a szakemberek. Arra viszont igen, hogy a 210 ezret megközelítő rekord eladást nem fogja megismételni a piac belátható időn belül. Abban is egyetértenek az elemzők, hogy a csúcsévek autóértékesítésében ott volt a közalkalmazotti béremelések hatása, bátran adósodott el egy olyan réteg, amely korábban nem jelentett akkora vásárlóerőt. Segítette ezt folyamatot az is, hogy egyre hosszabb lett a futamidő, ma már gyakran 120 hónapra is könnyen eladósodik az újautó-vásárló. Teszi ezt azért, mert egyetlen dolgot néz, a havi törlesztőrészletet. Ezzel csak elbírunk anyukám – kiállt fel, amikor látja, hogy harmincezer forint alatt van a lízingcégnek fizetendő törlesztőrészlet, s meg is születik a döntés a vásárlásról. Azután gyorsan kiderül, hogy van még kötelező biztosítás – a cascót is sok helyen megkövetelik –, s tankolni is kell abba az autóba, amit melegen ajánlott márkakereskedésben szervizeltetni.

A rossz, vagy inkább erőn felüli döntéseket az évi több tízezer visszavett autó bizonyítja legjobban, pedig ez már az utolsó fázis, ilyenkor szinte biztosan súlyos százezreket veszít a tulajdonos. Mert a lízingcégek jellemzően inkább segítenek, ha megszorul az ügyfél – jobb, ha ő keres rá vevőt hitelátvállalással, mint hogy a finanszírozó vigye kenyértörésig a dolgot. Mert akkor már veszít a bank is és az adós is, az utóbbi pedig gyorsan ott találja magát a BAR-listán – a félmillió forintos plazmatévével bebukók és a kényszerárveréssel sújtott egykori lakástulajdonosok között.

Ezen a területen túl gyors változásra addig nem lehet számítani, amíg nulla százalék önerővel vásárolható új autó, s a márkakereskedés több üzletszerzési jutalékot kap a lízingcégtől, mit amekkorát árrésben érvényesíteni tud a vásárló felé.

És egy dologban a magyar ember is nagyon lassan változik: erőn felül költ az autójára. Először is, szinte biztos, hogy drágábbat vesz, mint amennyit megengedhetne magának, s nincs az a magas benzinár, ami megritkítaná a reggeli dugót. Inkább máshol spórol.

Mert autózni kell.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Velence-szindróma

"Úgy véltük, itt, megyénkben alakíthatja ki logisztikai bázisait, központjait az a tőke, amely az… Tovább olvasom