Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 0°C | 11°C Még több cikk.

Cégérteszt

"Médiajelenlétért harcolnak a települések. Mint az átlagemberek tömege, az önálló önkormányzatú több mint 3200 település is kitermeli a maga celebjeit."
Médiajelenlétért harcolnak a települések. Mint az átlagemberek tömege, az önálló önkormányzatú több mint 3200 település is kitermeli a maga celebjeit. Azzal a nem lebecsülendő különbséggel, hogy a villalakóból lett médiaszemélyiséggel ellentétben a város nem csupán attól híres, hogy róla (is) szólnak a hírek.

Egy jól megfogalmazott szlogen, egyetlen mondatba sűríthető jellemző és/vagy jellegzetesség az ismertség alapja. A médiafigyelő cég második éve készített kimutatása szerint a karbantartott imázs emeli ki a megyei jogú városok közül Debrecent, Szegedet és Miskolcot; a nagyvárosok garmadájából Esztergomot, Gyulát és Szentendrét; a kisvárosok sokaságából Balatonfüredet, Paksot és Sárvárt. Házi tesztünkben a város- imázs toplista idei élbolyába tartozó településekről nagyjából ugyanaz a néhány dolog jutott eszébe mindenkinek, akit erről kérdeztünk. Például Szegedről: „a napfény városa", és az egyetem, és a szabadtéri, és a szőke Tisza.

Jó bornak nem kell cégér – kontrázhatunk. De rögtön hozzá kell tennünk: anno. Vagyis a mondás akkor született, amikor még nem fogyasztottunk ilyen eszeveszetten, nem volt ekkora a harc a (befektetőnek, turistának, nézőnek is nevezhető) fogyasztóért. Akkor még nem szóltak tanulmányok az imázsról: nem oktatták, hogy „a latin 'imago' szóból ered, jelentése: kép, képmás". Nem duzzasztották egyetemi szakká a kommunikációt, nem alkalmaztak kommunikátorokat – például a városok. Manapság viszont az az összefüggés nyilvánvaló: ha jól kommunikál, bármi lehetséges számára, de ha nem, akkor semmi, függetlenül attól, mennyire tehetséges és ambiciózus – az ember, a település.

Ambiciózusnak nevezhető például Csanádpalota, hiszen a városok közé tornázta magát. Abba a klubba, amely ilyenféle vetélkedéssel is növeli vonzerejét – az imázsát. Csanádpalota ringbe is szállhat a következő imázsversenyen, hogy kitűnjön a csongrádi 10, az ország több mint 330 városa közül. De mi legyen a cégérén? Például az önkormányzati hivatal 110 éves épülete? Vagy műemlék temploma? Esetleg az augusztus közepi rendezvény, a palotai lakodalmas? Vagy a Csanád nevet őrőző 7 település itteni találkozójának emléket állító tábla, a csanádi vár egy darabjával? Majd eldöntik – a mindenható kommunikátorok.

Olvasóink írták

  • 2. gardista1122 2009. július 09. 18:26
    „ez a cikk volt már egyszer,öregecske nénike.”
  • 1. N.P. 2009. július 09. 15:56
    „"Médiajelenlétért harcolnak a települések" Hát igen! Akárhányszor a Telinre kapcsolok mindig Deszk polgármestere nyilatkozik, egyforma hévvel iskoláról, rózsametszésről, néptáncról, vákumtechnikáról...ez már régen nem városmarketing hanem önfényezés. A faluban Ő az egyetlen aki 3 bővített mondatnál többet el tud mondani?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyedül nem megy

"Nyomott áron, szinte fillérekért vették volna meg a vásárhelyi őstermelő almáját, ezért inkább nem… Tovább olvasom