Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Elsőbbség gyalog, két keréken

JEGYZET - "Szeretném hinni: szemléletváltás előhírnöke is
ez a jelenség."
Kevesebb a kocsi Szegeden, mint korábban – ennyi a tény, ami egyrészt az utakat járva szemmel látható, másrészt könnyen igazolható is, ha az ember parkolóhelyet keres a belvárosban. Nyilván szerepe van ebben a magas benzinárnak és a drága parkolójegynek éppúgy, mint az útfelújításoknak, amelyek kényelmetlenné teszik az autózást. Én azonban szeretném hinni: szemléletváltás előhírnöke is ez a jelenség. Mert gyalogolni, kerékpározni – hacsak nem túl zord az idő hozzá – jó. Szegeden sem végtelenek a távolságok, egy kiadós séta vagy kerekezés pedig élményekkel tölti fel az embert. Nem utolsósorban egészséges is.

Hogy ne csak a megyeszékhelyről beszéljünk, Makón épp vita dúl egy újabb kerékpárút építése miatt. Tény, hogy rengeteg éppen virágzó fát kellett kivágni, és ez szívszorító látvány. Ám Makó kerékpáros város, mi több, a bicikli egyre népszerűbb, és ez annak is köszönhető, hogy a város sok pénzt fordított bicikliutak építésére. Ma már keresztül-kasul át lehet szelni a várost bringával anélkül, hogy az embernek aggódva kellene figyelnie a mellette szélsebesen elzúgó autókat. S ha egyre többen kerékpároznak, még kevesebben fognak autózni. Ez jót tesz a környezetnek, a levegőnek is – végső soron mindenkinek. Nap mint nap tapasztalom: városon belül ritkán lehet érezni a négy kerék hiányát.

Kíváncsi vagyok arra is, mi lesz a most még halálútként emlegetett 43-assal, ha átadják az M43-as sztrádát. El tudom képzelni, hogy miután itt is megritkul az autóforgalom, fölmerészkednek rá a kerékpárosok, és lesznek, akik két keréken teszik meg akár a Makó–Szeged távot is. Teljesen persze nyilván nem tűnnek el az autók az utakról, de az az ostoba szokás talán mégiscsak eltűnik, hogy a sarki boltba is kocsival megyünk.

Olvasóink írták

  • 14. kismocsok 2011. április 22. 22:24
    „13. vuk 2011.04.21. 13:49
    ajjaj ;)
    Vuk te hatalmas te óriási dög:D:D:D
    Asszem teccel:D”
  • 13. vuk 2011. április 21. 13:49
    „ajjaj ;)”
  • 12. kismocsok 2011. április 18. 21:32
    „11. vuk 2011.04.18. 12:37
    Na tessék , ne gyere nekem a kereszteződéssel , hallod-e hiszen azért szét tudok nézni, letudok szállni a bicajról most nem értem, te azt hiszed minden kerékpáros hülye?????
    Te ne gyere nekem azzal, hogy bűncselekmény meg sabala:P Figyelj már ide miért ellenzed ennyire azt, hogy ne legyen kerékpárút? He? Netalán tán kapol valamit érte?
    Basszus miért ütnének el abba hülye kereszteződésbe he? Figyelj ha ő nem lát, nem né, azért nekem is van szemem és látok és figyelek érthető vok?:P
    Na csak azért:D”
  • 11. vuk 2011. április 18. 12:37
    „10. kismocsok 2011.04.17. 21:20

    "ha a kerékpárúton mennénk akkor tuti nem kellene félni, hogy elütnek" - egeszen az elso keresztezodesig, akkor teged sokkal valoszinubb, hogy elutnek, mint engem az uttesten.
    Ha az uttesten a mogottem jovo auto elut (annak ellenere, hogy latta, hogy ott vagyok) az buncselekmeny kategoria (mivel szandekosan tette). Teged a keresztezodesben gondatlanul utnek el, mert nem lat. Ennek joval nagyobb az eselye, nem gondolod?..”
  • 10. kismocsok 2011. április 17. 21:20
    „9. vuk 2011.04.17. 20:30
    Vuk, szal ha nem tudnád akkor nem mindig a kerékpárosok azok akik a balesetet okozzák!!! Amúgy meg szabályosan közlekedem van jogsim is, tudom mit lehet mit nem:)
    Amúgy meg ha a kerékpárúton mennénk akkor tuti nem kellene félni, hogy elütnek mert ugye az teljesen más útvonal de tudod mit te menj az úton én meg a kerékpárúton azt meglátjuk ki az aki túléli:) Szal ezért kell a kerékpár út, érthető voltam remélem:)”
  • 9. vuk 2011. április 17. 20:30
    „8. kismocsok 2011.04.15. 21:56
    ha szabalyosan kozlekedtel az uttesten es elutnek, azt baleset okozasanak hivjak. ha szandekos volt akkor kozuti veszelyeztetes buncselekmenye. Miert segit ezen egy kerekparut?

