Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Betiltott reklám

JEGYZET - "Legföljebb kitiltani lehetne a tévékből."
„Az Európai Unió által betiltott magyar reklám" – így hirdetnek egy ötperces kisfilmet az interneten. Ismerőseim naponta, újból közzéteszik, hiszen amit az Unió el akar hallgattatni, az csakis érdekes lehet. Arról szól, nagyon kulturáltan, mennyire lecsökkent a magyar mezőgazdaság és feldolgozóipar teljesítménye, mi mindent hozunk be: vöröshagymát, paradicsomot, gyümölcsöket, még fűszerpaprikát is. Közben pedig mindez megterem itthon, elég finom is, vagy finomabb a behozottnál. A reklám üzenete: ha azt akarjuk, hogy több hazai munkahely maradjon meg, és újabbak teremtődjenek, tessék magyar árut venni, tudatosan vásárolni. Minden szóval egyet tudok érteni. Azért addig is jó lenne eljutni a tudatosságban, hogy ha egy kattintással megnézhetünk egy filmet, az még sincs betiltva. Legföljebb kitiltani lehetne a tévékből, de azzal nem lehet megakadályozni, hogy elterjedjen. Ezt is már több mint egymillió-száznyolcezren nézték meg. Mivel pedig ilyen népszerű, a tavaly áprilisban elindított magyar YouTube-szolgáltatás – így formáljuk saját képünkre a világot! – automatikusan elérak egy kis magyar nyelvű reklámot. Mégpedig egy 1978 óta létező francia jégkrémmárka, a Carte D'or hirdetését: „Vanília Madagaszkárról és csokoládé Belgiumból!"

Ilyen abszurd helyzetek állnak elő, amikor próbáljuk megtalálni az egyensúlyt a szolidaritás és a szabad piac előnyeinek élvezete között. Ez egy nemzeti elkötelezettségű kormánynak is nehezen megy. Csökkenti a rezsit, hogy több pénz maradjon ennivalóra, mérsékli a hús áfáját, ezzel talán a hazai húsipar is levegőhöz jut. Viszont megszülte a tranzakciós adót, aminél tökéletesebb globális kényszerpályát nemigen lehet elképzelni. Jó lenne azt írni, hogy általánosságban az jár jól, aki feladva a megszokott kényelmet, rögtön, egy összegben leveszi a fizetését a számlájáról, amint az oda megérkezik. De egy sor energiaszámlát ki kell fizetni, és ezeket a műveleteket is terheli az adó.

Hogyan lehet ma szegényen élni a lehető legkevesebb pazarlással? – erről kellene készíteni egy filmet. Aztán elhíresztelni, hogy betiltották, hátha mindenki megnézi.

Olvasóink írták

  • 2. marigold 2013. szeptember 06. 15:17
    „A "betiltott" reklám egy évekkel ezelőtti kanadai reklám egy az egyben koppintása. Nem lehet, hogy szerzői jogi probléma miatt van (haha) betiltva?”
  • 1. csonakos 2013. szeptember 06. 09:28
    „A megszokott jó meglátású jegyzet! Mikor én még kis srác voltam a ceruza vége is a nemzetiszínben pompázott, hogy MAGYAR termék vagyok! Igaz, rajtunk is múlik! Nem a multiknál hanem a piacon a hazai termelőtől venni azt amit megtermel. Hála a piaci nyitásnak a paicainkon akár mangalica szalonnát is vehetünk a termelőtől elfogadható áron.
    Rezsicsökkentés! Ez igen! Csak épp a többszörösét veszik vissza a különböző "kiigazításokkal" az emberektől!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Háromhások

"Sok múlik az ügyintézői jóindulaton vagy a pedagógusi beleérző képességen." Tovább olvasom