Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Fapados légikikötő

"Azt nem mondhatni, hogy azóta a szegedi reptér nem változott. Például az itt éldegélő ürgéket, ősgyepestül együtt 75 millió forintért telepítették át más helyre. Jegyezzük meg: a környezetvédelmi hatóság kötelezte erre a várost. A viccen túl, valóban sokat fejlődött a létesítmény."
Öt évvel ezelőtt pofás kisrepülőgéppel érkezett Szegedre az UEFA-szemlebizottsága, hogy megismerje a helyi elképzeléseket, megtekintse azt a makettet, amely a magyar labdarúgó Eb-pályázat részeként 2008-ra a Tisza partján felépülő modern stadiont formázta. Nem felejtem el kollégám remek fotóját, amit az eseményen készített. A vendégek döbbent arccal lépkedtek a gép melletti hatalmas pocsolyába kihelyezett raklapokon a szárazabb terület felé. Na, nem is lett az Eb-rendezésből semmi (akkor se), meg hát a helyi csodastadionból se. Tán a makett még fellelhető valahol.

Azt nem mondhatni, hogy azóta a szegedi reptér nem változott. Például az itt éldegélő ürgéket, ősgyepestül együtt 75 millió forintért telepítették át más helyre. Jegyezzük meg: a környezetvédelmi hatóság kötelezte erre a várost. A viccen túl, valóban sokat fejlődött a létesítmény. Tavaly ősszel adták át az 1200 méteres betonos kifutót, amely másfél milliárdos beruházást jelentett, elkészült a világítás, amely az esti fel- és leszállást is lehetővé teszi, tenné. Viszont kellene például utasforgalmi épület is, amely testvérek között is 400-500 millió forintba kerül. Ez bizony nem kevés. Az EU nem támogatja a légikikötők bővítését, a város már odatette a magáét. Kézenfekvő megoldásnak tetszik: találni kell egy befektetőt, aki lát fantáziát a reptér fejlesztésében, üzemeltetésében.

A számok azt mutatják, naponta 10-15 gép veszi igénybe a reptér szolgáltatásait. Ez a szám jól hangzik a laikusok számára. Az utazási szakemberek szerint nagyobb, 50 személyes gépek fogadására is alkalmassá kellene tenni, mert rövid a kifutó, csak bizonyos gépek képesek 1200 méteren boldogulni a manőverrel. A létesítményt üzemeltető cég igazgatója szerint pont úgy alkalmas a pálya, ahogy most van. Nagyon nem mindegy, melyik a helytálló. Mert ha hosszabbítani kell rajta, az elég nagy felfordulással, akár „úteltereléssel" is járhatna.

Nem ártana a vita eldöntését szakemberre bízni. Ezt bizonyára meg is teszi majd a remélt befektető, akinek talán elég lesz a szegedi reptér betoncsíkja a landoláshoz.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szomorú vasárnapok

"Szinte nincs olyan hét, hogy valahol az országban ne történjen vasárnapra virradóra szörnyű… Tovább olvasom