Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Drága MÁV!

JEGYZET - "Azt hiszem, le akarnak beszélni a vonatozásról, és ebben Magyarország tényleg jobban teljesít."
Drágább lesz a vonatozás május 15-étől, az emelést unortodox módon, pótjeggyel oldják meg. Eddig sem volt olcsó a MÁV, de manapság mi az olcsó? Az 5.47-es hibrid IC gyorsvonati másodosztályú kocsijában Budapestig ma 3410, az IC-részen 4005 forintért utazhatunk. Május 15-étől már 3705 forint lesz a másodosztályú jegy, ami írd és mondd, 9 százalékos jegyáremelés.

Csak azt nem tudom, miért vezették be a pótjegyet. A vonat ugyanúgy 2 óra 20 perc alatt ér a Nyugatiba, ugyanazokat a másodosztályú kocsikat állítják be, ugyanúgy nem tudok majd leülni péntek délután. Persze, vegyek helyjegyet. Egy a vonat, az IC-részen a kényelemért és a légkondiért fizetünk többet, de mi a helyzet a másodosztályon? Ha minden marad a régi, akkor csak a műbőr ülés vagy éppen a leizzadt utastársak illatáért fizetünk többet. Nem a 295 forintos emeléstől esek hanyatt, hanem attól, hogy 30 fokban a feleségemmel és a gyermekemmel másodosztályon irányonként minimum 7410 forintért jutok el Budapestre. Azt hiszem, le akarnak beszélni a vonatozásról, és ebben Magyarország tényleg jobban teljesít.

Számoljunk tovább. A Szeged–Budapest távolság oda-vissza hármunknak 14 ezer 820 forintba kerül, és még egy lépést sem tettük a pályaudvarig, vagy ki sem jöttünk a Nyugatiból. Mennyibe kerül ez az út autóval? Komótos tempóban, 100-110-zel 7 literrel elmegy az autónk, még 400 forintos üzemanyaggal és 400 kilométeres távval számolva is 11 ezer 200 forintból kijön az üzemanyag. Ehhez még hozzájön a 3000-es autópálya-matrica, így a kirándulás megáll 14 ezer 200 forintból. Autóval ma Pestre utazni olcsóbb, mint vonattal. A másodosztályú vasúti kocsi és az autóm közötti kényelmet leírni sem tudom, pedig egy 11 éves Suzukival járok.

Akinek eddig belefért, hogy vonatozzon, legfeljebb felszisszen a 9 százalékos emelésen, a többiek meg csendesen hümmögnek: „bezzeg a rezsi csökken". A fotelforradalmárok arra viszont nem gondolnak, hogy az ingázó diákok pótjegye elviszi a rezsicsökkentést. És arra sem, hogy az eddig ingyen utazó 65 év felettiek is megfizetik a pótjegyet. Utóbbiból még komoly bevételre is számíthat a MÁV, 2011-ben csak a Szeged és Budapest vonalon 365 ezren utaztak regisztrációs jeggyel, ingyen. 295-tel szorozva máris 107 millió a többletbevétel.

Olvasóink írták

  • 4. csergemerge 2013. május 05. 20:05
    „"az ingázó diákok pótjegye elviszi a rezsicsökkentést"

    De ez hogy jön ide?
    És mi a baj már megint a rezsicsökkentéssel?
    A rezsicsökkentést semmi sem viszi el. Mert van. Minden hónapban.
    Hogy azt ki mire fordítja, szíve baja.
    Ne feledjük el, az mszmp kormány általános tandíjkötelezettséget vezetett be!
    A rezsinövelés mellé. Az "mit vitt el?"”
  • 3. antipolgar 2013. május 03. 16:27
    „Elismeres az elottem hozzaszoloknak. Egyetertek Onokkel a lenyeget illetoen. Azonban velemenyem szerint - bar tenyleg sokan vannak, akik meg igy szajbaragosan sem ertik, hogy mi tortenik korolottuk - legalabb ugyanannyian csak tettetik a hulyet. Ugyanis nem kell kozgazdasagi zseninek lenni, hogy merertsuk a mostani "gazdasag politika" esetlegesseget, ad-hoc jelleget. Nincs itt koncepcio azon kivul, hogy mindenaron hatalmon kell maradni, es minden letezo ponton a "mi" embereinket kell helyzetbe hozni (lasd legujabban a trafik ugy!).
    Miert mondom ezt? Mert a legelvakultabb agymosott troll sem lehet annyira zokni (na jo, azert par rendszeres hozzaszolorol elhiszem), hogy ne latna, mi folyik tenylegesen (nem a kommunikacio szintjen) az orszagban. Akkor megis miert vedik a vedhetetlent? Mert vannak, akik kisebbsegi komplexusbol, szolgalelkusegbol mindig azet nyaljak, aki hatalmon van. Mas reszuk kapott par morzsat, es azt felti az eseteleges kormanyvaltastol. Megint mas reszuket (vagy rokonsagukat) valamikor erdek es sokszor fizikai serelem erte, es most ugy gondoljak, hogy valamit visszaadhatnak ebbol. A sajat csaladomban is volt ilyen eset, megis azt mondom, hogy ami elmult az elmult, es -semmit nem feledve, de - elore kell nezni.
    Aki egyebkent rendszeresen olvassa a jegyzeteket es a hozzaszolasokat, az pontosan tudja, hogy kik azok, akik (velemenyem szerint neha mas-mas neven) probaljak a szunnyado tuzet felpiszkani idorol idore.
    Megegyszer gratulalok a jegyzethez es a hozzaszolasokhoz is.”
  • 2. _csutak_ 2013. május 03. 12:59
    „Kerülő út:
    http://www.zivi.hu/
    http://www.oszkar.com/
    http://utazas.lap.hu/telekocsi_utitars_kereses/23623466
    https://www.facebook.com/telekocsi
    Ebből bizony öngól lesz mint a chips adóból és az összes hagymázos, a közgazdasági összefüggésekhez nem értésükről eklatánsan nyilatkozó elképzelésükből.”
  • 1. csonakos 2013. május 03. 10:04
    „Jó a jegyzet! Rávilágít arra, hogyan veszi ki Orbán a rezsicsökkentést a zsebekből többszörösen! Persze még így is vannak bőven akik ezt nem értik, még így szájbarágósan sem! Ez csak egy szegmens ahol visszaveszi Orbán a rezsicsökkentést! - a többit is látni kell naponta a boltban a semmit nem érő fizetéseken.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kezdődik a majális

"Az egymillió munkahely ígérete nem több, mint kipukkant lufik gumirongya a majálison." Tovább olvasom