Délmagyar logó

2017. 08. 19. szombat - Huba 20°C | 35°C Még több cikk.

Elfogyott a türelem

"Nincs még egy ilyen út az országban, mint a 47-es, Hódmezővásárhely és az algyői Tisza-híd között. A tíz kilométeres szakasz két vége olyan, mintha autópályán közlekedne az ember, ám a középső 4,7 kilométer rossz városi szakaszra emlékeztet inkább."
Nincs még egy ilyen út az országban, mint a 47-es, Hódmezővásárhely és az algyői Tisza-híd között. A tíz kilométeres szakasz két vége olyan, mintha autópályán közlekedne az ember, ám a középső 4,7 kilométer rossz városi szakaszra emlékeztet inkább. A Kishomoktól Vajhátig tartó rész valószínűleg a legveszélyesebb messze a környéken, hiszen kevés az olyan autós, aki leveszi a lábát a gázról, ha elér eddig. Pedig, s ezt a helybeliek nagyon jól tudják, lakott terület szélére ér, ahol az út mentén gyakran találkozni kerékpárosokkal, gyalogosokkal, akik közül sokan át is kelnek a másik oldalra.

A 47-es négysávúsítását az Orbán-kormány idején kezdték meg, s az alapkövet a laktanyánál az akkori kormányfő helyezte el azzal, hogy a munkálatok 2004-re be is fejeződnek. Az akkor senkinek sem jutott eszébe, hogy 2005 őszén tüntetni fognak az építkezés befejezéséért. Azért, hogy a kishomoki „halálút" végre eltűnjön, s csökkenjen a balesetveszély.

Persze nem szabad elfelejteni, hogy a kishomoki rész más okból is problémás: itt kiskerteket kellett kisajátítani, ez pedig néhány helyen felettébb nehezen ment. Medgyessy Péter volt miniszterelnök hiába ígérte meg a munkálatok folytatását vásárhelyi látogatása idején, az építkezés ezen a részen meg sem kezdődött. Hiába kilincselt ez ügyben Lázár János vásárhelyi polgármester az előző miniszterelnöknél, s hiába szólalt fel a parlamentben, az út maradt – úgy, ahogy volt.

Idén nyár végén aztán Lázár úgy döntött, elég a huzavonából. Ha szép szóval nem megy, marad a félpályás útlezárás. A kezdeményezéshez pedig csatlakoztak a helybeliek, s bizakodnak a sikerben. Ahogy bíznak mindazok is, akik egyszer is végigautóztak Vásárhely és Szeged között, s megtapasztalták a keskeny szakasz „biztonságosságát". Egyelőre azonban marad a bosszúság, mert a Szeged–Vásárhely közötti utat kollégánk a szokásos 25 perc helyett tegnap 40 perc alatt tudta csak megtenni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bivaly után Szili

"Csak azért hozom elő éppen huszonhárom évvel ezelőtt megjelent vasúti írásom címét, hogy… Tovább olvasom