Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Fohász a déli végeken

"Fehér folt Csongrád megye, de a dél-alföldi régió többi része is a légi mentés térképén. Itt nem épül a légi bázis. Ellentétben az ország hat régiójával."
Fehér folt Csongrád megye, de a dél-alföldi régió többi része is a légi mentés térképén. Itt nem épül a légi bázis. Ellentétben az ország hat régiójával. Ott döntöttek, és építkeznek. Itt meg? Itt hezitálnak. Nehezen választottak már a két szomszédvár, Szeged és Szentes közül is. Nyert a Kurca-parti település építési engedéllyel fölszerelt területe, de ott tavaly szeptember óta egy kapavágás se esett. Most meg a pénzesládán csücsülők ígérgetnek, de nem adnak se forintot, se eurót. Röpködtek a határidők, ám nem lett semmi a szeptemberi kezdésből. Nem is lett januárra légi bázisunk.

A döntéshozást jellemző grafikon vonala negatívból hosszú stagnálás után megy át pozitívba ezen a vidéken. Épp szerdán emlékeztettünk arra, hogy egy éve írtuk: nyolcéves(!) előkészítés után adták át a szegedi új klinika helikopter-leszállóját. Azt pedig tavaly szeptemberben rögzítettük: két éve hiányzik a légi mentésből a dél-alföldi régiót ellátó bázis. Most meg? Az ideiglenes bázisért is két település, Jakabszállás és Békéscsaba harcol. Nem nehéz megjósolni: tusakodás, abból meg újabb időhúzás lesz.

Pedig perceken múlhat az élet! Budapestről persze nem látszik, hogy például a tavaly őszi bélmegyeri buszbalesethez tizenöt perccel hamarabb érkezhettek volna a légi mentők, ha már Szentesről és nem a negyedórával távolabbi Debrecenből emelkedhetett volna föl a helikopter. Azt bezzeg kiszámolták a fővárosban, hogy egy-egy repülés 590 ezer forintba kerül. Talán azt is kockás papírra vetették, hogy a szentesi építkezés csúsztatásával mennyit spórolhat az állam. Ezért érdemes arra emlékeztetni, hogy helikopterbevetéssel a sérült rövidebb időn belül kaphatja meg a leghatékonyabb ellátást, így rövidebb ideig kell az ugyancsak drága intenzív ellátásban részesíteni. Most a déliek esélyegyenlőségére és jogaira tán nem is kell szót fecsérelni.

Az égiekhez fohászkodhatnak legfeljebb, mert gyors légi segítségben nemigen reménykedhetnek. Holott légi mentésre lenne szükség minden tizedik balesetnél. Ehhez viszont több bázis (nem repülőtér) kellene. Olyan, mint amilyet Balatonfüreden a múlt év márciusában fölavattak. Vagy amilyet az Országos Mentőszolgálat Légimentő Kht.-ja Budaörsön, Szekszárdon, Miskolcon, Pápán és Sármelléken álmodik.

Olvasóink írták

  • 2. jános vagyok 2008. február 14. 21:21
    „Elgondolkodtató jegyzet... Internet ide, internet oda, mégis úgy gondolom, hogy érdemes lenne megjelentetni egy országos lapban, mert ahogy most tűnik, a minisztérium a Tiszán túlra nem lát... Válasz kéne a miértekre, a miért nemekre. Amíg nem lesz túl késő, mert már most is késő...”
  • 1. czegus 2008. február 14. 15:19
    „Nagyon szomorú ez a cikk, és felháborító. Jó lenne tudni a miértet!? A miért nem-et? Mi az akadály? Talán olvassa egy illetékes és választ kapunk, különben meg marad a sóvárgás és nézhetjük a Medikopter c. filmet. Szé napot”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A mi kis városunk

"Egyre több utazásra készülőtől hallom: hanyagolja a hagyományos térképeket, bédekkereket, kizárólag… Tovább olvasom