Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Gazdag nyár

"A napfény városa, a mediterrán Szeged, az Európa kapuja szlogenek azonban a piaci alapú világban mindaddig nem érhették el hatásukat, amíg a nyári programok száma, és általában véve Szeged nyári aspektusa nem érte el azt a szintet, hogy már nemcsak tartalmas napokat lehet itt tölteni, hanem az üres órák is kellemesen elüthetők a medence partján vagy egy belvárosi teraszon. "
Elég a városban körülnézni egy népszerűbb szabadtéri előadás időszakában, hogy lássuk: a kilencvenes évek szegedi idegenforgalmi stagnálása javulóban van. Az elmúlt években az amúgy jó turisztikai adottságokkal rendelkező városban két rossz hatású esemény, a tiszai ciánszennyezés és a szerbiai bombázás hátráltatta a sokat emlegetett idegenforgalmi fejlődést. Szegeden, ahol a gyógyvizek, az egyetemi városi jelleg, a kulturális vonzerő, az egységes belvárosi arculat mellett az átutazó idegenforgalom is hasznot ígér, számos jól hangzó hívó szót is bevetettek már. A napfény városa, a mediterrán Szeged, az Európa kapuja szlogenek azonban a piaci alapú világban mindaddig nem érhették el hatásukat, amíg a nyári programok száma, és általában véve Szeged nyári aspektusa nem érte el azt a szintet, hogy már nemcsak tartalmas napokat lehet itt tölteni, hanem az üres órák is kellemesen elüthetők a medence partján vagy egy belvárosi teraszon.

Szeged belvárosa megszépült, teraszok telepedtek az utcákra, sokféle és gazdag lett a nyári programkínálat. Az idegenforgalmi szervezés problémái azonban a régiek maradtak. A város utazási irodái közül kevés foglalkozik beutaztatási turizmussal, a helyi utaztatási piac még nem reagált a kedvezőbb körülményekre, pedig az európai uniós tagság ezeken még várhatóan javítani is fog. A városmarketing területén pedig változatlanul kevés a többnyelvű, terjeszthető bemutató anyag. Ami van, abból az utolsó hetekben véglegesedő programok miatt még kevesebb készül el időben ahhoz, hogy az ide utaztató irodákhoz időben, 8-10 hónappal a szegedi nyár előtt eljusson. Egyelőre sem a piac, sem a város nem hozott létre egy gazdasági racionalitás alapján működő idegenforgalmi ügynökséget, amely a turisztikai ipar igényeihez igazítva élénkítené és alakítaná a látványosan megerősödött szegedi kínálatot.

A hírek szerint az idén különösen jó évadot záró, és már gazdasági társaságként működő Szegedi Szabadtéri Játékok éppen ilyen ügynökség megalakítását fontolgatja. A terv kézenfekvő, hiszen a szegedi nyár idegenforgalma jelenleg nagymértékben a szabadtéritől függ. A kezdeményezés alkalmas lehet arra, hogy a szabadtéri előadásaival csomagban összekapcsoljon más rendezvényeket, és időben kiajánlja a kül- és belföldi utazási irodáknak. Ez összehozhatja például az Ópusztaszer által vonzott idegenforgalmat a szegedivel, és főként piaci alapon ösztönözheti a szegedi programok szervezőit a korábbi tervezésre. Ha sikerül, esélyt adhat arra, hogy Szeged hatékonyabban kihasználhassa gazdag kínálatát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aranykezű mesterek

"És mindhiába: az emberi hiszékenységnek, felületességnek nincs határa. Vadidegen, magukat… Tovább olvasom