Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Bálabontás

JEGYZET - ˝A vállalkozók többsége a szezont sem érte meg.˝
A használtruha-biznisz a látszat ellenére nem éli a fénykorát. A rendszerváltás utáni csúcsnak, a nagy bálabontások korszakának már régen vége, ugyanakkor a szakmának sikerült túljutnia azon az első megtorpanáson is, amelyet az új árut kínáló ázsiai boltok okoztak.

A mostani stagnálásra ráfoghatjuk, hogy a szegénység miatt van, hogy emberek százezrei még itt sem tudják megvásárolni a vállfán kínált, ezer forintnál drágább darabokat. Az igazság azonban az, hogy nagy a konkurencia nemcsak az új ruházatban, de a használtban is. Az elmúlt évtizedekben országos hálózatok jöttek létre a turkáló műfajban, amelyekkel nem vehetik fel a versenyt az újonnan nyíló pár négyzetméteres üzletek. A tőke ezen a területen is koncentrálódott, a szakma császárai ugyanúgy nagy tételben, tehát olcsón tudnak vásárolni, a keresletnek megfelelően irányíthatják át a készleteket egyik városból a másikba, a forgalmas üzlet pedig eltartja a gyengébbet.

Mit látunk ebből Szegeden? A felszínt. Például azt, hogy sok a bálás bolt. Nem tudjuk, hogy pár évvel ezelőtt körülbelül 70 üzletet számoltak össze a bennfentesek, mára már hússzal kevesebben vannak. Bezártak, szakértelem és kapcsolatok hiányában nyakukon maradt az értéktelen rongyhalmaz. Előfordult, hogy az újonnan ringbe lépett vállalkozók többsége még a szezon végét sem érte meg. De közben azt is észre kell vennünk, hogy a nagy divatmárkák helyett a turkálók határozzák meg a belváros ruházatibolt-felhozatalát és arculatát. Mintha a gyérebb forgalomból is ki tudnák fizetni a magas belvárosi bérleti díjakat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Észosztás

˝Tudja-e a mondat végén, mivel kezdte az elején?˝ Tovább olvasom