Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza -2°C | 8°C Még több cikk.

Csak legyen már!

"Mindegy, mennyiért építik, és nem érdekel, kinek ment pénz a zsebébe, csak adják már át az M5-öst – mondta ingerülten egy autós a minap."
Mindegy, mennyiért építik, és nem érdekel, kinek ment pénz a zsebébe, csak adják már át az M5-öst – mondta ingerülten egy autós a minap. Olyan egyénről van szó, aki hetente kétszer-háromszor teszi meg a Szeged–Budapest távolságot oda és vissza. Deresedő homlokára mutatva hozzátette: érdekelné, hány ősz hajszálat köszönhet a halálútnak is elkeresztelt régi 5-ösnek, és arra is kíváncsi lenne, vajon hány évet vett el az életéből a folyamatos stressz.

Egy, csak egy mondat volt mindössze, ami ismerősöm száján kicsúszott, mégis minden szegedi érti. Aki ebben a városban élt az eltelt évtizedekben, tudja, mit jelent Budapestre eljutni autóval, ismeri az összes kanyart Félegyházáig, az út valamennyi hibáját, rutinból és elővigyázatosságból szinte az útpadkáról is lemegy, hogy felkészüljön a szemből jövő, kocsisorokat, kamionokat előző meggondolatlan és kialvatlan pilótákra. Emellett azt is le kellett nyelnie, hogy a szeme láttára épült fel és szépült meg az utolsó évtizedben a korábbi poros, álmos Félegyháza, ahol mindig átadtak valamit, és ahol egyre kisebb lett a munkanélküliség.

Egy mondatot idéztem csak, és máris messzemenő következtetésekre kellett jutnom: ha korábban ért volna Szegedre a pálya, talán már mi is könnyebben élhetnénk. Ugyanez a mondat persze a politológus számára is csemege, ki lehet belőle olvasni azt, hogy a közvélemény sokallja a sztrádaépítésre fordított összegeket, és hát azt is látni természetesen, hogy az egyszerű ember ebben valami turpisságot sejt. De hab a tortán, hogy már ez sem érdekli: mindössze biztonságosan szeretne utazni és rövid időn belül célba érni, hogy ne őszüljön meg, és főként ne haljon meg idő előtt.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A húzóerő

"Civilizációnk hajtómotorja a piac. Ennek a környezetvédők is örülhetnek, hiszen – mint László… Tovább olvasom