Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Cammogó mamut

"A Budapest és Szeged között cammogó hibridvonatok ügye is azt látszik bizonyítani: a döntések nem gazdasági megfontolásokból születnek, és nem is az utasok érdekeit szolgálják."
Az Állami Számvevőszék napokban közzétett, több mint kétszáz oldalas jelentéséből kiderül: 1993 óta 1698 milliárdba került az államnak – vagyis nekünk, adófizető polgároknak – az egyre pocsékabb szolgáltatást nyújtó, korszerűtlen Magyar Államvasutak finanszírozása. A tény még bicskanyitogatóbb, ha elgondolkodunk a jelentés további megállapításain: a horribilis összegből csupán 300 milliárd forintot fordítottak beruházásra, viszont ezermilliárdnyi támogatást költöttek el egyszerűen a működésre, a tőkejuttatások, hitelátvállalások és szanálások is több mint 400 milliárd forintot vittek el.

Azt is mondja az ÁSZ: nincs a MÁV-nál egységes vasúti járműnyilvántartás, hiányos a cég ingatlangazdálkodása, a MÁV Cargo értékesítésénél nem érvényesült a tartós állami tulajdonra vonatkozó jogalkotói szándék, az aláírt szerződés az államvasutak számára indokolatlan kötelezettségeket tartalmaz. A minap Kovács Árpád ÁSZ-elnök fakadt ki a közszolgálati rádió reggeli hírműsorában: a vizsgált időszakban a MÁV-nak olyan sok egymást váltó vezetője volt, hogy a folyamatos számvevőszéki figyelmeztetések, felügyelőbizottsági jelzések nagy részét egyszerűen figyelmen kívül hagyták – hiszen az elmarasztalások mindig az előd tevékenységével voltak kapcsolatosak.

A laikus utas számára a MÁV belső ügyei követhetetlenek, talán ezért is tűnik úgy: egy következmények nélküli, modernizálhatatlan posztszocialista mamutvállalatot támogat az állam, ahol megállt az idő, és amelynek vezérei rövid regnálásuk alatt képtelenek érzékelhető eredményeket elérni. A Budapest és Szeged között cammogó hibridvonatok ügye is azt látszik bizonyítani: a döntések nem gazdasági megfontolásokból születnek, és nem is az utasok érdekeit szolgálják. A költségérzékenyebbek számára is megoldást jelentő hibrideknek és a kiszámíthatóbb menetrendnek köszönhetően nőtt ugyan az utasforgalom, mégis a véletlenül bevált járattípus megszüntetését tervezik.

Vicc, hogy a kommunikációs igazgatóságot fenntartó cégnél egy napig szülnek egy szűkszavú közleményt. Az még inkább, hogy civilek és politikusok tiltakozására és összefogására van szükség egy egész térség számára nélkülözhetetlen alapellátást biztosító járat megmaradásához.

Olvasóink írták

  • 6. joy 2008. július 17. 17:32
    „Az biztos.
    Veszteséges állami cég igfazgatóját szó, és fölmentési díj nélkül sürgősen ki kellene rúgni!
    Ehhez hozzanak a parlamenterek törvényt!
    Már, ha van vér a pucájukban!
    Kétlem!
    Hisz még saját magukat sem tudják tisztességel elszámolásra rávenni!
    Jellemző, a törvényhozók jellemtelensége: pártfüggetlen!”
  • 5. Eladni, minél hamarabb!!! 2008. július 17. 13:23
    „"a MÁV Cargo értékesítésénél nem érvényesült a tartós állami tulajdonra vonatkozó jogalkotói szándék" - naná hogy nem, amikor eladták. Végre! Mi a túróért kap állami támogatást egy ilyen vacak, átláthatatlan cég?

    - kis településekre elég a volán busz, legalább az nem lenne veszteséges
    - nagy településekre, ipari területekre meg maradjon a MÁV DE NEM ÁLLAMI TULAJDONBAN!!!”
  • 4. Bánki-Nagy Endre 2008. július 17. 12:16
    „A hibridizálatlan vonatok 2 óránként járnának, még mindíg jobb, mint az egységes MÁV időkben a mindenféle periodicitás nélkül induló, érkező Szeged-Budapest járatok.
    A vonatok kultúráltságában (itt nem CSAK a WC-k, fülkék állapotára gondolok) látok fejlődést, nem nagyot, de látok.
    Azért a MÁV vezetői ne olvadjanak el a saját tökéletességüktől: a menetrendi pontatlanságokon, nehézkes csatlakozási lehetőségeken javíthatnak.”
  • 3. brasslauf 2008. július 17. 09:55
    „brasslauf 2008.07.17 09:03
    Legyek rosszhiszemű? Leszek. Tervben a Volán társaságok privatizációja. Kell a piac. Miért ne menjenek busszal Pestre a Szegediek. Elrontjuk a menetrendet, és rájönnek, hogy privatizált busszal mejenek. Korrupció? nyilvánvaló!!!! Az, hogy a MÁV veszteségei növekednek? kit érdekel? azt az adófizetők fizetik. Az eset nem példátlan, ezért állunk ott, ahol állink. Gazemberek ezek, nem buták.”
  • 2. cyt 2008. július 17. 08:32
    „Fejétől bűzlik a hal - ezt már sokadszorra írom le, de még sokszor le fogom írni. Amíg pártpolitikai alapon történik a vezetőcsere, amíg "kéz-kezet-mos" módszerekkel falaznak egymásnak az állami vezetők, amíg a maffiózók urallják az állami vállalatok vezetését, addig csak kára származik az országnak abból, hogy egyesek érdemtelenül és mérhetetlenül meggazdagodnak az állampolgárok nyomorúsága mellett. Ez volt a kádár-rendszerben, ez megy ma is. A különbség csak az, hogy akkor nem lehetett ezt kimondani, ma meg ki lehet mondani. ENNYI. Következmény akkor sem volt, ma sincs. Miért? Mert UGYANAZOK az emberek, UGYANABBAN a szellemben, UGYANAZOKON a helyeken, UGYANOLYAN hozíciókban "VANNAK" - nem DOLGOZNAK, hanem csak "VANNAK". Ha egy elkövetkező kormányváltás nem szolgáltat társadalmi igazságot, akkor itt elszabadul majd a pokol....”
  • 1. mai 2008. július 17. 07:11
    „"""A laikus utas számára a MÁV belső ügyei követhetetlenek, talán ezért is tűnik úgy: egy következmények nélküli, modernizálhatatlan posztszocialista mamutvállalatot támogat az állam, ahol megállt az idő, és amelynek vezérei rövid regnálásuk alatt képtelenek érzékelhető eredményeket elérni."""
    A laikusoknak még annyit a posztszocialista lappangó kórtünethez, hogy a MÁV-Start Igazgatóság elnöke az a mindenhol bevethető Kocsis István, aki pár éve még a paksi atomerőmű élén állt, s közben megváltoztatott technologiával majd tönkretettek egy reaktor blokkot a Franatom ellenörzés nélkül hagyott technológiai újítása közben. Ezt követően "emelték ki" onnan, s tették meg MÁV vezérnek... A szocializmus és pártkatonái éltek, élnek és élni fognak....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemérmetlenek

"Telefonálnak meg írnak az emberek a szerkesztőségbe, hogy nem kéne a meggyet meg a dinnyét… Tovább olvasom