    7. Senko01 2011.04.15. 18:17
    kerlek idezd a kresz azon passzusat, ami megkoveteli a zebra elotti leszallast a kerekparrol. (mellesleg nem kene jardan biciklizni, sem odavezetni oket kotelezo jelleggel)”
  • 8. kismocsok 2011. április 15. 21:56
    „CsImre 2011.04.15. 10:30
    Na hapsikám szal figyi:) bicikliútra szükség van, és persze lehet bárkinek a véleménye más, de azért nem kéne lehazugozni azt, aki nem úgy gondolja, mint ő.
    Amúgy meg ha te nem akarsz bicajozni nem köll de ha véletlenül az úton mész és elütnek akkor mit fogsz mondani?? Azt, hogy mégis csak jó lett volna az a bicajos út he? Na erre varrjál gombot oksamoksa?”
  • 7. Senko01 2011. április 15. 18:17
    „A kerékpározás jó, és van akinek egészséges. A kerékpárosok 80 -90% -a kihasználva a szokásjog adta barom megszokást, nem száll le a zebra előtt, a kresz számára semmit nem mond. A "hatóság" nevű rendőrség, autózik, nem dolgozik. A bevételt az autósoktól próbálja meg biztosítani. A szolgálati autók gyerekeket szállítanak iskolába, oviba. Bevásárlás "Police" felíratú autóval, stb. Kérek mindenkit vegyen fel videókat hasonlókról, és akkor talán lesz változás, ha interneten közzé is tesszük. A közzétételre rengeteg helyen van lehetőség. Kíváncsi vagyok egy kerékpáros forgalom számlálásra, amivel <moderálva> a Csongrádi sgt. normális járhatóságát. A benzin árának emelésével általános áremeléshez jutunk, mert árút kerékpáron kisgyermek koromban is, csak kis mennyiségben szállítottak. (Triciklik 120 -150 kg, sebesség 10 km/óra)”
  • 6. balihoho 2011. április 15. 18:10
    „A sarki boltba autóval mennek még ma is! Csak gyalogolni ne kelljen! Lusta ember típus az autós, például azzal is be bizonyítja, hogy a multiknál kialakított, és direkt a bejárat közelében lévő, mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolókat, olyanok foglalják el, akiknek még mozgáskorlátozott, rokkant kártyájuk sincs a szélvédő mögött! A szerencsétlen valóban mozgáskorlátozott pedig gyalogolhat egy távolabbi helyről. Ajánlom ezt a rendőrség figyelmébe. Lásd: TESCO parkolók, Szeged, Hmvhely, Szentes”
  • 5. vuk 2011. április 15. 16:14
    „4. SzaboImre 2011.04.15. 14:01
    Ertem. Es mi ad magyarazatot egy kisutcaba epitett kerekparutra?
    Ha trafiznak, es megis szaguldoznak akkor ugy tunik megsem trafiznak elegge. Ha 0.9 folott lenne a gyorshajtas->buntetes valoszinusege, akkor feltehetoen mar nem itt tartanank, nem?
    Szoval azert takaritjak le az uttestrol a kerekparosokat, mert az autovezetoket nem tudjak megregulazni? Szep.”
  • 4. SzaboImre 2011. április 15. 14:01
    „Kedves Vuk, trafizzák, íme a példa: http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/50_helyett_130-cal_a_varosban_-_foto/2202847/ . De a méréstől meg a bírságtól önmagában nincsenek nagyobb biztonságban a kerékpárosok. Egyébként épült és épül kerékpárút külterületen is, például Makó és Kiszombor között, sajnos rossz minőségben, de van Szegedtől Deszkig is, csak sajnos tovább nem épült ( http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/bicikliut_a_szechenyi_terrol_a_semmibe/2080630/ ). De például pályáznak a Kövegy-Csanádpalota közötti kerékpárútra is.”
  • 3. kiokushyn 2011. április 15. 13:26
    „Nem szemléletváltás, csak nincs pénz benzinre.”
  • 2. vuk 2011. április 15. 10:58
    „"aggódva kellene figyelnie a mellette szélsebesen elzúgó autókat"
    Amennyiben Mako belteruleten "szelsebesen" zugnak el az autok, ugy nem artana kimenni trafizni ezekre a helyekre...
    20-25-tel kerekparozva a mellettem 50-nel elmeno auto nem szamit jelentosnek. Plane, ha megfelelo oldaltavolsagot tart.
    Kulteruletre miert nem epitenek kerekparutat??? Na ott aztan tenyleg szelsebesen huznak el!”
  • 1. CsImre 2011. április 15. 10:30
    „"Ám Makó kerékpáros város"

    Mindig is az volt, amikor még nem voltak kerékpárutak, akkor is. Akkor most a biciklisek miatt kell a bicikliút?

    "hogy a város sok pénzt fordított bicikliutak építésére"

    Attól, mert valamire sok pénzt fordítanak, még önmagában nem lesz jobb. Ez egy propagandakiadványba elmenne...

    "már keresztül-kasul át lehet szelni a várost bringával anélkül, hogy az embernek aggódva kellene figyelnie a mellette szélsebesen elzúgó autókat."

    Ez nettó hazugság. Az ilyen hamis biztonságérzet miatt történnek igen csúnya balesetek. ÉS ezt sokezer km tapasztalattal az ember háta mögött leírva látni szörnyű.

    A makói Szép után már volt kerékpárút, az utca közepén, aszfalttal. A fasorgyilkolás az EU-s propagandaberuházás miatt kellett.

    "fölmerészkednek rá a kerékpárosok, és lesznek, akik két keréken teszik meg akár a Makó-Szeged távot is"

    És ők lesznek a szabálytalan biciklisek, mert tiltótábla van az úton. És ahogy nem szedték le a kihalt 5-ös úton sem az autópálya megépülte után...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tűz van, babám!

"Normális helyeken, ha valakinek a bíróság jogerősen megítéli a túlóráiért járó bért, azt ki is fizetik." Tovább olvasom