Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Épülhet az autópálya

"Nem vigasztalásul, csak emlékeztetőül: a szegedieknek, a balástyaiaknak, a kistelekieknek nagyon fontos M5-ös autópálya több mint húsz évig épült."
Az M43-as autópályának 2010-ig az első, 2012-ig a másik felét építik meg. A tények kedvéért rögzítsük: az elsőben – Szegedtől Makóig – lesz egy Tisza-híd és egy (Makót) elkerülő út. A második az országhatárig tart, a nagylaki magyar-román határátkelőhelynél ér véget.

Lehet játszani az évekkel, 2010, 2012. Lehet azt mondani: már csak két év, már csak négy év. Vagy azt is: még két év, még négy év. És fel lehet tenni a kérdést: ez sok vagy kevés?

A szegediektől a magyarcsanádiakig, vagyis azoknak, akik olyan településeken laknak, ahol tavaly január óta szó szerint szenvednek, sőt félnek az ott élők a megsokszorozódott járműforgalomtól, pláne a KRESZ-re fittyet hányó román, bolgár, török kamionosoktól, nagyon hosszú ez a két év. A négy meg pláne az.

De!

Nem vigasztalásul, csak emlékeztetőül: a szegedieknek, a balástyaiaknak, a kistelekieknek nagyon fontos M5-ös autópálya több mint húsz évig épült. Az első részét, a Budapest–Ócsa közöttit még 1985. november 22-én adták át, az utolsót, Szeged-Észak csomóponttól a röszkei határátkelőig 2006. március 11-én. Az M43-as autópálya 31 és fél kilométeres Makóig tartó szakasza két év alatt készül el. Bár ha ragaszkodunk a tényekhez, az M43-asból 3 kilométernyi már elkészült, 2005. december 10-én avatták, a Szeged-Észak csomópontot köti össze a régi 5-ös úttal.

Az új Csongrád megyei autópálya, az M43-as első felének az építői tegnap írták alá a szerződéseket. Néhány napon belül elkezdik.

Európa számos országában úgy építik a sztrádákat, hogy előbb az egyik felét, egyik oldalát készítik el a le- és felhajtókkal, csomópontokkal együtt, amelyen a forgalom java lakott területeket elkerülve haladhat. A másik fele – oldala – csak később következik.

Magyarországon, bár volt ilyesmire példa, éppen az M5-ösön, ez nem szokás, nem divat. Pedig érdemes volna töprengeni rajta. Még akkor is, ha az M43-as tartozéka egy Tisza-híd is.

Olvasóink írták

  • 2. Pityuka 2008. június 06. 19:08
    „Teljes mertekben egyet ertek az elottem szoloval.... .Sajnos a del alfoldre nem sok penz jut .”
  • 1. tisztahiszti 2008. június 04. 19:10
    „Felesleges ezt a lázító dumát éleszgetni. A Kisteleki 5-ös uton KPM-es adat szerint 4 nap alatt fordult meg az a jármű mennyiség ami ma a 43-on megfordul.
    miért van az, hogy egy sor település lassan fellélegezhet és akkor jön a sajtó rádió a bezzeg az én időmben. Balástya idején nem volt EU , nem volt több 10 ezer ember beszorítva úgy mint ezek a falvak mert itt nincs Sándorfalvi ,Pusztaszeri út.Soha az életbe nem ment át Balástyán 2000 db kamion /nap.
    Mindig ott tartunk, hogy ha erre a tetves Alföldre jutna egy kis EU-s pénz akkor másképpen kellene csinálni,másra költeni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Merni ülni

"Kollégái leültek a szünetekben a folyosón, így tiltakoztak Keserű Imre tanár úr elbocsátása ellen a… Tovább olvasom