Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Füvet nyírni tilos

"Az mindenesetre furcsa, hogy nálunk a vonalbezárás jelenti a vasúti reformot."
Az augusztus 7-én megjelent kormányrendelet szerint tegnapig a helyközi közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztosnak, Antali Károlynak ki kellett volna alakítania „a távolsági és Budapest elővárosi közlekedés, valamint a regionális integrált közlekedés 2009/2010. évi menetrendjének koncepcióját".

Ez nem történt meg. Az ugyanis nem koncepció, hogy előveszem a fűnyírómat, és 1874 kilométerrel rövidebbre nyírom a honi vasúti hálózatot. Két éve, 2007-ben tizennégy szárnyvonalon állt le a vasút – hivatalosan a személyszállítás szünetel –, ám azóta sem működik takarékosabban a vasúttársaság, ahol egyelőre nagyon kevesen érdekeltek abban, hogy minél jobb, magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak az utasoknak. Idén 44 vonalat zárnának be a terv szerint, Csongrád megyében három vonalon, közel 130 kilométeren állna le a vasúti közlekedés. Ám lehet, hogy a terv mégsem valósul meg, bár a hivatalos kormányzati cáfolat – picit gyanúsan – ekképpen hangzik: „A sajtóhírekkel szemben az elkészült menetrendi koncepció nem tér ki egyes vasútvonalakra, viszonylatokra".

Hogy mi szólna a bezárás ellen? Jó lenne most azt írni, hogy minden, ám a helyzet közel sem ilyen egyszerű. Ezt bizonyítandó álljon itt betűhíven két vasútbarát véleménye az Index vasútmániás fórumából: „lássuk be, hogy pl. a Margit híd lezárása naponta többeket és súlyosabban érint, mint 2–3 ezer kilométernyi alacsony személyforgalmú vasútvonal felhagyása", illetve „ma talán nem divat így szemlélni, de a vasúti infrastruktúra is (nemzeti) vagyon, amellyel sajnos nagyon rosszul gazdálkodunk".

Az mindenesetre furcsa, hogy a kötöttpályás közösségi közlekedést Európa-szerte fejlesztik, nálunk viszont a vonalbezárás jelentené a vasúti reformot. S nemcsak Német-, Francia- vagy Spanyolországban javul a vasúti szolgáltatás minősége, nő a vonalak hossza, hanem Csehországban vagy Romániában is. Mit tudnak ők, amit mi nem, illetve, ha nekik megéri, akkor nekünk miért nem? El kéne rakni végre a fűnyírókat!

Olvasóink írták

  • 4. Misi72 2009. augusztus 25. 21:33
    „A 3-as hozászolással teljesen egyet értek. A komunista idökböl ez meg maradt a 70-es években is csináltak ilyet.A fejletebb világba elötért kapot a vasút nálunk a vissza sorvasztás helyezték elötérbe. Jó menetrend kellene ami utasbarát. Sajnos nem úgy szerkesztik a menetrendet. Mindenkinek ajánlom hétvégén reggeli órákba nézék a Travel tv-t A svájci vasutat mutatja be.”
  • 3. nitlafe 2009. augusztus 25. 20:46
    „Megáll az ész és egyhelyben topog!
    Ahelyett, hogy Hegyeshalomtól Battonyáig (Aradig) és Záhonytól Zákányig kiépíténék az országot keresztben átszelő vasútat, és a dél-magyarországi vasútvonalat - mentesítve a fővárost, a közutakat, a levegőt a kamionok, teher- és személygépkocsik forgalmától - megszüntetik!
    Meddig tartana a szegedi vasúti hidat felépíteni, hogy végig tudjon menni egy gyors Aradig?!
    A közúti teherszállítást át kellene transzportálni vasútra! A több tehervonat között pedig simán mehetne a személyszállítás!
    Nincs a vasútnál gazdaságosabb megoldás! Annyi okos ember leírta, elmondta - miért nincs rá radarjuk miniszteriálisok?”
  • 2. theseus 2009. augusztus 25. 15:04
    „Bocsánat, az előző hozzászólásom még a tegnapi cikkhez szólt, Bakos Andrásnak és Tuskóhopkinsnak.

    Ezzel a cikkel semmi gond, pont olyan, amilyennek, lenni kell egy ilyen szövegnek.”
  • 1. theseus 2009. augusztus 25. 14:58
    „7. A cikk tényleg nem bonyolult, jól megmondja a frankót, mint az ilyen írások általában. Én akkor sem nevezném a Cosma-gyilkosságot és a roma-gyilkosságokat díszletnek egy valóságshowhoz. Nem szeretem az ilyen bombasztikus fogásokat, bármilyen frappánsnak is tűnnek, de tudom, hogy sokaknak ez tetszik.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kompország

"R. Tibor mélyépítő vállalkozó ombudsmanhoz fordul, mert nem akar megbélyegzett cigánybűnözőként élni." Tovább olvasom